eilander schreef:Simon schreef:
Of je nu op zondag de digitale krant leest of die waar je de afgelopen week nog niet aan toe gekomen was, maakt toch niet uit?
Zoals het hier staat, is het inderdaad gelijk. Ik zou het allebei overigens niet aanraden: zondag is een dag om bij uitstek bezig te zijn met Gods Woord. Ik denk niet dat nieuws over eurocrisis, Haagse politiek etc. hier veel aan bij dragen (hoewel we de krant met de Bijbel ernaast moeten lezen...)
Maar waar het hier om gaat is een actie van een hacker, die het bewust beleid van een nieuwsaanbieder om op zondag niet bereikbaar te zijn, om zeep helpt. Zoiets zou je niet moeten willen.
De nieuwsaanbieder wordt er niet tegen zijn geweten door aan het werk gezet.
Slechts de lezer zou zich bezig houden met zaken waar de zondag niet voor zou zijn.
Ik zie de nieuwe sabbat toch meer geestelijk.
Die Rust gaat gelden HEDEN< indien gij zijn stem hoort....Niet een dag per week, maar iedere dag wordt Zijn dag.
Desalniettemin is de zondag natuurlijk een fijne dag om je bezig te houden met geestelijke zaken, maar ik heb liever 2 doordeweekse dagen waarop dat zou kunnen, dan een enkele zondag.
En een ander iets opleggen vind ik ook niet zo verdraagzaam.
Wat de krant opzich betreft, die doordeweekse eurocrisis zou ons ook niet zo bezig moeten houden natuurlijk.
Als door toedoen van die hacker maar een ongelovige op RD terechtkomt op zondag, en vervolgens doorklikt naar een link waardoor hij zich bekeert, ben ik allang blij :-)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -