Berkhof heeft inderdaad weer andere dwalingen dan wij.MarthaMartha schreef:Afgewezen schreef:Als je niet te bang bent voor wat ketterijen...freek schreef:Ha! Die ligt hier ook nog. Is dat boeiend om te lezen?refo schreef:H Berkhof - Christelijk geloof.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Hoezo? Omarmt hij Barth niet?refo schreef:Berkhof heeft inderdaad weer andere dwalingen dan wij.

Volgens sommigen ben ik al een ketter.Afgewezen schreef:Als je niet te bang bent voor wat ketterijen...freek schreef:Ha! Die ligt hier ook nog. Is dat boeiend om te lezen?refo schreef:H Berkhof - Christelijk geloof.
Kunnen we elkaar de hand geven.freek schreef:Volgens sommigen ben ik al een ketter.Afgewezen schreef:Als je niet te bang bent voor wat ketterijen...freek schreef:Ha! Die ligt hier ook nog. Is dat boeiend om te lezen?refo schreef:H Berkhof - Christelijk geloof.

- JolandaOudshoorn
Ach, pas geleerd dat ketter eigenlijk betekend: zij die de zuivere waarheid aanhangen. Dus...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Er zijn velen hier die de zuivere waarheid aanhangen.
Maar helaas weinigen die de zuivere waarheid beleven.Tiberius schreef:Er zijn velen hier die de zuivere waarheid aanhangen.
- MarthaMartha
ach ach
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Inderdaad. Dat mijn hoofd water ware en mijn oog een springader van tranen.
Ik geloof dat hij de drie-enigheid wat anders zag.Tiberius schreef:Hoezo? Omarmt hij Barth niet?refo schreef:Berkhof heeft inderdaad weer andere dwalingen dan wij.
Was zijn tijd dus ver vooruit, als je kijkt hoeveel verschillende uitleggen alleen in ons kleine gezindtetje al de ronde doen, omtrent dit onbegrijpeleijke fenomeen.
Laatst gewijzigd door Simon op 16 mar 2012, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Afgewezen schreef:Kunnen we elkaar de hand geven.freek schreef:Volgens sommigen ben ik al een ketter.Afgewezen schreef:Als je niet te bang bent voor wat ketterijen...freek schreef:
Ha! Die ligt hier ook nog. Is dat boeiend om te lezen?

Er is ook een vriendenboek verschenen met reacties op het boek.
-
Dan is dat een gebedspunt, hoop ik.Erasmiaan schreef:Maar helaas weinigen die de zuivere waarheid beleven.Tiberius schreef:Er zijn velen hier die de zuivere waarheid aanhangen.