Jij hebt duidelijk nog nooit een preek van Ds R. Kok gelezen. Een algemene verzoeningsleer stond hij echt niet voor. Ds R.Kok werd zelfs door veel tegenstanders hoog gewaardeerd als een oprecht dienstknecht van God.Ander schreef:Volgens mij is dat wel duidelijk toch? Ds. Kok ging door de vereenzelviging van aanbod en (de toepassing van de) belofte zo ver dat er een soort van algemene verzoeningsleer uit opgemaakt kon worden. En daar is (niet alleen door dr. Steenblok maar tot vandaag de dag de GG ook) tegen geageerd. En terecht.Willem schreef:Voor alle duidelijkheid, de kern was - iig wat mij betreft - een andere discussie. Velen, o.a. Huisman, GJdeBruijn, JGW etc. veroorzaakten nogal wat ruis - zoals ook weer nu - door zich te blijven focussen op het theologische GGiN - GG verschil.
Mij is onduidelijk waarom deze scribenten - die ik dusdanig hoogschat dat ze zelf ook wel wisten dat het ergens anders om ging - deze ruis meenden te moeten veroorzaken.
Maar daar kom ik in een andere discussie nog wel een keer achter
Het gaat mij erom dat wij het blijkbaar in deze discussie eens zijn geworden (er moesten wel een paar een draai maken

Ik geef idd toe dat Ds J. Roos in de WS soms blijk geeft van een veel ruimer aanbod dan veel van zijn voorgangers en dat is verblijdend.