Welke oplossing voor het Joods/Palestijnse vraagstuk heeft j
Misschien nou wat meer stemmen na het lezen van dit artikeltje..
JERUZALEM (AFP/DPA) - Een bomaanslag in
een drukbezochte cafetaria van de
Hebreeuwse Universiteit in het noorden
van Jeruzalem heeft woensdag aan zeker
zeven mensen het leven gekost. Ongeveer
zeventig mensen, voornamelijk
studenten, zijn gewond geraakt. Negen
van hen zijn er slecht aan toe. Onder de
zwaargewonden zijn twee studenten uit
Zuid-Korea. Dat heeft de Israëlische
politie bekendgemaakt.
.
De aanslag was de tweede in 24 uur. Dinsdag
raakten ten minste zeven mensen gewond in
Jeruzalem, toen een 17-jarige Palestijn
zichzelf opblies in een snackbar. De
zelfmoordaanslag was de eerste sinds zes
weken.
.
Izz a-Din al-Qassam, de gewapende tak van
Hamas, heeft de verantwoordelijkheid
voor de aanslag in de universiteit
opgeëist. In een verklaring zei de
organisatie dat die aanslag een
wraakactie was voor de Israëlische
luchtaanval in de Gazastrook, die
gericht was tegen Salah Shehada, de
leider van Izz a-Din al-Qassam. Bij die
aanval kwamen behalve Shehada nog
veertien mensen om het leven, onder wie
elf kinderen.
JERUZALEM (AFP/DPA) - Een bomaanslag in
een drukbezochte cafetaria van de
Hebreeuwse Universiteit in het noorden
van Jeruzalem heeft woensdag aan zeker
zeven mensen het leven gekost. Ongeveer
zeventig mensen, voornamelijk
studenten, zijn gewond geraakt. Negen
van hen zijn er slecht aan toe. Onder de
zwaargewonden zijn twee studenten uit
Zuid-Korea. Dat heeft de Israëlische
politie bekendgemaakt.
.
De aanslag was de tweede in 24 uur. Dinsdag
raakten ten minste zeven mensen gewond in
Jeruzalem, toen een 17-jarige Palestijn
zichzelf opblies in een snackbar. De
zelfmoordaanslag was de eerste sinds zes
weken.
.
Izz a-Din al-Qassam, de gewapende tak van
Hamas, heeft de verantwoordelijkheid
voor de aanslag in de universiteit
opgeëist. In een verklaring zei de
organisatie dat die aanslag een
wraakactie was voor de Israëlische
luchtaanval in de Gazastrook, die
gericht was tegen Salah Shehada, de
leider van Izz a-Din al-Qassam. Bij die
aanval kwamen behalve Shehada nog
veertien mensen om het leven, onder wie
elf kinderen.
Ik denk niet dat hier een oplossing is die we doormiddel van deze pol kunnen aangeven.
De oplossing zal bestaan uit meerdere van deze opties.
Ook nu weer op de universiteit in Jeruzalem zoveel doden en gewonden.
Moeten we zo langzamerhand niet komen tot de conclusie dat er hier geen oplossing voor te vinden is? Hamas wil niet eerder stoppen of gans Israël moet vernietigd zijn en als ik nu eens in de Bijbel lees wat er met de volken gebeurd is die in kanaän woonden toen de Israëliers daar kwamen dan zien we dat God hen geboden heeft om alle volkeren te vernietigen en er mocht er niet een overblijven.
Helaas hebben we gezien hoe Israël met verschillende vreemde volken vrede gesloten hebben en hoe aan Gods gebod uiteindelijk niet is voldaan.
Ik denk dat er toch geen andere oplossing is dan een grote invasie waarbij het hele gebied bezet gebied wordt. Het leger zal tot de laatste man toe ontwapend moeten worden en de Israëlisch soldaten moeten op elke Palestijn die zich maar gewapen vertoond vernietigend optreden.
Het blijft staan wat psalm 75 zegt:
Slaan der bozen hoornen neer,
Vellen wat Zijn naam bestrijdt;
En houdt er rekening mee dat Zijn naam hier bestreden wordt in Israël, men is heden bezig om Gods volk uit te roeien en dan blijft er voor Israël niets anders over dan de satan uit te roeien, te vellen wat Zijn naam bestrijdt.
De oplossing zal bestaan uit meerdere van deze opties.
