Groupwise

Plaats reactie
PeterB

Groupwise

Bericht door PeterB »

is hier iemand met verstand van Groupwise??

situatie: netwerk op basis van Novell
met 5 computers.
email via groupewise.

ieder zijn eigen emailadres.

alleen willen we op alle 5 de computers alle email lezen, dus ook de email die naar de persoonlijke email gestuurd worden. de email naar het algemene emailadres komt al bij iedereen binnen.
En we willen dat iedereen vanuit z'n eigen email, toch het standaard email-adres mee stuurt en niet zoals nu het persoonlijke emailadres. een alias dus. ontvangers antwoorden dan automatisch naar het standaard emailadres.

we hebben een it-er die gediplomeerd novell beheerder is (zegt ie), maar die krijgt het niet voor elkaar.

iemand hier suggesties??????

bvd
Lecram

Bericht door Lecram »

Waarom Groupwise als alles standaard al in een WinNT/2000/XP omgeving met office zit?
PeterB

Bericht door PeterB »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Waarom Groupwise als alles standaard al in een WinNT/2000/XP omgeving met office zit?

ja dat vraag ik me ook al af. we zitten hier met maar 5 computers.

btw, het heet GROUPwise en wij kunnen elkaars emails niet lezen. =)

wij draaien hier volgens mij versie 5
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heb ook met groupwise gewerkt. Niet echt een fijn programma om mee te werken vind ik.

tukkertje
PeterB

Bericht door PeterB »

iemand nog een suggestie???

bvd
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Admin
PeterB

zal het even navragen bij een collega van me. wij draaien hier ook Groupwise.
Alleen inmiddels versie 6 met Netware 6 (novell.)

Lecram waarom Groupwise. (mailsysteem)
omdat Exchange omgeving met grote hoeveelheden mensen niet op een normale manier valt te beheren.
Vind jij 5 personen al een grote hoeveelheid? :bou:

Ik heb nogal eens te maken met organisaties die Groupwise gebruiken, maar die zijn niet onverdeeld gelukkig. Helaas wordt het belang van systeembeheer soms groter geacht dan die van de gebruiker. NIet dat je een systeem moet implementeren die onbeheersbaar is, maar naar mijn idee heeft gebruiksgemak de hoogste prioriteit.

[Aangepast op 14/3/03 door Lecram]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door PeterB
iemand nog een suggestie???

bvd
Probeer het eens op een netwerk of Novell nieuwsgroep. Over het algemeen zitten hier nitwits (zoals ik :i )
PeterB

Bericht door PeterB »

laat het hele verhaal maar hangen

we hebben een linux email server er tussen gezet om o.a. virusen op te vangen en de mail te verdelen en zijn intern overgegaan op outlook.
met 5 man is dat denk ik wel de meest normale oplossing.

het werkt nu hier en daar gaat het om, als ik maar kan emailen, maakt niet uit hoe.

in ieder geval bedankt
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Admin
TOch vindt ik het wel meevallen mbt gebruikers ongemak. zie niet veel verschil met outlook. echter groupwise heeft een ander probleem en dat is Marketing. doordat ze dat nit of nauwlijks voeren wordt hun klantenbestand steeds kleiner en leveren software leveranciers geen koppelingen meer voor groupwise. vandaar dat ik geadviseerd heb om over te schakelen op lotus notus (niet alleen voor mail trouwens ) maar ik heb een dikke 500 gebruikers die we moeten supporten, en die zou ik toch niet graag via outlook willen supporten.
Dat Lotus Notes is helemaal een ramp. Heb je weer allemaal aparte clients voor nodig enzo. Gebruik toch gewoon dat Microsoft spul.
Plaats reactie