Wist je dat........[5]

Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door TAF »

Mister schreef:Wat is dat voor verschrikkelijke studie dan?
Gewoon de studie Godsdienst Pastoraal Werk.
een dergelijke studielast voor een HBO is vrij normaal.
alleen als je die naast een voltijdbaan hebt.. sja word het wat veel.
vragensteller
Berichten: 715
Lid geworden op: 06 dec 2011, 17:52

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door vragensteller »

TAF schreef:
Mister schreef:Wat is dat voor verschrikkelijke studie dan?
Gewoon de studie Godsdienst Pastoraal Werk.
een dergelijke studielast voor een HBO is vrij normaal.
alleen als je die naast een voltijdbaan hebt.. sja word het wat veel.
Sinds wanneer is 12 uur callcenter een voltijdbaan?
Maar goed, je was toch lid van de studentenraad?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11438
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mister »

TAF schreef:
Mister schreef:Wat is dat voor verschrikkelijke studie dan?
Gewoon de studie Godsdienst Pastoraal Werk.
een dergelijke studielast voor een HBO is vrij normaal.
alleen als je die naast een voltijdbaan hebt.. sja word het wat veel.
Op de site van de CHE lees ik dat studielast 25 uur per week is als er indeeltijd gestudeerd wordt.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door vlinder »

En met de digitale variant zelfs 16 uur.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mister schreef:Het probleem zit bij die 52 uur studeren per week. at is niet de bedoeling bij een deeltijdstudie. En hoeft volgens mij ook helemaal niet nodig te zijn.
52 :oO Dat is wel erg overdreven. Met 20-25 uur kom je er ook. Plus de uren van college's en stage, maar dat is echt geen 20 uur gemiddeld.
Als je dit echt nodig heb voor een gemiddelde HBO studie, moet je denk ik jezelf af vragen of de studie niet te hoog gegrepen is. Misschien kan je iets soortgelijks op MBO niveau doen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door TAF »

Mister schreef:
TAF schreef:
Mister schreef:Wat is dat voor verschrikkelijke studie dan?
Gewoon de studie Godsdienst Pastoraal Werk.
een dergelijke studielast voor een HBO is vrij normaal.
alleen als je die naast een voltijdbaan hebt.. sja word het wat veel.
Op de site van de CHE lees ik dat studielast 25 uur per week is als er indeeltijd gestudeerd wordt.
ik deed hem niet aan de CHE.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door TAF »

JolandaOudshoorn schreef:
Mister schreef:Het probleem zit bij die 52 uur studeren per week. at is niet de bedoeling bij een deeltijdstudie. En hoeft volgens mij ook helemaal niet nodig te zijn.
52 :oO Dat is wel erg overdreven. Met 20-25 uur kom je er ook. Plus de uren van college's en stage, maar dat is echt geen 20 uur gemiddeld.
Als je dit echt nodig heb voor een gemiddelde HBO studie, moet je denk ik jezelf af vragen of de studie niet te hoog gegrepen is. Misschien kan je iets soortgelijks op MBO niveau doen?
52 is de totale studielast die ervoor staat.
en MBO doe ik eerder langer over.
De leerstof zelf was eerder te makkeijk voor me dan te moeilijk.
zoals genoemd : ik ben snel in leren, traag in verslagen, en uitleg, hoe lager het niveau hoe meer papierrommel (mijn nichtje ging na 3x mislukt te zijn op hbo uit ellende maar universiteit doen, dat was makkelijker voor haar, ws voor mij net zo meer theorie en toetsen, minder verslagen en reflecteren)

alleen van deze studie bestaat geen uni versie, en theologie of godsdienstsociologie is niet geheel dezelfde studie.

en mijn ervaring was dat de uren die je inclusief lessen eraan kwijt was wel degelijk meer dan een voltijdbaan aan uren is.. (naast de dag les zat ik dagelijks de nodige uren aan de studie)

wekelijks moest je ongeveer 800 pagina's doorlezen, en leren.
Maar met name het maken van de verslagen ging dus erv veel tijd in zitten, alsmede de samenvattingen van de colleges (ipv dat ze gewoon handig een boek geven wat je kunt leren moet je met aantekeningen gaan rommelen, en dat ordenen kost erg veel tijd)
pas later in het jaar kregen we de door de leraren gebruikte sheets... na aandringen studentenraad.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door TAF »

