Marieke schreef:Mara schreef:Marieke schreef:Zita schreef:
Maak je geen zorgen: we eten iedere dag groente.

Maar witlof is in de ogen van ma toch wel een soort superfood. In mijn ogen is het alleen maar lekker in een salade of misschien met ham en kaas in een ovenschotel. Gekookt vind ik het niet zo enorm ontzettend vreselijk lekker. Maar we zullen vandaag zien of een compensatie mogelijk is.
Dan moet je een keer witlof koken (de kook er overheen, dan afgieten), aardappels koken in dobbelsteentjes (kwartiertje). Door elkaar hutselen in een ovenschaal, een ons rookvlees in kleine stukjes breken, er ook doorheen hutselen.
Vervolgens 2 potten aardappelanders (ham-kaassmaak) eroverheen "smeren" tot een gelijkmatige massa. Daarna bedekken met plakken kaas!
Half uur in de oven op 200 graden.
Zeker weten dat je dan wel witlof lust! Dan vind je het vast enorm ontzettende vreselijk lekker. Zelfs onze kids willen dan een tweede bord, terwijl ze gruwen van gewone gekookte witlof.
2 potten Marieke??

En met rookworst, EN met kaas, het is een caloriënbom !!
1 pot mag ook, ligt er aan met hoeveel personen je bent.
Geen rookWORST, rookVLEES.....
Je moet het ook niet elke dag eten... maar een keertje kun je dat wel hebben hoor, je komt echt niet gelijk een kilo aan.
Dat aankomen hoef ik niet bang voor te zijn

Maar het lijkt me zo machtig.
Hier is de witlofsalade veruit favoriet. Kun je ook mee variëren hoor. Blokjes kipfilet (broodbeleg, dikke plak) erdoor, gekookt ei, mandarijntjes, ananas, appel, blokjes kaas, kruidenkaas, zalm uit blik, gerookte zalm, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Gekookt vind ik al snel snotterig.