Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

MarthaMartha

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door MarthaMartha »

gertje schreef:
Mister schreef:
henriët schreef:
MarthaMartha schreef:er staat een overheerlijk witlofschotel klaar om de over in geschoven te worden.... alleen staat demo in de file en heb ik vanavond een vergadering... dus van gezellig samen opeten zal wel niet veel terecht komen :cry
Schrijf je er een lief briefje bij...
Het is niet te hopen dat Demo nog steeds in de file staat... :)
of wel... kunnen ze alsnog samen eten als MM opschiet met vergaderen
Whahaha.... we hebben 3 minuten samen aan tafel gezeten.... maar enfin, het was evengoed lekker...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lassie

Bericht door Lassie »

Boerengroenten/tomatensoep met pasta. :slurp
henriët

Bericht door henriët »

Kaasfondue!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lourens

Bericht door Lourens »

Geen idee, zal wel een van overheidswege verstrekte lunchpakket zijn en misschien in loop van avond een kop soep of een gehaktbal.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

Broccoli met geraspte kaas, aardappelen, gehaktbal.
t Was eenvoudig, maar lekker:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

gisteren:
- kippensoepje met stokbrood
- kip, aardappels, broccoli
- vruchtenkwark met verse aardbeien

vandaag:
- spaghetti
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Gisteren tomatensoep vooraf, kipfilet (gekruid en licht gebakken), nieuwe aardappelen (gekookte en gebakken versie), spitskool met kaas uit de oven, doperwten en sla (met rijke garnering). Achteraf sinaasappelkwark. Was heerlijk!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ga van het weekend maar eens de "Snelle vegetarische curry" voor mijn vrouw en kinders klaarmaken: http://allrecipes.nl/recept/22/snelle-v ... curry.aspx
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
henriët

Bericht door henriët »

Met verbazing staar naar een zak chips hier voor me... zit heerlijk te genieten ervan, maar opeens kom ik uit mijn eetroes ofzo en besef dat er nog 2 chipjes inzitten..
nu ja, die gaan dan ook nog maar op:)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Vanavond was het STAMNATO, een bijzonder gerecht van mals kalfsvlees uit de traditionele Griekse keuken, op speciale wijze bereid met verse tomaten, uien, knoflook, aardappels, rode wijn, oude kaas, olijfolie en diverse Griekse kruiden. En dat was me toch lekker! :super
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Tagliatelle met roergebakte witlof, uitje, spekjes, champignons, oregano en crème fraîche. Ma zegt altijd dat witlof zo gezond is. Misschien compenseert dat de rest. :hum
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Tagliatelle met roergebakte witlof, uitje, spekjes, champignons, oregano en crème fraîche. Ma zegt altijd dat witlof zo gezond is. Misschien compenseert dat de rest. :hum
Zeg maar tegen je ma dat alle groente gezond is. Juist de afwisseling, onder de grond/boven de grond gegroeid, kleur, soort, maakt dat het een onmisbaar dagelijks voedingsmiddel is. Maar lekker hoor, op deze wijze, ook als salade vind ik het lekkerder dan traditioneel gekookt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:Tagliatelle met roergebakte witlof, uitje, spekjes, champignons, oregano en crème fraîche. Ma zegt altijd dat witlof zo gezond is. Misschien compenseert dat de rest. :hum
Zeg maar tegen je ma dat alle groente gezond is. Juist de afwisseling, onder de grond/boven de grond gegroeid, kleur, soort, maakt dat het een onmisbaar dagelijks voedingsmiddel is. Maar lekker hoor, op deze wijze, ook als salade vind ik het lekkerder dan traditioneel gekookt.
Maak je geen zorgen: we eten iedere dag groente. :) Maar witlof is in de ogen van ma toch wel een soort superfood. In mijn ogen is het alleen maar lekker in een salade of misschien met ham en kaas in een ovenschotel. Gekookt vind ik het niet zo enorm ontzettend vreselijk lekker. Maar we zullen vandaag zien of een compensatie mogelijk is.
Mara

Bericht door Mara »

Het heeft zelfs een aparte website: http://www.witlof.com/
Kijken of je ma gelijk heeft ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marieke

Bericht door Marieke »

Zita schreef:
Mara schreef:
Maak je geen zorgen: we eten iedere dag groente. :) Maar witlof is in de ogen van ma toch wel een soort superfood. In mijn ogen is het alleen maar lekker in een salade of misschien met ham en kaas in een ovenschotel. Gekookt vind ik het niet zo enorm ontzettend vreselijk lekker. Maar we zullen vandaag zien of een compensatie mogelijk is.
Dan moet je een keer witlof koken (de kook er overheen, dan afgieten), aardappels koken in dobbelsteentjes (kwartiertje). Door elkaar hutselen in een ovenschaal, een ons rookvlees in kleine stukjes breken, er ook doorheen hutselen.
Vervolgens 2 potten aardappelanders (ham-kaassmaak) eroverheen "smeren" tot een gelijkmatige massa. Daarna bedekken met plakken kaas!
Half uur in de oven op 200 graden.
Zeker weten dat je dan wel witlof lust! Dan vind je het vast enorm ontzettende vreselijk lekker. Zelfs onze kids willen dan een tweede bord, terwijl ze gruwen van gewone gekookte witlof.
Plaats reactie