Dat zal waar zijn maar ik kan mij in zijn preken toch zeer verheugen. En soms denk ik ook anders over zondag 7 en zondag 23 dan de huisman op dit forumWilhelm schreef:Maar eerlijk is eerlijk huisman, Ds Huisman dacht over zondag 7 en zondag 23 anders dan dat jij doet. Beluister zn preken maar eens.
Het verbaasde me eigenlijk ook een beetje.
Zou je weer dezelfde nick kiezen? waarom wel/niet?
Re: Zou je weer dezelfde nick kiezen? waarom wel/niet?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ben tevreden met 'parel'.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
-
Schemerlichtje
Schemerlampen zijn zo duur , daarom maar schemerlichtje ... 
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
-
vragensteller
Jep, en met zijn preek over zondag 23: http://www.dshuisman.nl/PDF/Heidelb_Catech/ZONDAG23.pdf?Anker schreef:Erasmiaan schreef:Ben je het dan evenals je naamgenoot met de dogmatiek van ds. Kersten aangaande de rechtvaardigmaking eens (zie: http://bit.ly/v50tzh)?huisman schreef:Mijn nickname is te passend om ooit te verwisselen. Mijn avatar is wel aan een vernieuwing toe...tips?
En met deze twee artikelen van ds. Huisman: http://bit.ly/wmJEGG en http://bit.ly/zJk0Tt?
Oeps...
Ja, ik zou wel dezelfde nick kiezen: Luther was theologisch radicaal, gezellig, scherp, soms uit de bocht vliegend en maar moeilijk in een hokje te plaatsen. Dat geeft zoveel overeenkomsten...
Wel jammer dat Reformer (en het lijkt ook Erasmiaan) een avatar met Luther hebben geselecteerd.
Wel jammer dat Reformer (en het lijkt ook Erasmiaan) een avatar met Luther hebben geselecteerd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan heeft ErasmusLuther schreef:Ja, ik zou wel dezelfde nick kiezen: Luther was theologisch radicaal, gezellig, scherp, soms uit de bocht vliegend en maar moeilijk in een hokje te plaatsen. Dat geeft zoveel overeenkomsten...
Maar beiden hadden kennelijk dezelfde smaak op het gebied van hoofddeksels.
Ze speelden onder 1 hoedje.
nou...ze waren nou niet echt onder een hoedje te vangen.refo schreef:Ze speelden onder 1 hoedje.
Ik zou weer voor Freek kiezen. Zeker nu ik steeds vaker - bij wijze van vergissing - met Freek wordt aangesproken.
Ik weet het niet. Inmiddels heb ik me zo geïdentificeerd met mijn nickhname, dat ik hem moeilijk meer kan missen.
Misschien zou ik de naam van iemand kunnen nemen die ik bewonder, (maar dat zijn er niet zoveel).
Misschien zou ik de naam van iemand kunnen nemen die ik bewonder, (maar dat zijn er niet zoveel).
Dat kan niet ...dan zouden er twee huismannen op dit forum zijn.Afgewezen schreef:Ik weet het niet. Inmiddels heb ik me zo geïdentificeerd met mijn nickhname, dat ik hem moeilijk meer kan missen.![]()
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Waar komt je inspiratie vandaan voor een dergelijk negatief klinkend voltooid deelwoord?Afgewezen schreef:Ik weet het niet. Inmiddels heb ik me zo geïdentificeerd met mijn nickhname, dat ik hem moeilijk meer kan missen.![]()
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
-
vragensteller
Dat heb ik me idd ook al af zitten vragen: doorgaans wil men niet weten afgewezen te zijn ...Simon schreef:Waar komt je inspiratie vandaan voor een dergelijk negatief klinkend voltooid deelwoord?Afgewezen schreef:Ik weet het niet. Inmiddels heb ik me zo geïdentificeerd met mijn nickhname, dat ik hem moeilijk meer kan missen.![]()
(Mijn nick is dus wel toepasselijk -mooi is anders-, maar voldoet op 1 punt niet: er had m/v achter moeten staan)
Tja, soms zijn de omstandigheden in het leven zo, dat je in de verleiding komt een dergelijke nickname te kiezen.
@Huisman, ik heb niet speciaal iets met ds. Huisman, hoor.
@Huisman, ik heb niet speciaal iets met ds. Huisman, hoor.