vragensteller schreef:
TAF schreef:
Mister schreef:Wat is dat voor verschrikkelijke studie dan?
Gewoon de studie Godsdienst Pastoraal Werk.
een dergelijke studielast voor een HBO is vrij normaal.
alleen als je die naast een voltijdbaan hebt.. sja word het wat veel.
Sinds wanneer is 12 uur callcenter een voltijdbaan?
Maar goed, je was toch lid van de studentenraad?
12 uur was wat ik toen deed.
toen was mijn financiele situatie nog anders.
hedentendage red ik dat grapje niet meer zonder minstends 32 uur ernaast te werken.
en de meeste (gefaalde) klasgenoten werkten er ook voltijd naast.

voor een studie is het tegenwoordig normaal dat er meer uren voor staan dan een voltijdbaan.
en aangezien deeltijd dezelfde waarde heeft als voltijd.. (en er dus geen enkel programmaonderdeel werd geschrapt, dat zou immers ten koste gaan van kwaliteit) is het niet meer dan normaal dat ook deeltijd diezelfde studielast heeft.
Schrappen in het aantal sbu was taboe, dat zou de waarde van het diploma doen afnemen.
wel konden we elementen stroomlijnen, zoals bvb het krijgen van de sheets van docenten zodat het maken van samenvattingen van colleges een stuk vergemakkelijkt werd, en inzage werkstukken voorgaande jaren... (die waren eerst verborgen) wat ook hielp.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door TAF »

JolandaOudshoorn schreef:
Mister schreef:Het probleem zit bij die 52 uur studeren per week. at is niet de bedoeling bij een deeltijdstudie. En hoeft volgens mij ook helemaal niet nodig te zijn.
52 :oO Dat is wel erg overdreven. Met 20-25 uur kom je er ook. Plus de uren van college's en stage, maar dat is echt geen 20 uur gemiddeld.
Als je dit echt nodig heb voor een gemiddelde HBO studie, moet je denk ik jezelf af vragen of de studie niet te hoog gegrepen is. Misschien kan je iets soortgelijks op MBO niveau doen?
52 uur is de totale studielast, dus inclusief college en stageuren.

maar nu stop ik hierover, in dit thema.. dit is wistjedat, niet deeltijd-discussie topic:)
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Jongere »

Mister schreef:Deeltijdstudie hoeft echt niet langer te duren, zoals Jolanda al zegt. En ik spreek uit ervaring. 4-jarige deeltijdstudie binnen 4 jaar afgerond. En ik werkte er ook nog naast. Heel wat uurtjes per week. Kwestie van discipline en snijden in bepaalde andere zaken. Een deeltijdstudie is prima te combineren met een baan, als je maar goede afspraken maakt, goed je studie oppakt en er voor gaat!
Bij ons op de universiteit ben je verplicht langer te studeren met deeltijd. Dus je mag maar een max. aantal studiepunten halen per jaar.
Dat om te voorkomen dat heel veel studenten voor de deeltijdconstructie kiezen om daarmee de verplichtingen van het voltijdstuderen te ontlopen.

Dus dan duurt het wel degelijk langer.
-DIA-
Berichten: 32811
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door -DIA- »

.... de C1000 winkels binnen afzienbare tijd uit ons land, en daarmee uit de hele wereld, zullen verdwijnen?

... Jumbo (de te houden) winkels gaat ombouwen naar de Jumbo-formule, en enkele andere C1000 winkels zal verkopen aan AH en Coop?

... dat hiermee een van de belangrijkste spelers in de supermarktwereld monddood wordt gemaakt? Immers, C1000 is een forumulie van Schuitema, die ooit, lang geleden, succesvol was met onder meer de CENTRA-formule... Hier wordt mijns inziens een fout gemaakt. Jumbo is immers een jonge formule met weinig historiche wortels. Schuitema (met name de oude CENTRA en nu de C1000) zijn in mijn ogen cultuur-histortisch erfgoed. Dat wordt dan nu een één klap weggevaagd door een snoever die zich Jumbo pleegt te noemen.. Echt... als een olifant door de porceleinkast!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door TAF »

-DIA- schreef:.... de C1000 winkels binnen afzienbare tijd uit ons land, en daarmee uit de hele wereld, zullen verdwijnen?

