Voeding in het gezin

Afgewezen

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:bedoel je nu Hyves of hypes?? :huhu
Ja, en 'toereikent' of 'toereikend'? :hum
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:gister bij de Boni liepen 3 jongens van onze basisschool.
ze kochten chips en energydrank. Even ging de vraag wat nu gezonder was; cola of energy....
toen hoorde ik een van de jongens vragen: let jouw moeder ook zo op E-nummers?
Oh ja, we worden er gek van, reageerde de ander.

ik moest wel glimlachen. Daar gingen ze met hun dagelijkse portie paprikachips en energydrank....
Valt weinig om te glimlachen, denk ik.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
helma schreef:gister bij de Boni liepen 3 jongens van onze basisschool.
ze kochten chips en energydrank. Even ging de vraag wat nu gezonder was; cola of energy....
toen hoorde ik een van de jongens vragen: let jouw moeder ook zo op E-nummers?
Oh ja, we worden er gek van, reageerde de ander.

ik moest wel glimlachen. Daar gingen ze met hun dagelijkse portie paprikachips en energydrank....
Valt weinig om te glimlachen, denk ik.
Er valt inderdaad weinig te glimlachen, met die hyperigheid rond die E-nummers. Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal grote onzin. Die stoffen zijn uit en te na getest, goedgekeurd door de Europese instellingen, dat zit echt wel snor hoor.
Heel dat gedoe over die E-nummers lijkt een beetje op dit: www.waarheid911.nl
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Ik snap inmiddels nu wel beter dat je voor Europa bent.
Groot geloof in alles wat van overheidswege wordt voorgeschoteld.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Luther schreef:Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal grote onzin. Die stoffen zijn uit en te na getest, goedgekeurd door de Europese instellingen, dat zit echt wel snor hoor.
Heel dat gedoe over die E-nummers lijkt een beetje op dit: http://www.waarheid911.nl
Je kunt het inderdaad overdrijven, maar ik vind het naïef om maar de geloven dat alles klopt van overheidswege. De voedsel- en farmaceutische industrie heeft zo'n grote lobby en belangen in Europa, waarbij de drijfveer vaak alleen maar het grote geld is.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:Ik snap inmiddels nu wel beter dat je voor Europa bent.
Luther heeft gelijk, de meeste E nummers zitten al sinds zeer lang in onze voeding maar toen nog onder hun soortnaam. door er E nummers aan te geven wordt de kwaliteit van deze stoffen bewaakt. Het je druk maken over E-nummers hoort bij onze welvaartziekte . Ik ben die anti E-nummers hype zo zat dat ik alleen nog maar voeding nuttig waar tenminste 10 E- nummers in zitten... :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Dat klopt deels. Veel E-nummers zijn gewoon natuurlijke stoffen. Vitamine C heeft ook een nummer. E 300.
Daar gaat het ook niet over.

De hogere nummers, ruwweg boven de 600 zijn nogal eens dubieus.
Auto

Bericht door Auto »

huisman schreef:
refo schreef:Ik snap inmiddels nu wel beter dat je voor Europa bent.
Luther heeft gelijk, de meeste E nummers zitten al sinds zeer lang in onze voeding maar toen nog onder hun soortnaam. door er E nummers aan te geven wordt de kwaliteit van deze stoffen bewaakt. Het je druk maken over E-nummers hoort bij onze welvaartziekte . Ik ben die anti E-nummers hype zo zat dat ik alleen nog maar voeding nuttig waar tenminste 10 E- nummers in zitten... :huhu
Vandaar dat jij alle kanten opstuitert, jij snaait gewoon alles bij elkaar :OO3
helma

Bericht door helma »

nu snap ik waarom je vanmorgen geen plak cake wilde...
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:nu snap ik waarom je vanmorgen geen plak cake wilde...
Idd te weinig E nummers ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henriët

Bericht door henriët »

(ik bedoelde vanzelfsprekend hyPe)
:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Het beruchte E-nummerboekje geeft ook aan dat er probleemloze E-nummers zijn. Je hebt groene, oranje en rode. Groen is oké, met oranje moet je voorzichtig zijn en niet teveel consumeren en rood is fout.
Overigens maak ik me niet al te druk om E-nummers. Ik hou van puur koken, zonder al te veel pakjes en zakjes. Ik hou ook van niet al te duur koken. 't Is prettig dat dat samengaat met puur koken.
Vanavond eten we dus zalm met pasta, doperwten en worteltjes en een (room)saus die ik nog moet bedenken.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Zita schreef:Het beruchte E-nummerboekje geeft ook aan dat er probleemloze E-nummers zijn. Je hebt groene, oranje en rode. Groen is oké, met oranje moet je voorzichtig zijn en niet teveel consumeren en rood is fout.
Overigens maak ik me niet al te druk om E-nummers. Ik hou van puur koken, zonder al te veel pakjes en zakjes. Ik hou ook van niet al te duur koken. 't Is prettig dat dat samengaat met puur koken.
Vanavond eten we dus zalm met pasta, doperwten en worteltjes en een (room)saus die ik nog moet bedenken.
Hoewel zalm dan weer niet echt goedkoop is volgens mij..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
memento

Bericht door memento »

Fjodor schreef:Hoewel zalm dan weer niet echt goedkoop is volgens mij..
Zalm is niet goedkoop (1 euro per 100g ofzo). Wel erg lekker.

Klein beetje zout, een lekker laagje witte peper, en dan de zalmfiletjes een minuutje of 5 a 6 in de pan. Heerlijk!
Fjodor

Bericht door Fjodor »

memento schreef:
Fjodor schreef:Hoewel zalm dan weer niet echt goedkoop is volgens mij..
Zalm is niet goedkoop (1 euro per 100g ofzo). Wel erg lekker.

Klein beetje zout, een lekker laagje witte peper, en dan de zalmfiletjes een minuutje of 5 a 6 in de pan. Heerlijk!
;)
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Plaats reactie