Ok, die van Roger Steer. Ik heb een boek over Hudson Taylor van hem gelezen. Zul je ook prachtig vinden!dennis schreef:Goede vraag. Ik weet de schrijver zo niet uit mijn hoofd (!) Het is een boekje van ongeveer 100 pagina's dat ik heb besteld bij de voor mij onbekende uitgeverij Grace uit Veenendaal.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]
- J.C. Philpot
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Aantal boeken:
Vreemdeling in Kanaän, ds. Gijsbert Boer
Jezus zoals ik hem niet kende, Philip Yancey
In den beginne, Chaim Potok
Hier beneden is het niet, prof. Bram van de Beek
Vreemdeling in Kanaän, ds. Gijsbert Boer
Jezus zoals ik hem niet kende, Philip Yancey
In den beginne, Chaim Potok
Hier beneden is het niet, prof. Bram van de Beek
Samenspraken over Hooglied (Bart en Kees) - Ds. G. van Reenen
De welbereide disgenoot - Jeremias Dijke
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Veel herinneringen komen boven.caprice schreef:Samenspraken over Hooglied (Bart en Kees) - Ds. G. van Reenen
Een van de boeken die mijn moeder het laatste heeft gelezen...
Toen ze nog wat lezen kon... Veel onderwijs...
Dan van dezelfde prediker: De woestijnreis.
Dat was haar laatste boek...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nog maar net uit , een werk van J.C. Ryle wat nog nooit eerder in het Nederlands is vertaald.542 blz. Zeer actueel.
Op de achterkant staat het volgende te lezen.
Over het thema heiligmaking heerst alom verwarring.
Er zijn mensen die via heiligmaking de rechtvaardigmaking willen bewerkstelligen. Helaas zijn er ook christenen die de heiligmaking als een soort nieuwe wet op het leven van Gods kinderen leggen. Anderen ontkennen de noodzaak van heiligmaking, omdat God immers al hun zonden vergeven heeft. Maar Gods Woord leert ons dat zonder heiligmaking niemand de Heere zal zien.
J.C. Ryle geeft over dit actuele thema heel grondig en bijbels onderwijs. Dit standaardwerk van Ryle is nog nooit in zijn geheel op de Nederlandse markt verschenen. Op verzoek van velen, waaronder ook predikanten, zijn we tot uitgave overgegaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- MarthaMartha
Wow... die wil ik ook lezen....huisman schreef:
Nog maar net uit , een werk van J.C. Ryle wat nog nooit eerder in het Nederlands is vertaald.542 blz. Zeer actueel.
Op de achterkant staat het volgende te lezen.Over het thema heiligmaking heerst alom verwarring.
Er zijn mensen die via heiligmaking de rechtvaardigmaking willen bewerkstelligen. Helaas zijn er ook christenen die de heiligmaking als een soort nieuwe wet op het leven van Gods kinderen leggen. Anderen ontkennen de noodzaak van heiligmaking, omdat God immers al hun zonden vergeven heeft. Maar Gods Woord leert ons dat zonder heiligmaking niemand de Heere zal zien.
J.C. Ryle geeft over dit actuele thema heel grondig en bijbels onderwijs. Dit standaardwerk van Ryle is nog nooit in zijn geheel op de Nederlandse markt verschenen. Op verzoek van velen, waaronder ook predikanten, zijn we tot uitgave overgegaan.
**morgen naar de Rank**
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wie is de uitgever, en wie de vertaler?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- Johann Gottfried Walther
Vertrouw je het niet?caprice schreef:Wie is de uitgever, en wie de vertaler?
Vertaling: Ruth Pieterman
Uitgave: Gouda, Om Sions Wil, 2012
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bedankt voor de info. Waarom zou ik het niet vertrouwen? Degene die het vertaald heeft wekt dat juist wel. Zie het interview van de afgelopen week in de krant. Ik vind het wel belangrijk om te weten wie het vertaalt.Johann Gottfried Walther schreef:Vertrouw je het niet?caprice schreef:Wie is de uitgever, en wie de vertaler?
Vertaling: Ruth Pieterman
Uitgave: Gouda, Om Sions Wil, 2012
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
*pakt een pen en noteert dit boek op haar steeds langer wordende lijst: nog te lezen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- JolandaOudshoorn
vlinder schreef:*pakt een pen en noteert dit boek op haar steeds langer wordende lijst: nog te lezen.

Ik vraag me af of jouw lijst langer is dan de mijne....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Johann Gottfried Walther
Mijn lijst is langer.JolandaOudshoorn schreef:vlinder schreef:*pakt een pen en noteert dit boek op haar steeds langer wordende lijst: nog te lezen.![]()
Ik vraag me af of jouw lijst langer is dan de mijne....

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Begonnen in dun boekje: "Verborgen Omgang" van Koelman (mmv ds. Meeuwse

Leerzaam boek; Bijbels en pastoraal.
Ik heb naar aanleiding van dit boek een interview met ds. Westerink gelezen in Terdege. Erg mooi! Als het boek ook zo is, belooft dat heel wat.Tiberius schreef:
Leerzaam boek; Bijbels en pastoraal.