... Jumbo (de te houden) winkels gaat ombouwen naar de Jumbo-formule, en enkele andere C1000 winkels zal verkopen aan AH en Coop?

... dat hiermee een van de belangrijkste spelers in de supermarktwereld monddood wordt gemaakt? Immers, C1000 is een forumulie van Schuitema, die ooit, lang geleden, succesvol was met onder meer de CENTRA-formule... Hier wordt mijns inziens een fout gemaakt. Jumbo is immers een jonge formule met weinig historiche wortels. Schuitema (met name de oude CENTRA en nu de C1000) zijn in mijn ogen cultuur-histortisch erfgoed. Dat wordt dan nu een één klap weggevaagd door een snoever die zich Jumbo pleegt te noemen.. Echt... als een olifant door de porceleinkast!
C1000 zit hier al niet in de buurt, ik moet bijna een half uur fietsen om er een in de stad hiernaast te bereiken.
De keren dat ik er kwam (en ook bij de C1000 te muiden, een vriend woont daar en winkeld daar en ben wel eens meegeweest) vond ik het geen onprettig assortiment, al vielen de prijzen me wel tegen. Hij kwam zowaar duurder uit als de albert hein, terwijl ik vaker een leeg schap aantrof.

Maar ik vind wel dat we uit concurentieoogpunt te weinig aanbieders krijgen in de supermarktbranche. Het overnemen door Jumbo baart me niet direct zorgen, dat een deel van de winkels naar AH gaat wel. Maar mijn mijn beleving is Jumbo inderdaad een nog kleinere speler dan C1000 op de markt, en supercoop, is helemaal een muis, heb nog nooit een winkel van hen ergens gezien. Ik hoop ook dat Jumbo zich niet stukbijt, zoals Edah destijds ten val kwam door hun verkeerde gok met een overname en een nieuw concept.

Edah is al een tijdje verdwenen, en dat was een winkel waar ik toch graag winkelde, die was gunstiger geprijst dan AH en Plusmarkt (de andere 2 grote spelers op de markt) zonder armoediger over te komen.
Bas, Aldi en Lidl, mogen dan kwa prijs vergelijkbaar zijn met de vroegere edah, de winkelervaring is er armoedig (ik loop daar niet voor mijn plezier naar binnen) verder is zowel het personeel als het publiek er van een andere slag, en is het asortiment onvolledig, en vind ik daar vaak dingen die meer dan een week over datum zijn in het schap.

Kijk ik in mijn omgeving dan heb ik tegenwoordig binnen 10 minuten van mijn huis
-een AH (grote 5)
-een plus (grote 4)
-een aldi (grote 3)
-een bas (grote 6)
-een lidl (grote 3)
-een vrije supermarkt (nederlandse moslim supermarkt, 1 filiaal in heel nederland), vroeger een goedlopend edah filiaal.

Breid ik dat uit naar 20 minuten, dan vind ik daarbovenop :
-een 2e ah (grote 4)
-een 2e plus (grote 3)
-een 2e bas (grote 3)
-een 2e lidl (grote 4) ook dit was vroeger een goedlopend edah filiaal.

Zou ik bereid zijn 30 minuten te fietsen dan weet ik niet eens hoeveel filialen binnen die straal vallen, maar waarvan ik weet zijn dan :
7 ah filialen (waarvan 2 voormalige edah's)
3 plus filialen
4 bas filialen
3 lidls (waarvan 1 voormalige edah)
2 aldi's
1 C1000
1 vrije supermarkt (waarvan 1 voormalige edah)

Het lijstje is wel wat korter geworden de afgelopen jaren, met name AH en lidl slokken veel andere winkels op.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23901
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door refo »

Jumbo gaat niet 'enkele' C1000 winkels verkopen, maar nogal veel.
In totaal 136 winkels worden verkocht aan Ahold (82) en Coop (54).

.
-DIA-
Berichten: 32811
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door -DIA- »

TAF schreef: C1000 zit hier al niet in de buurt, ik moet bijna een half uur fietsen om er een in de stad hiernaast te bereiken.
De keren dat ik er kwam (en ook bij de C1000 te muiden, een vriend woont daar en winkeld daar en ben wel eens meegeweest) vond ik het geen onprettig assortiment, al vielen de prijzen me wel tegen. Hij kwam zowaar duurder uit als de albert hein, terwijl ik vaker een leeg schap aantrof.

