Joden<>Palestijnen

Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Ik zeg ook altijd: de chr. Palestijnen OF de Palestijnen die zich wel aan feiten houden, hebben het aller zwaarst. Mijn hart gaat óók naar hen uit...

Shalom!

Kirs[/font]
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Tnx, lieve Jelle en Billy,

Jullie zijn hartverwarmend.

Baruch HaSjem Yeshua HaAdon, de Verlosser van ons allemaal! :bou:

Kena[/font]
Jelle

Bericht door Jelle »

Fijn rens dat je in elk geval de kant kiest van Gods volk.
Ik heb het nieuws nog niet gehoord, maar als ik het al lees van jou dan springen mij de tranen in mijn ogen.
Het is niet zo, zo als je misschien denkt dat ik alleen vervult ben met haat naar de Palestijnen toe, want net wat anderen al schreven en wat ik ook al heb beaamt, er zijn ook goede palestijnen die van dit alles de dupe zijn.
Alleen als je zelf in Israël bent geweest en je hebt met eigen ogen alles kunnen aanschouwen dan krijg je toch een andere kijk op de hele situatie daar. Wij krijgen hier in het westen een behoorlijk pro palestijnse voorlichting en we weten nog niet half wat er zich daar afspeelt. Als je er zelf kijkt en rondgeleidt wordt hoor je andere geluiden dan hier.
Dat neemt alles neemt niet weg dat ook mijn wens en bede is dat er vrede mag komen voor Jeruzalem en voor de Palestijnen, maar dan een vrede zonder haat.
De strijd die zich daar afspeeld is niet alleen en strijd tegen Israël maar in feite een strijd tegen Gods volk, ook al is Zijn volk nog zover van Hem afgedwaald, maar de Heere laat niet varen wat Zijn hand begon.
Het is verschrikkelijk wat daar allemaal gebeurd en dat weet ik zeker, ondanks alles wat Israël zal ondernemen om vrede te stichten zal op niets uitlopen. De opzet en inzet van de Palestijnen en Hamas is Israël verdrijven van dit stuk grond en dat is de strijd van de duivel tegen Christus. En wij ontkomen er niet aan of we zullen ook achter dit volk moeten staan. En dan niet in blinde haat tegen de Palestijnen, maar we mogen onze kinderen ook niet zomaar laten afslachten.
Ik huil en bidt om de vrede van Jeruzalem.
Jeruzalem dat ik bemin, wij treden uw poorten in, als dat toch eens werkelijkheid mocht worden, dat we zingend het hemels Jeruzalem mochten ingaan, daar is de strijd gestreden daar is alle leed geleden.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

JERUZALEM (AFP/DPA) - Een bomaanslag in
een drukbezochte cafetaria van de
Hebreeuwse Universiteit in het noorden
van Jeruzalem heeft woensdag aan zeker
zeven mensen het leven gekost. Ongeveer
zeventig mensen, voornamelijk
studenten, zijn gewond geraakt. Negen
van hen zijn er slecht aan toe. Onder de
zwaargewonden zijn twee studenten uit
Zuid-Korea. Dat heeft de Israëlische
politie bekendgemaakt.

.
De aanslag was de tweede in 24 uur. Dinsdag
raakten ten minste zeven mensen gewond in
Jeruzalem, toen een 17-jarige Palestijn
zichzelf opblies in een snackbar. De
zelfmoordaanslag was de eerste sinds zes
weken.

.
Izz a-Din al-Qassam, de gewapende tak van
Hamas, heeft de verantwoordelijkheid
voor de aanslag in de universiteit
opgeëist. In een verklaring zei de
organisatie dat die aanslag een
wraakactie was voor de Israëlische
luchtaanval in de Gazastrook, die
gericht was tegen Salah Shehada, de
leider van Izz a-Din al-Qassam. Bij die
aanval kwamen behalve Shehada nog
veertien mensen om het leven, onder wie
elf kinderen.
Billy

Bericht door Billy »

JERUZALEM - Een zelfmoordaanslag op een volle bus met soldaten en burgers in het noorden van Israël heeft zondag in de ochtendspits tien mensen, onder wie de dader, het leven gekost. Van de 37 gewonden verkeren er twee in levensgevaar, meldden de Israëlische autoriteiten.
.
De bomaanslag op de autobus voltrok zich 60 kilometer ten noordwesten van de Westelijke Jordaanoever, tussen de dorpen Akre en Tsfat. Onder de doden zijn drie Israëlische militairen, twee vrouwen uit de Filipijnen en een Arabisch-Israëlische vrouw. De andere slachtoffers waren nog niet geïdentificeerd. De dader waarschuwde kennelijk twee Arabische studenten, die kort voor de explosie uit de bus stapten. Zij zijn gearresteerd.
.
De soldaten waren op de eerste dag van de Israëlische werkweek op weg naar hun post. De bus werd volledig verwoest door de ontploffing. Het dak en een deel van de zijkant werden door de explosie opengescheurd.
.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Er bestaat maar één duidelijke grens, en dat is de grens die neergelegd is in de resolutie 242 van de VN.

