Ds. Harinck vertegenwoordigt nu eenmaal geen mainstream GG. De door jou genoemde predikanten ken ik niet. Ik weet wel dat er geestelijke herkenning is met de predikanten die vroeger schreven in het blad "Het gekrookte riet", althans, zo ervaar ik dat. Bij de CGK zijn er op dit moment weinig predikanten die in de lijn van ds. F. Bakker/ prof. G. Wisse staan, helaas.memento schreef:Als ik kijk naar ds. Westerenk, prof Baars, de HHK predikanten (van van Kooten tot van Rooien), en predikanten als ds. C. Harinck, dan zie ik daar toch wel eenzelfde lijn.Erasmiaan schreef:??? Vroeger misschien wel (de tijd van ds. F. Bakker, prof. G. Wisse en bij de hervormden ds. I. Kieviet, ds. P. Zandt om maar wat voorbeelden te noemen), en wellicht dat dit voor enkele gemeentes nog geldt, maar toch zie ik op dit moment de meeste geestelijke herkenning tussen GG, OGG en GGiN.Wilhelm schreef:Ook hierin niet terugkijken. Geestelijke herkenning is het grootst tussen HHK , GG en CGK.
Zie ook de Haamstederconferentie, waar men gebroederlijk tezamen vergaderd.
Maar ik sta een brede bevindelijk-gereformeerde kerk voor. Waarin van rechts PKN GB tot en met OGGiN BV ruimte is. Moet ik uit de reacties van bv Erasmiaan concluderen, dat zij dat niet willen?
@Wilhelm: een doorsnee HHK-gemeente bestaat helaas niet. Verder ken ik dat verband niet goed genoeg. Ik ken enkele gemeentes die wel op de GG lijken. Ook enkele gemeentes die er al best ver vanaf staan.