Maar ik vind wel dat we uit concurentieoogpunt te weinig aanbieders krijgen in de supermarktbranche. Het overnemen door Jumbo baart me niet direct zorgen, dat een deel van de winkels naar AH gaat wel. Maar mijn mijn beleving is Jumbo inderdaad een nog kleinere speler dan C1000 op de markt, en supercoop, is helemaal een muis, heb nog nooit een winkel van hen ergens gezien. Ik hoop ook dat Jumbo zich niet stukbijt, zoals Edah destijds ten val kwam door hun verkeerde gok met een overname en een nieuw concept.

Edah is al een tijdje verdwenen, en dat was een winkel waar ik toch graag winkelde, die was gunstiger geprijst dan AH en Plusmarkt (de andere 2 grote spelers op de markt) zonder armoediger over te komen.
Bas, Aldi en Lidl, mogen dan kwa prijs vergelijkbaar zijn met de vroegere edah, de winkelervaring is er armoedig (ik loop daar niet voor mijn plezier naar binnen) verder is zowel het personeel als het publiek er van een andere slag, en is het asortiment onvolledig, en vind ik daar vaak dingen die meer dan een week over datum zijn in het schap.

Kijk ik in mijn omgeving dan heb ik tegenwoordig binnen 10 minuten van mijn huis
-een AH (grote 5)
-een plus (grote 4)
-een aldi (grote 3)
-een bas (grote 6)
-een lidl (grote 3)
-een vrije supermarkt (nederlandse moslim supermarkt, 1 filiaal in heel nederland), vroeger een goedlopend edah filiaal.

Breid ik dat uit naar 20 minuten, dan vind ik daarbovenop :
-een 2e ah (grote 4)
-een 2e plus (grote 3)
-een 2e bas (grote 3)
-een 2e lidl (grote 4) ook dit was vroeger een goedlopend edah filiaal.

Zou ik bereid zijn 30 minuten te fietsen dan weet ik niet eens hoeveel filialen binnen die straal vallen, maar waarvan ik weet zijn dan :
7 ah filialen (waarvan 2 voormalige edah's)
3 plus filialen
4 bas filialen
3 lidls (waarvan 1 voormalige edah)
2 aldi's
1 C1000
1 vrije supermarkt (waarvan 1 voormalige edah)

Het lijstje is wel wat korter geworden de afgelopen jaren, met name AH en lidl slokken veel andere winkels op.
C1000 is zich de laatste jaren meer gaan concentreren op grotere winkels. Over het algemeen is C1000 wel een service-supermarkt te noemen, maar het assortiment kan plaatselijk verschillen. Sommige kleinere C1000’s zitten momenteel helemaal klem, kunnen op de huidige locatie in feite niet voldoen aan wat C1000 zou willen. Deze kleinere C1000’s zouden misschien beter verkocht kunnen worden aan spelers in het buurtsupersegment, zoals PLUS… of EMTÉ.
Een verdere concentratie was trouwens al een tijd voorspeld. Ook PLUS en Coop worden wel genoemd als mogelijke fusiepartners.
Bas/Lidl/Edah op een hoop vegen vind ik ook niet geheel juist, De winkels van de Dirk-GROEP (waaronder Bas en Digros) zijn qua indeling en sortinent toch niet te vergelijken met de harde discounters als Aldi en Lidl. De Dirk-groep (onbegrijpelijk dat ze de lokale namen BAS en DIGROS (Local Jewels?) nog handhaven) heeft veel prettiger winkels, en niet te vergeten een redelijk aanbod in A-merken.

Supercoop heeft tegenwoordig echt enorm grote supermarkten. In Nijverdal is een Supercoop filiaal waar de Jumbo vestiging hier haast bij in het niet valt.
De reden dat EDAH verdween was de grootheidswaanzin van het vroegere LAURUS, met Super de Boer als grootste formule. Door fusies en overnames beheerde LAURUS een hele reeks formules, en wilde al deze formules op één hoop vegen onder de naam KONMAR. Dat werd dus een fiasco, waar al die formules uiteindekijk in gesneuveld zijn en tenslotte ook Super de Boer zelf ten prooi werd aan de zelfoverschatting…
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Mara »

C1000 weg? :oO Het bedrijf waar mijn man werkt doet op dit ogenblik goed zaken met hen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten