Wil je het lezen of kopen?dennis schreef:Er is een tamelijk dik boek met verhalen over de kerkgeschiedenis door de eeuwen heen dat - volgens mij - geschreven is door ene De Rover. (?)
Vond het zelf wel boeiend.
Wij hebben m hier wel staan.
Wil je het lezen of kopen?dennis schreef:Er is een tamelijk dik boek met verhalen over de kerkgeschiedenis door de eeuwen heen dat - volgens mij - geschreven is door ene De Rover. (?)
@MM, @Henriet: Thanks voor het aanbod! Ik ga me nog even iets meer verdiepen in de mogelijke boeken, misschien wil ik 'm inderdaad lenen. Je hoort het wel.henriët schreef:Wil je het lezen of kopen?dennis schreef:Er is een tamelijk dik boek met verhalen over de kerkgeschiedenis door de eeuwen heen dat - volgens mij - geschreven is door ene De Rover. (?)
Wij hebben m hier wel staan.
Kann sein, aber wir können hier auch auf Deutsch miteinander reden.michaelL schreef:Ihr Lieben ,
herzliche Grüße aus Deutschland.
Das Gedenkbuch aus Rijssen ist ein wunderbares und schönes Buch geworden.
Ich habe es gerade erhalten und wünsche der GG in Rijssen den Segen des Herrn
und Euch allen einen gesegneten Sonntag !
Leider kann ich nicht so gut Niederländisch schreiben.
En hoe kent u het boek van Rijssen?michaelL schreef:Ihr Lieben ,
Hendrikus? DIA? Gijs83? of via nog een paar andere forummers ?astroguy schreef:En hoe kent u het boek van Rijssen?michaelL schreef:Ihr Lieben ,
Sehr geehrt aus Sud Afrika!
MichaelL heeft een grote belangstelling voor het kerkelijk leven in onze gezindte en komt regelmatig onze kant op. Hij weet heel goed waar je moet zijn voor een goed boek.albion schreef:Hendrikus? DIA? Gijs83? of via nog een paar andere forummers ?astroguy schreef:En hoe kent u het boek van Rijssen?michaelL schreef:Ihr Lieben ,
Sehr geehrt aus Sud Afrika!
Het boek waarin ik begonnen ben, en wat wel aan te raden is en makkelijk leest:Zita schreef:Ik zou wel eens een kerkhistorisch boek willen lezen, waarin zo ongeveer de hele kerkgeschiedenis van Petrus tot PKN (nou ja, 't mag ook iets minder breed, maar vooral overzicht, dus geen sprong van Augustinus naar Luther) aan de orde komt. En 't liefst niet te Vreugdenhillig, want die omnibus heeft ervoor gezorgd dat ik de afgelopen vijftien jaar beslist niks kerkhistorisch tot mij heb genomen. Wie heeft een tip?
Hier is de volledige uitgave van 1914 gescand:caprice schreef:Het boek waarin ik begonnen ben, en wat wel aan te raden is en makkelijk leest:Zita schreef:Ik zou wel eens een kerkhistorisch boek willen lezen, waarin zo ongeveer de hele kerkgeschiedenis van Petrus tot PKN (nou ja, 't mag ook iets minder breed, maar vooral overzicht, dus geen sprong van Augustinus naar Luther) aan de orde komt. En 't liefst niet te Vreugdenhillig, want die omnibus heeft ervoor gezorgd dat ik de afgelopen vijftien jaar beslist niks kerkhistorisch tot mij heb genomen. Wie heeft een tip?
Beelden en schetsen uit de kerkgeschiedenis van H.A. van der Mast.
't Loopt echter tot rond 1930, na de eerste wereldoorlog. De rest zul je met andere publicaties moeten aanvullen.
Let er op dat je wel een druk koopt van na 1930, want anders missen de laatste vier hoofdstukken, aangezien de eerste druk in 1906 is uitgegeven.
Bedoel je zoiets als rupsje nooitgenoeg?Zita schreef:Ik zoek een leuk prentenboek met luikjes. Wie heeft een tip?
Zoiets ja. Nichtjelief is dol op voorlezen, en houdt ook erg van luikjes-met-een-plaatje-erachter openmaken. Rupsje nooitgenoeg heeft ze al, geloof ik. Ik heb iig wel het een en ander van Eric Carle zien staan.Schemerlichtje schreef:Bedoel je zoiets als rupsje nooitgenoeg?Zita schreef:Ik zoek een leuk prentenboek met luikjes. Wie heeft een tip?
Er is een heel leuk luikjes-prentenboek van Bobbie...Zita schreef:Zoiets ja. Nichtjelief is dol op voorlezen, en houdt ook erg van luikjes-met-een-plaatje-erachter openmaken. Rupsje nooitgenoeg heeft ze al, geloof ik. Ik heb iig wel het een en ander van Eric Carle zien staan.Schemerlichtje schreef:Bedoel je zoiets als rupsje nooitgenoeg?Zita schreef:Ik zoek een leuk prentenboek met luikjes. Wie heeft een tip?
Is een boek van Jan Luiken met prenten ook goed?Zita schreef:Ik zoek een leuk prentenboek met luikjes. Wie heeft een tip?