Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]

Geduld

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]

Bericht door Geduld »

vandaar het 'blijvende veranderingen'.

aankomen valt voor sommigen ook niet mee ;)
let sin never hold true, that Love never broke through.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Geduld schreef:vandaar het 'blijvende veranderingen'.

Daar kan ik me nu niets bij voorstellen...
Geduld

Bericht door Geduld »

tja, dat wordt hem dan ook niet meer.. afvallen is een stuk bekender en makkelijker in te leven.

Hier schafte de pot btw broodjes shoarma
henriët

Bericht door henriët »

Mister schreef:
Geduld schreef:vandaar het 'blijvende veranderingen'.

Daar kan ik me nu niets bij voorstellen...
Ik helaas ook niet :bobo

Wij aten vandaag gekregen sperzieboontjes, gekregen varkensvlees in spek gerold van de echte slager en aardappelen uit de aanbieding, oh ja een gratis pot appelmoes maakte de maaltijd compleet :garde
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

Geduld schreef:weet je nog waar je dat gelezen hebt? Ik heb ergens gelezen (geen bron) dat mensen die jojo-en vaak nog zwaarder zijn dan toen ze begonnen met lijnen.

Als totale leek op dit gebied denk ik dat het beter is om langzaam af te vallen, door blijvend dingen in je leven te veranderen, dan snel afvallen en dan ook weer aankomen.

even gezocht; ik wist dat het op Gezondheidsnet stond:

Jojoën gezonder dan overgewicht
BAARN - Er wordt vaak gezegd dat jojoën niet gezond is. Weinig wetenschappelijke onderzoeken kunnen echter bevestigen dat schommelingen in gewicht en eetpatroon schadelijk zijn. Het blijkt nu in ieder geval gezonder dan een levenlang overgewicht.

Jojoën gezonder dan overgewicht
BAARN - Er wordt vaak gezegd dat jojoën niet gezond is. Weinig wetenschappelijke onderzoeken kunnen echter bevestigen dat schommelingen in gewicht en eetpatroon schadelijk zijn. Het blijkt nu in ieder geval gezonder dan een levenlang overgewicht. Onderzoeker Edward List van de Amerikaanse Ohio University presenteert deze uitkomsten op de jaarlijkse bijeenkomst van de The Endocrine Society. Een organisatie die zich bezig houdt met onderzoek naar hormonen.

Jojo-effect
"Vanzelfsprekend is een stabiel en gezond eetpatroon het best voor de gezondheid.", vertelt List. "Mensen met overgewicht belanden echter vaak in een vicieuze cirkel van afvallen en aankomen. Het jojo-effect. Er werd altijd aangenomen dat dit effect schadelijk was, maar dit is nooit bewezen."

Dieet
Om de lange termijn effecten van een jojo-dieet te bepalen onderzocht List samen met zijn onderzoeksteam wat een levenlang jojoën voor effect had op muizen. Tijdens het onderzoek werd een vetrijk -, een vetarm - en een jojo-dieet met elkaar vergeleken.

Gezondheid
Vervolgens werd de gezondheid van de muizen bepaald met behulp van lichaamsgewicht, lichaamsvet en bloedsuikerniveaus. Bij de muizen op het jojo-dieet fluctueerden deze waarden sterk. Gemiddeld genomen was de gezondheid van de jojo-muizen echter beter dan die van de muizen die het hele leven vetrijk aten.

Levensduur
List: "Verassend genoeg was de levensduur van de muizen op het jojo-dieet gemiddeld even lang als die van de vetarme groep." Deze twee groepen muizen leefden echter wel 35 procent langer dan de muizen met een continue overgewicht en vet voedingspatroon.

"We moeten afvallen dus blijven aanmoedigen, ook na verschillende mislukte pogingen. Dat komt de gezondheid nog altijd ten goede.", concludeert List.
Onderzoeker Edward List van de Amerikaanse Ohio University presenteert deze uitkomsten op de jaarlijkse bijeenkomst van de The Endocrine Society. Een organisatie die zich bezig houdt met onderzoek naar hormonen.