Ook nu weer op de universiteit in Jeruzalem zoveel doden en gewonden.
Moeten we zo langzamerhand niet komen tot de conclusie dat er hier geen oplossing voor te vinden is? Hamas wil niet eerder stoppen of gans Israël moet vernietigd zijn en als ik nu eens in de Bijbel lees wat er met de volken gebeurd is die in kanaän woonden toen de Israëliers daar kwamen dan zien we dat God hen geboden heeft om alle volkeren te vernietigen en er mocht er niet een overblijven.
Helaas hebben we gezien hoe Israël met verschillende vreemde volken vrede gesloten hebben en hoe aan Gods gebod uiteindelijk niet is voldaan.
Ik denk dat er toch geen andere oplossing is dan een grote invasie waarbij het hele gebied bezet gebied wordt. Het leger zal tot de laatste man toe ontwapend moeten worden en de Israëlisch soldaten moeten op elke Palestijn die zich maar gewapen vertoond vernietigend optreden.
Het blijft staan wat psalm 75 zegt:
Slaan der bozen hoornen neer,
Vellen wat Zijn naam bestrijdt;
En houdt er rekening mee dat Zijn naam hier bestreden wordt in Israël, men is heden bezig om Gods volk uit te roeien en dan blijft er voor Israël niets anders over dan de satan uit te roeien, te vellen wat Zijn naam bestrijdt.
Wat lijkt jou dan de allerbeste manier..
Naar het midden zal moeilijk gaan.
Er moet iets gedaan worden om een einde te maken aan het terrorisme dat is 1 ding wat zeker is.. Ik denk dat er maar weinig palestijnen zijn die het niet eens is met hun gang van zaken.. Misschien 1% van alle palestijnen...
[Veranderd op 2/8/02 door matthijs019]
Naar het midden zal moeilijk gaan.
Er moet iets gedaan worden om een einde te maken aan het terrorisme dat is 1 ding wat zeker is.. Ik denk dat er maar weinig palestijnen zijn die het niet eens is met hun gang van zaken.. Misschien 1% van alle palestijnen...
[Veranderd op 2/8/02 door matthijs019]
Vergeet bij alle opmerkingen niet dat er ook normale Palestijnen zijn! Als voorbeeld christelijke Palestijnen die in vrede leven met hun Joodse broeders.
Er zal nooit vrede komen zolang men niet de Heere erkend en zijn eniggebore Zoon. Als de Palestijnen dit erkende dan was er geen oorlog met Israel want dan is Israel in hun ogen ook een heilig volk! Uit dat volk is namelijk de Messias voort gekomen.
Er zal nooit vrede komen zolang men niet de Heere erkend en zijn eniggebore Zoon. Als de Palestijnen dit erkende dan was er geen oorlog met Israel want dan is Israel in hun ogen ook een heilig volk! Uit dat volk is namelijk de Messias voort gekomen.
Nee Matthijs ik ben niet de derde!
Ons grote voorbeeld Christus liet altijd de liefde naar alle!!! mensen blijken! Zo horen wij het ook te doen en niet mensen te gaan veroordelen! Dit geld ook voor alsielzoekers en buitenlanders! Als we tegenover de wereldling geen verschil zijn op dit punt dan klop er iets niet! Dat de wereldling geen liefde uitdraagt kan, maar een christen? We lopen allemaal teveel te schelden en razen op de Palestijnen, asielzoekers en weet ik wat maar dta heb helemaal geen nut! Laten we al deze woorden eens omzetten in gebed en er zal vrucht zijn! Dat is belooft door God dus zal het ook zijn! Is de liefdeloosheid ook al onder christenen?
Ons grote voorbeeld Christus liet altijd de liefde naar alle!!! mensen blijken! Zo horen wij het ook te doen en niet mensen te gaan veroordelen! Dit geld ook voor alsielzoekers en buitenlanders! Als we tegenover de wereldling geen verschil zijn op dit punt dan klop er iets niet! Dat de wereldling geen liefde uitdraagt kan, maar een christen? We lopen allemaal teveel te schelden en razen op de Palestijnen, asielzoekers en weet ik wat maar dta heb helemaal geen nut! Laten we al deze woorden eens omzetten in gebed en er zal vrucht zijn! Dat is belooft door God dus zal het ook zijn! Is de liefdeloosheid ook al onder christenen?