Ik zoek een boek...

Zita
Moderator

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Zita »

refo schreef:Praten ze niet dan?
Ze overleggen iedere komma en punt en alles wat daar tussen zit vierentachtig keer, bovendien werkt de helft van het stel in de heftige psychische hulpverlening, dus die weet alles van gesprekstechnieken en dergelijke. Het boekje is bedoeld als knipoog. Hoe erger cliché het is, hoe beter. Ik heb nu deze op het oog http://www.bol.com/nl/p/praten-met-elka ... escription
refo

Bericht door refo »

Die ene helft moet de plechtigheden maar goed oefenen. Die ambtenaar en dominee hebben geen uren de tijd.

Als de andere helft maar geen accountant is, dan komt het vast wel goed.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

refo schreef:Die ene helft moet de plechtigheden maar goed oefenen. Die ambtenaar en dominee hebben geen uren de tijd.

Als de andere helft maar geen accountant is, dan komt het vast wel goed.
Ik zie het wel voor me dat ze eerst nog gaan overleggen, als de ambtenaar vraagt wat het antwoord is. Hé, wat vind jij? Zullen we het doen? Nee joh, of toch wel? Het zou natuurlijk best leuk zijn. Zullen we dan maar ja zeggen, of wil jij dat liever niet? Nee, zeg het nou zelf eens eerlijk! (...) Je zegt nu wel ja, maar hadden we niet beter even kunnen overleggen? Wat zegt u, meneer, kan dat al niet meer?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Ik zoek voor een a.s. bruidspaar een boek over 'praten in je relatie'. Wie weet daar een leukgeschreven boek over?
Kan je niet beter een boek zoeken over 'luisteren in je relatie'? Praten is meestal niet het probleem.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:Kan je niet beter een boek zoeken over 'luisteren in je relatie'? Praten is meestal niet het probleem.
Slechts gedeeltelijk mee eens. Mijn ervaring is dat als ik niet praat tegen mijn vrouw (mijn gevoelens, mijn mening, hoe ik dingen ervaar), dat het er dan later als het opgespaart is op een minder fijne manier er uit komt. Het is ook een kunst hoe je iets zegt. Het maakt een groot verschil of je met een ik-boodschap spreekt, of met een beschuldigende jij-boodschap.

Ik ben het met je eens dat luisteren ook net zo belangrijk is. Voorals als man, want bij vrouwen moet je leren de boodschap achter wat vrouwen zeggen te horen. (excuses als dit generaliserend overkomt)

@Zita:
Ik heb ooit met mijn vrouw het boekje van H. van Groningen - Samen Praten gelezen. Ik weet niet of dit nog verkrijgbaar is, en of je dit boekje "leuk geschreven" vind.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:Mijn ervaring is dat als ik niet praat tegen mijn vrouw (mijn gevoelens, mijn mening, hoe ik dingen ervaar), dat het er dan later als het opgespaart is op een minder fijne manier er uit komt.
Niet-praten is wat anders als luisteren.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:Niet-praten is wat anders als luisteren.
Dat klopt. Wat ik slechts wilde aangeven is dat de stelling "praten is meestal niet het probleem" niet altijd opgaat.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:
Tiberius schreef:Niet-praten is wat anders als luisteren.
Dat klopt. Wat ik slechts wilde aangeven is dat de stelling "praten is meestal niet het probleem" niet altijd opgaat.
!
helma

Bericht door helma »

ik ben op zoek naar een tweedehands Grieks-Nederlands woordenboek (wat je kan gebruiken bij het lezen van het NT in het Grieks)
Wolters handwoordenboek
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:ik ben op zoek naar een tweedehands Grieks-Nederlands woordenboek (wat je kan gebruiken bij het lezen van het NT in het Grieks)
Wolters handwoordenboek

Ik was vandaag ergens waar een jouw niet onbekende lieve vrouw heel veel boeken op haar verkooptafel had. Zou zij het niet hebben ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

huisman schreef:
helma schreef:ik ben op zoek naar een tweedehands Grieks-Nederlands woordenboek (wat je kan gebruiken bij het lezen van het NT in het Grieks)
Wolters handwoordenboek

Ik was vandaag ergens waar een jouw niet onbekende lieve vrouw heel veel boeken op haar verkooptafel had. Zou zij het niet hebben ?
'k zal het eens vragen ja...best kans. :huhu
refo

Bericht door refo »

Op boekwinkeltjes staan er zat.
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

Ik ben op zoek naar jubileumboeken van de gemeenten in het buitenland(Canada en Amerika)
Ik heb er al enkele maar er zijn er nog veel meer volgens mij
Heeft iemand er voor mij?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik zoek een boekje dat geschikt is om te geven aan iemand die zeer ernstig ziek is. De betreffende persoon is wel kerkelijk opgevoed, maar doet er al een jaar of veertig niet meer aan. Een paar weken geleden gaf ik dit boekje: http://www.hertog.nl/artikel.aspx?EAN=9789033119439, en dat vond ze erg mooi, zei ze. Ze heeft ook een gedichtenbundeltje van Nel Benschop waar ze af en toe wat in leest. Fysiek is ze niet meer in staat tot het lezen van lange lappen tekst.
Wie heeft een tip?
helma

Bericht door helma »

Zita schreef:Ik zoek een boekje dat geschikt is om te geven aan iemand die zeer ernstig ziek is. De betreffende persoon is wel kerkelijk opgevoed, maar doet er al een jaar of veertig niet meer aan. Een paar weken geleden gaf ik dit boekje: http://www.hertog.nl/artikel.aspx?EAN=9789033119439, en dat vond ze erg mooi, zei ze. Ze heeft ook een gedichtenbundeltje van Nel Benschop waar ze af en toe wat in leest. Fysiek is ze niet meer in staat tot het lezen van lange lappen tekst.
Wie heeft een tip?

Rondom de enge poort van Spurgeon?
Plaats reactie