Jojo-effect
"Vanzelfsprekend is een stabiel en gezond eetpatroon het best voor de gezondheid.", vertelt List. "Mensen met overgewicht belanden echter vaak in een vicieuze cirkel van afvallen en aankomen. Het jojo-effect. Er werd altijd aangenomen dat dit effect schadelijk was, maar dit is nooit bewezen."

Dieet
Om de lange termijn effecten van een jojo-dieet te bepalen onderzocht List samen met zijn onderzoeksteam wat een levenlang jojoën voor effect had op muizen. Tijdens het onderzoek werd een vetrijk -, een vetarm - en een jojo-dieet met elkaar vergeleken.

Gezondheid
Vervolgens werd de gezondheid van de muizen bepaald met behulp van lichaamsgewicht, lichaamsvet en bloedsuikerniveaus. Bij de muizen op het jojo-dieet fluctueerden deze waarden sterk. Gemiddeld genomen was de gezondheid van de jojo-muizen echter beter dan die van de muizen die het hele leven vetrijk aten.

Levensduur
List: "Verassend genoeg was de levensduur van de muizen op het jojo-dieet gemiddeld even lang als die van de vetarme groep." Deze twee groepen muizen leefden echter wel 35 procent langer dan de muizen met een continue overgewicht en vet voedingspatroon.

"We moeten afvallen dus blijven aanmoedigen, ook na verschillende mislukte pogingen. Dat komt de gezondheid nog altijd ten goede.", concludeert List.

Door: Annemieke Hoogland
Bronnen: EurekAlert
07-06-2011
Geduld

Bericht door Geduld »

Dank je, dat is toch wel interessant en bemoedigend voor de jojo-ers :).
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

kerriezuurkool met aardappelen, een gehaktbal die helaas nog niet helemaal gaar bleek te zijn en wat spekjes. 't Is erg fijn om te weten wat je never zult kiezen als je jarig bent :) En dat was het enige pluspunt, geloof ik. O ja, het was ook erg sonja-proof. :P
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vandaag verse kabeljauw met aardappels en winterpeen. Morgen een knolselderijtaart.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vandaag leuk (voor de kinderen) en makkelijk bij de Mac gegegeten, nadat ze (de kinderen) eindeloos moesten stilzitten en lief zijn terwijl wij een keuken aan het tekenen waren, samen met een lieve mevrouw bij de Hornbach.
Morgen eten we erwtensoep, ik ben er zonet aan begonnen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

JolandaOudshoorn schreef:Vandaag leuk (voor de kinderen) en makkelijk bij de Mac gegegeten, nadat ze (de kinderen) eindeloos moesten stilzitten en lief zijn terwijl wij een keuken aan het tekenen waren, samen met een lieve mevrouw bij de Hornbach.
Morgen eten we erwtensoep, ik ben er zonet aan begonnen.
Leuk, wat ben je allemaal van plan (als ik heel nieuwsgierig vragen mag?)
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Lassie

Bericht door Lassie »

Een grote pan boerenkool met worst en spekjes.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Iets lekkers met pasta en gerookte kip. Suggesties zijn welkom!
henriët

Bericht door henriët »

@ Zita: wat is t geworden met je ger. kip en pasta?

Wij eten vandaag boerenkool.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

soep (meer zal ik wel niet naar binnen krijgen), voor demo een pizza erbij.
Klein demootje een restje brocolli/aardappel/tartaar (als ie tenminste iets anders wil dan olvarit....)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

henriët schreef:@ Zita: wat is t geworden met je ger. kip en pasta?

Wij eten vandaag boerenkool.
Het plan was om het te eten met een gefruit uitje, gebakken champignons, kruidenroomkaas, een scheut kookroom en wat gebakken courgette. Helaas waren de champignons op in de supermarkt. Maar met veel courgette was het ook erg lekker. En erg niet-sonja-proof.
Gesloten