Fotografie

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Mooie kleurrijke foto's Rick!
Je opa en oma hebben vast een mooie tuin, zo te zien.

Ik zal binnenkort ook weer eens een paar mooie foto's proberen te schieten. Ik wacht altijd nog op een mooie zonsondergang. Het nadeel is, dat het moeilijk is om met een digitale een mooie foto daarvan te maken.

Klik hieronder op de link voor een 3 foto's presentatie, een paar probeersels. Ik ben er zelf niet te vreden over. De kleuren zijn in het 't echt veel mooier. Maar 'k heb ook geen prof. digitale camera.

HIER OP KLIKKEN
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Trouwens het maken van foto's met de zon een kleinbeetje voor je kan van die leuke lichtstraal effecten geven.
Ik zal een kijken of ik hier wat neer kan zetten van wat ik bedoel.
Afbeelding
zoiets?

Ja dat bedoel ik nu, toch weer een ander beeld dan met de rug in de zon.
Het is mij trouwens opgevallen in Kenia (vorig jaar) dat er veel kleur verschil zit in het fotograferen in de ochtend vroeg of om 12.00 uur of om 17.00 uur. Het zelfde plaatje geeft werkelijk een totaal andere kleur aan de foto's. De Savanne is aan het eind van de dag veel warmer (meer geel) dat in de ochtend.

Maar ook hier in nederland maakt het wel verschil op welk uur van de dag dat je buiten foto's maakt.
Moni

Bericht door Moni »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik wacht altijd nog op een mooie zonsondergang. Het nadeel is, dat het moeilijk is om met een digitale een mooie foto daarvan te maken.
Ja dat wil ik ook nog een keer proberen! Met mijn analoge camera lukt dat prima, maar met mijn digitale heb ik dat nog niet geprobeert. Mijn ervaring is wel dat je met veel tegenlicht beter kan proberen om te flitsen, dat helpt soms.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Mooie kleurrijke foto's Rick!
Je opa en oma hebben vast een mooie tuin, zo te zien.

Ik zal binnenkort ook weer eens een paar mooie foto's proberen te schieten. Ik wacht altijd nog op een mooie zonsondergang. Het nadeel is, dat het moeilijk is om met een digitale een mooie foto daarvan te maken.

Klik hieronder op de link voor een 3 foto's presentatie, een paar probeersels. Ik ben er zelf niet te vreden over. De kleuren zijn in het 't echt veel mooier. Maar 'k heb ook geen prof. digitale camera.

HIER OP KLIKKEN
Leuke foto's Matthijs, maar om de verhouding van kleur en licht anders te krijgen, ben je niet persé een digitale/analoge spiegelreflex nodig. Met mijn Mavica maakte ik ook prima plaatjes. En dat is nota bene een 4 jaar oude camera met floppy's. Moet je eens wat gaan spelen met de functies:

Voorbeeldje, met die Mavica gemaakt in Zweden:
Afbeelding
Bij deze foto was het: Camera iets naar onderen richten, zodat hij de lichtinstellingen van het meer over neemt, daarna knop half indrukken, kamera iets naar boven richten en doordrukken... klik! prima plaatje!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Marina

Bericht door Marina »

Afbeelding

Dit is een heel groot fototoestel (dat kan je tegenkomen als je naar Scheveningen gaat he)

[Aangepast op 23/5/05 door Marina]
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
[/quote]
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ja dat bedoel ik nu, toch weer een ander beeld dan met de rug in de zon.

Maar ook hier in nederland maakt het wel verschil op welk uur van de dag dat je buiten foto's maakt.
Klopt. Dit was de Archemer berg (bij Ommen!) op een koude winternamiddag.
~~Soli Deo Gloria~~
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus

Klopt. Dit was de Archemer berg (bij Ommen!) op een koude winternamiddag.
Wat hébben jullie toch met Ommen :,:,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Afbeelding

Hier een fototje met tegenlicht, recht tegen de zon in.maar het geeft nu wel een bepaald sfeertje over dit slootje.
Trouwens dit is genomen vanuit mijn tuin.
Marina

Bericht door Marina »

Ik vind dat sneeuwfoto's altijd mooie plaatjes vormen voor een puzzel

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Afbeelding

Hier op deze foto kan je zien dat hij genomen met de zon op de zijkant, het schaduw effect van de berg helling komt zo mooier uit dan dat je rechtstreeks zou fotograferen met de zon in je rug
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Marina
Ik vind dat sneeuwfoto's altijd mooie plaatjes vormen voor een puzzel

Afbeelding
Zeker weten ik zal nog een mooi plaatje plaatsen bij mij uit de buurt. Leuk voor soms een kerstkaart
Jelle

Bericht door Jelle »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een paar foto's bij mij in de buurt

[Aangepast op 24/5/05 door Jelle]
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
Hoe vind je deze tegenstelling tussen oud en nieuw?
~~Soli Deo Gloria~~
Jelle

Bericht door Jelle »

Beiden hebben wat, maar ik zou het in dit geval liever ver van elkaar gescheiden willen houden.
Plaats reactie