Er zijn in de kerk meer mensen geweest die "strikt werden waargenomen"
Sterker nog, elk waar begenadigde wordt heel erg op gelet, en is er iets wat aanleiding zou kunnen zijn dan wordt het breed uitgemeten. Denk ook aan Jezus, ze namen Hem ook waar. En ik weet zeker dat elke begenadigde wordt nagekeken of ze iets kunnen vinden....
Ds. van Voorden & Arjan Baan
Re: Ds. van Voorden & Arjan Baan
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Ik stel voor dat we Arjan Baan vragen hoe Ds. Kersten over de doop dacht... Ik acht de kans 90% dat hij dat niet kan verwoorden. Ds. van Voorden geeft denk ik een prima versie van hoe Ds. Kersten het dogmatisch verwoordt heeft. Dogmatisch correct en daarom niets op af te dingen. Maar Ds. Kersten sprak altijd met twee woorden (die kant laat Ds. van Voorden niet zien) en zei ook dat de God in de doop betuigt dat Hij jouw God wil zijn! Hij spoorde aan God op jouw door Hem gedoopte voorhoofd te wijzen. In die zin doet Ds. van Voorden tekort aan de visie van Ds. Kersten. Ds. Kersten zei meer en Arjan Baan had dat moeten weten als hij netjes Ds. Kersten erop na zo hebben geslagen. Dat heeft hij niet gedaan, blijkens zijn reactie! Jammer, jammer, jammer! Aan zulke reacties gaat de kerk kapot en worden mensen tegen elkaar opgezet!
Ds Kerstens dogmatiek zegt wat anders over de doop dan onze 3FVe.Eveline de Pater schreef:Ik stel voor dat we Arjan Baan vragen hoe Ds. Kersten over de doop dacht... Ik acht de kans 90% dat hij dat niet kan verwoorden. Ds. van Voorden geeft denk ik een prima versie van hoe Ds. Kersten het dogmatisch verwoordt heeft. Dogmatisch correct en daarom niets op af te dingen. Maar Ds. Kersten sprak altijd met twee woorden (die kant laat Ds. van Voorden niet zien) en zei ook dat de God in de doop betuigt dat Hij jouw God wil zijn! Hij spoorde aan God op jouw door Hem gedoopte voorhoofd te wijzen. In die zin doet Ds. van Voorden tekort aan de visie van Ds. Kersten. Ds. Kersten zei meer en Arjan Baan had dat moeten weten als hij netjes Ds. Kersten erop na zo hebben geslagen. Dat heeft hij niet gedaan, blijkens zijn reactie! Jammer, jammer, jammer! Aan zulke reacties gaat de kerk kapot en worden mensen tegen elkaar opgezet!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat is weer een rookwolk.-DIA- schreef:Er zijn in de kerk meer mensen geweest die "strikt werden waargenomen"
Sterker nog, elk waar begenadigde wordt heel erg op gelet, en is er iets wat aanleiding zou kunnen zijn dan wordt het breed uitgemeten. Denk ook aan Jezus, ze namen Hem ook waar. En ik weet zeker dat elke begenadigde wordt nagekeken of ze iets kunnen vinden....
Maar geen antwoord op de vraag van Refo.
refo schreef:Als iemand vraagt: 'Welke puntjes' bedoelt hij: 'Welke puntjes?'
~~Soli Deo Gloria~~
Des te meer een aanleiding om de Schrift er eens naast te leggen.huisman schreef:Ds Kerstens dogmatiek zegt wat anders over de doop dan onze 3FVe.Eveline de Pater schreef:Ik stel voor dat we Arjan Baan vragen hoe Ds. Kersten over de doop dacht... Ik acht de kans 90% dat hij dat niet kan verwoorden. Ds. van Voorden geeft denk ik een prima versie van hoe Ds. Kersten het dogmatisch verwoordt heeft. Dogmatisch correct en daarom niets op af te dingen. Maar Ds. Kersten sprak altijd met twee woorden (die kant laat Ds. van Voorden niet zien) en zei ook dat de God in de doop betuigt dat Hij jouw God wil zijn! Hij spoorde aan God op jouw door Hem gedoopte voorhoofd te wijzen. In die zin doet Ds. van Voorden tekort aan de visie van Ds. Kersten. Ds. Kersten zei meer en Arjan Baan had dat moeten weten als hij netjes Ds. Kersten erop na zo hebben geslagen. Dat heeft hij niet gedaan, blijkens zijn reactie! Jammer, jammer, jammer! Aan zulke reacties gaat de kerk kapot en worden mensen tegen elkaar opgezet!
Want die staat boven alles, en is als enige onfeilbaar te noemen.
Mensen zijn dat nooit, op Een na.
De kerk gaat inderdaad ten onder aan het schermen met allerlei menselijk feilbare meningen.
Maar dat Arjan Baan misschien niet kan verwoorden wat ds Kersten dacht, geeft natuurlijk helemaal niets.
Zag ds. Kersten ook geen rol meer voor Israel ooit nog weggelegd,( want de kerk was nu Israel) dat bleek al zeer spoedig anders.
Laten we dus op de bijbel en Christus vertrouwen , en niet te veel op mensen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Ik noem een voorbeeld wat mij is bijgebleven, maar er zijn vaker puntjes genoemd doorn ds. die hij niet met ds. Kersten eens was, of met Calvijn. Eens preekte hij over de zonen van Eli, die keek zijn zonen niet eens zuur aan. Calvijn had gezegd: "Eli moest er met de knuppel overheen!" Dat was hij zo niet met de achtbare Calvijn eens. Maar zulke puntjes raken geen theologische kwesties.Hendrikus schreef:Dat is weer een rookwolk.-DIA- schreef:Er zijn in de kerk meer mensen geweest die "strikt werden waargenomen"
Maar geen antwoord op de vraag van Refo.refo schreef:Als iemand vraagt: 'Welke puntjes' bedoelt hij: 'Welke puntjes?'
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Klopt. Daarom:Jongere schreef:Er is toch al een topic over dit onderwerp?
Wat iemand er op twitter over zegt, vind ik verder niet zo relevant.

Verdere discussie over dit onderwerp kan hier: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 17&t=10920