Ben jij ook online? En zo ja, heb je een eigen mailadres? Mijn ervaring leert dat er nog heel wat vrouwen zijn die privé geen eigen e-mailadres hebben. In veel huishoudens is er één mailadres en vaak nog alleen op naam van de man ook! Het is een van de ergernissen van de webredactie van de
EO-VrouwenPortal.
Als er via de mail een reactie op de site binnenkomt van een vrouw, dan is het mailadres maar wat vaak van haar man. En dat staat toch vreemd. Eerst zie je dat je van meneer huppeldepup een berichtje hebt ontvangen. Maar open je het berichtje, dan blijkt dat mevróuw huppeldepup het gestuurd heeft.
Zodra onze internetprovider de mogelijkheid gaf om vijf mailadressen aan te maken, heb ik dat meteen gedaan. We hebben nu dan ook ieder ons eigen adres. Toegegeven, het adres dat het meest gebruikt wordt is het mijne. Maar áls Ali een mail verstuurt, dan wel met haar eigen adres. In eerste instantie voelde ze er niet zoveel voor. Of ik het niet even kon doen. Ik deed het met liefde. Maar afgelopen jaar ben ik er toch mee gestopt. ‘Als je wilt mailen, mag je het zelf doen.’ Want één keer zou ze er toch aan moeten geloven.
Toen ik het hier met een van mijn zwager over had, vertelde hij me dat hij ook had geprobeerd om zijn vrouw zelf aan de mail te krijgen. Toen hij aankondigde dat hij geen mail meer voor zijn vrouw zou versturen, was haar antwoord: ‘Prima, maar dan mag jij voortaan zelf koken!’ Verbazingwekkend. Want het is toch veel slimmer om zelf het digitale tijdperk te gaan verkennen en hem te laten koken?!
Marco van der Straten
Eva 3
Een 'breekje' van Breekijzertje
Geëmancipeerde mailende vrouwen (beetje humor)
Klinkklare linkse praat van zgn geëmancipeerde vrouwen. Zij hebben alleen maar oog dat vrouwen alles zelf moeten doen en niet afhankelijk zijn van de man. Mag van mij hoor, vrouwen moeten ook voor zichzelf opkomen maar er blijven binnen het huwelijk heelveel dingen die je gewoon samen doet en wat niets met emancipatie heeft te maken.
Als zij wil mailen en het maladres van haar man wil gebruiken, wat dan nog,?
Ik betaal altijd alle rekeningen via telebankieren ook de rekeningen van mijn vrouw worden van haar eigenrekening betaald door mij, en wat dan nog? Als zij daar geen behoefte aan heeft, nou wat dan nog :ha
Ik word af en toe helemaal ziek van al dat geëmancipeerde gedoe van wat er allemaal moet:mad: e moet vooral allemaal voor jezelf opkomen, niet meer samen. Vrouwen moeten alles zelf doen en we moeten zeker geen rekening meer houden met elkaar, Voor de belastingdienst zijn we allemaal al een nummer en hebben niets meer met elkaar te maken.
De wereld wordt hard , koud en kil daar al de gedoe.
:
Maar laat ik dan nog maar veel voor mijn vrouw doen, daar voelen we ons goed bij en we genieten ervan om dingen samen te doen.
Dus al die ophitsende vrouwentaal daar hou ik nu juist niet van, Wij mannen doen dat ook niet maar vrouwen blijken vaak zichzelf te moeten bewijzen op de manier:t
Als zij wil mailen en het maladres van haar man wil gebruiken, wat dan nog,?
Ik betaal altijd alle rekeningen via telebankieren ook de rekeningen van mijn vrouw worden van haar eigenrekening betaald door mij, en wat dan nog? Als zij daar geen behoefte aan heeft, nou wat dan nog :ha
Ik word af en toe helemaal ziek van al dat geëmancipeerde gedoe van wat er allemaal moet:mad: e moet vooral allemaal voor jezelf opkomen, niet meer samen. Vrouwen moeten alles zelf doen en we moeten zeker geen rekening meer houden met elkaar, Voor de belastingdienst zijn we allemaal al een nummer en hebben niets meer met elkaar te maken.
De wereld wordt hard , koud en kil daar al de gedoe.

Maar laat ik dan nog maar veel voor mijn vrouw doen, daar voelen we ons goed bij en we genieten ervan om dingen samen te doen.
Dus al die ophitsende vrouwentaal daar hou ik nu juist niet van, Wij mannen doen dat ook niet maar vrouwen blijken vaak zichzelf te moeten bewijzen op de manier:t
Zonder dat mijn nickname verband houdt met dhr. Fortuyn wil ik toch een citaat van hem posten.
"De vrouwen die in het bedrijfsleven of waar dan ook aan de top komen (en zich geemancipeerd noemen) hebben slechts het gebrek dat ze teveel van de negatieve eigenschappen van mannen bezitten"
Los van dit hele verhaal vind ik e-mailen enzo natuurlijk ok voor vrouwen, graag zelfs! Maar het woord emancipatie heeft bij mij de vieze smaak die door dhr. Fortuyn mooi verwoord werd. Geef mij maar een echte vrouw (heb ik gelukkig al) en geen halve man!
Pim.
[Aangepast op 27/5/03 door Pim]
"De vrouwen die in het bedrijfsleven of waar dan ook aan de top komen (en zich geemancipeerd noemen) hebben slechts het gebrek dat ze teveel van de negatieve eigenschappen van mannen bezitten"
Los van dit hele verhaal vind ik e-mailen enzo natuurlijk ok voor vrouwen, graag zelfs! Maar het woord emancipatie heeft bij mij de vieze smaak die door dhr. Fortuyn mooi verwoord werd. Geef mij maar een echte vrouw (heb ik gelukkig al) en geen halve man!
Pim.
[Aangepast op 27/5/03 door Pim]
Opkomen voor de verdrukten!Oorspronkelijk gepost door lo-ruchámaVanwaar deze onverwachtte symphatie (hoe schrijf je dat woord nou verdraaid?????????????) voor Hans?Oorspronkelijk gepost door Mart01
Hans ga door! Ik steun je!
Onverwachte schrijf je met 1 't' en sympathie zo. (kan je nog wat van leren hè?)
Oh ja, soms blijkt er en bepaalde contactenlijn te zijn. :,