Zoalng Israel zich niet terugtrekt achter die grens, en ALLE nederzettingen opgeeft, en de corridors ontruimt zal het geen rust kennen.
Adje

Bericht door Adje »

en daarna wel, Andries?

kGeloof er weinig van!
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Met een internationale vredesmacht tussen de partijen.
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Wie kent de preek van van de Hoeven ´wie mijn Volk zegent zal Ik zegenen´???

Baruch Yeshua HaAdon!

Kena[/font]
Ereunao

Bericht door Ereunao »

Israël en de Palestijnen.
Het gaat hier om een menselijk onoplosbaar probleem met drie verschillende aspecten.
1. Het humanitaire
2. Het politieke.
3. Het religieuze.

1.Puur menselijk gezien is de verbittering van de Palestijnen wel te begrijpen, Israël heeft in ´48 tienduizenden Palestijnen, die jarenlang in vrede met hun joodse buren geleefd hebben en een welvarend bestaan hadden opgebouwd, met groot geweld en intimidatie op de vlucht gejaagd zonder enige compensatie voor de bezittingen die zij achterlieten. Je zou dit kunnen vergelijken met de blanke boeren in Zimbabwe, die door president Mugabe onteigend en verdreven worden zonder enige vergoeding. Het is waar dat de Arabische staten op dezelfde wijze of nog erger met de joden in hun land gehandeld hebben, maar daar hebben deze mensen niets aan. En het zijn geen Arabische, maar Joodse bronnen die vermelden dat de Palestijnen die achterbleven onder het Joodse bestuur vaak op een zeer vernederende wijze als tweederangs burgers behandeld en uitgebuit werden. Het grote verschil is echter dat Israël de verdreven Joden heeft opgevangen en een nieuw bestaan heeft geboden, terwijl de Arabieren de verdreven Palestijnen laat creperen en gebruiken als propaganda voor de media.

2.Maar dit is wat anders dan te beweren dat Israël wederrechtelijk land in bezit heeft dat ze van het Palestijnse volk gestolen zouden hebben. Want er heeft nooit een Palestijns volk met een eigen land bestaan; het land heeft eeuwenlang onder bestuur van de Turken gestaan en na de eerste wereldoorlog werd het een Brits mandaatgebied van de volkenbond, dus feitelijk niemandsland. De benaming Palestijn is ontleend aan het land dat zij bewoonden en niet aan een etnische afkomst. Het zijn gewoon Arabieren afkomstig uit alle landen van het M.O Jordanië, Egypte, Sirië, Irak enz. Tijdens het Britse bestuur kreeg ook de jood een P in zijn paspoort ten teken dat hij Palestijn was. Het is dan ook geen specifiek Joods-Palestijns maar een Joods Arabisch conflict. De Arabische staten dulden gewoon geen Joodse staat in de regio, de P.L.O. die de vernietiging van de Joodse staat hoog in haar vaandel draagt ,werd in 1964 opgericht en toen was er nog geen sprake van “bezetteâ€
secret boy

Bericht door secret boy »

Weer een nieuwe aanslag...

Volgens de Hamas het begin van een nieuwe reeks.... :#
Madtice

Bericht door Madtice »

Volgens mij is het een doorlopende reeks van aanslagen en vergeldingen (en eigenlijk is elke actie, Israelisch zowel als Palestijns, een aanslag en een vergelding in een... het ligt er maar net aan van welke kant je het bekijkt.)
Jelle

Bericht door Jelle »

Weer nieuwe aanslagen in Israël. ruim zes weken een tijd van rust ( en bezinning?) Ook nu had men de gelegenheid om uit de spriraal van geweld te komen om daar definitief een punt achter te zetten. Maar ook nu blijkt weer dat de palestijnen (waar onder Hamas) beslist niet van plan zijn om vrede met Israël te sluiten.
Voor de palestijnen is er maar één oplossing en dat is Israël vernietigen en van de kaart vegen, en zolang men dat als uitgangs punt heeft kan er gewoon nooit vrede komen.
Voor Israël ligt er op deze manier alleen nog maar de weg open om keihard terug te slaan.
Ook nu blijkt weer dat mister Arafat dus geen enkele invloed meer heeft onder de palestijnen en zou het verstandig zijn om zich eerst maar eens van dit mannetje en zijn regime te ontdoen. Misschien dat er met nieuwe bestuurders betere afspraken te maken zijn.
Zoals het nu gaat en weer gelopen is, zeg ik alleen maar: Israël vecht voor de veiligheid van je bewoners en voor behoud van je land.
Plaats reactie