Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]
- Johann Gottfried Walther
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Wat zijn sommige forumleden toch Rooms.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Verklaar....Johann Gottfried Walther schreef:Wat zijn sommige forumleden toch Rooms.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nouwen was toch Rooms. En heb hier ook al gezien dat er mensen boeken van de Paus goed vonden.Luther schreef:Verklaar....Johann Gottfried Walther schreef:Wat zijn sommige forumleden toch Rooms.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Probeer in Eindelijk thuis maar eens typisch Roomse elementen te vinden...Johann Gottfried Walther schreef:Nouwen was toch Rooms. En heb hier ook al gezien dat er mensen boeken van de Paus goed vonden.Luther schreef:Verklaar....Johann Gottfried Walther schreef:Wat zijn sommige forumleden toch Rooms.
Nouwen was rooms-katholiek! Maar dat doet niets af aan het waardevolle van dit boek. Het heeft me diep gegrepen en raakt me steeds weer als ik erin lees.Johann Gottfried Walther schreef:Nouwen was toch Rooms. En heb hier ook al gezien dat er mensen boeken van de Paus goed vonden.Luther schreef:Verklaar....Johann Gottfried Walther schreef:Wat zijn sommige forumleden toch Rooms.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mooi boek was dat ja, van de paus.
Het lijkt me Bijbelser dingen op hun merites te beoordelen, dan vanwege een bepaalde naam bij voorbaat het oordeel klaar te hebben.
Het lijkt me Bijbelser dingen op hun merites te beoordelen, dan vanwege een bepaalde naam bij voorbaat het oordeel klaar te hebben.
- J.C. Philpot
Momenteel heb ik mijn boek even terzeide gelegt, want er liggen nog wat bladen op mij te wachten. Namenlijk: De Paulus (van de ZGG, het is mijn favoriet onder de zendingsbladen), MBuma blaadje, Friedensstimme, Uitdaging, Christenen voor Israel, Israel en de Bijbel, Zoeklicht, Waarheidsvriend, Christian Witness to Israel, Zending HHK, blaadje van de Hoop en de Eloscript.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- J.C. Philpot
Mijn vrouw is bezig in: Jacobus Koelman - De plichten der ouders. Van wat ik van haar hoor is dit boek een aanrader voor ouders en opvoeders.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
J.C. Philpot schreef:Mijn vrouw is bezig in: Jacobus Koelman - De plichten der ouders. Van wat ik van haar hoor is dit boek een aanrader voor ouders en opvoeders.

Ah, dat probleem ken ik....J.C. Philpot schreef:Momenteel heb ik mijn boek even terzeide gelegt, want er liggen nog wat bladen op mij te wachten. Namenlijk: De Paulus (van de ZGG, het is mijn favoriet onder de zendingsbladen), MBuma blaadje, Friedensstimme, Uitdaging, Christenen voor Israel, Israel en de Bijbel, Zoeklicht, Waarheidsvriend, Christian Witness to Israel, Zending HHK, blaadje van de Hoop en de Eloscript.
Hier liggen ook nog Saambinders, Wekkers, Bewaar het Panden, terdeges, zendingsblaadjes van verschillend allooi, CV.Koers, Visie, en het NRC van vandaag met een interview met dr. P.J. Visser (Amsterdam). Verder nog 9 boeken. (Ik wil het over 2 uur uit hebben...

Luther onze huisvriend heb ik uit. Gister ook een boek over Bijbelse herbergzaamheid richting onze naasten gelezen #bezinnend over mijn visie hierop.
Ook hier het probleem van kerkblaadjes (geestelijk fastfood hoorde ik eens iemand zeggen).
Zo beginnen in De vrijgevige God van Tim Keller. Ondertitel: recht naar het hart van het christelijk geloof.
Ook hier het probleem van kerkblaadjes (geestelijk fastfood hoorde ik eens iemand zeggen).
Zo beginnen in De vrijgevige God van Tim Keller. Ondertitel: recht naar het hart van het christelijk geloof.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mooi boek!vlinder schreef:Zo beginnen in De vrijgevige God van Tim Keller. Ondertitel: recht naar het hart van het christelijk geloof.

Geen boek op zich, maar op http://www.biblija.net staan nu een aantal zeer oude Nederlandse vertalingen (naast alle hedendaagse die er al stonden):
Leuvense bijbel 1548
Deux-Aesbijbel 1562
Statenvertaling 1637
Liesveltbijbel 1542
Biestkensbijbel 1560
Lutherse vertaling 1648
Leuvense bijbel 1548
Deux-Aesbijbel 1562
Statenvertaling 1637
Liesveltbijbel 1542
Biestkensbijbel 1560
Lutherse vertaling 1648
Hoe Jezus de wereld op zijn kop zet
(en mijn leven ook)
Shane Claiborne
Ben nog vrij ver aan het begin, en het is anders dan ik verwachtte, ik verwachtte meer tips, maar het is echt een levensverhaal (tot nu toe dan).
Toch laat het wel iemand zien die zijn Christen zjin wil uitstralen door zijn daden.
(en mijn leven ook)
Shane Claiborne
Ben nog vrij ver aan het begin, en het is anders dan ik verwachtte, ik verwachtte meer tips, maar het is echt een levensverhaal (tot nu toe dan).
Toch laat het wel iemand zien die zijn Christen zjin wil uitstralen door zijn daden.
De Paus onderschrijft de Roomse leer,Jongere schreef:Mooi boek was dat ja, van de paus.
en houd vast aan de Anathema's van Trente.