Stichting Heartcry

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

Democritus schreef:
Luther schreef:
eilander schreef:Want er zijn ook sprekers die voluit in de gereformeerde traditie staan en een Bijbels geluid laten horen.
Welke sprekers zijn dat?
Wat is in jouw opinie 'voluit gereformeerd'?
Eilander heeft kennelijk een lijstje met namen. Daar vraag ik om, meer niet eigenlijk.

Wat de gereformeerde traditie betreft, denk ik dan in eerste instantie aan het voluit onderschrijven van de Drie Formulieren van Enigheid.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Ander »

Luther schreef:
eilander schreef:Want er zijn ook sprekers die voluit in de gereformeerde traditie staan en een Bijbels geluid laten horen.
Welke sprekers zijn dat?
Ben benieuwd naar het antwoord op de vraag van Gian en deze van Luther.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Wilhelm »

Bijbels is wel aan te tonen : Paul Washer.
En wat de gereformeerde traditie betreft, op de agenda staat volgend jaar Dr. H. van den Belt, (predikant en lid hoofdbestuur SGP) als een van de sprekers. Voluit staand in de gereformeerde traditie denk ik zo. ;)

Maar mee eens, er komen tal van sprekers die niet staan in de lijn van de gereformeerde traditie. En terecht dat daarover vragen gesteld worden.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Stichting Heartcry

Bericht door SecorDabar »

Stichting Heartcry komt in mijn ogen heel opdringerig over om naast de gereformeerde prediking ter plaatse ook nog eens op zondagavond een (discussie)activiteit te beleggen.

Weet je, als we 2 x een voluit gereformeerde preek hebben beluisterd in een reformatorische kerk van gereformeerde traditie, dan geeft dat stof genoeg om deze preken in de binnenkamer te overdenken op Gods dag.
Dan doen we schade aan onze ziel om na de kerkgang op zondag ook nog een discussie-bijeenkomst te bezoeken. Onze jongeren behoren op Gods dag thuis in het gezin. Dat is een goede puriteinse gedachte.
Het gezin is de kleine kerk, juist op de Sabbath.

Laat Stichting Heartcry op zondagavond maar bijeenkomsten beleggen in totaal onkerkelijke landstreken.
Of moet de gereformeerde gemeente ook maar zondagavond (discussie)bijeenkomsten gaan beleggen in landstreken waar Haertcry- predikanten voorgaan in hun kerken???
Kijk ik ben geen lid van de Ger.gem. anders denken jullie misschien dat ik een gergem-ijveraar ben,
maar ik zeg dit om de nadruk op kerkelijk besef bij te brengen. Zeker wat de heiliging van de zondag betreft.

Het lijkt me onderhand meer een concurrentiestrijd tussen kerkstromingen, dan de ware geestelijke strijd. :sweat
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Stichting Heartcry

Bericht door parsifal »

SecorDabar schreef:Stichting Heartcry komt in mijn ogen heel opdringerig over om naast de gereformeerde prediking ter plaatse ook nog eens op zondagavond een (discussie)activiteit te beleggen.
Weet je, als we een 2 x een voluit gereformeerde preek hebben beluisterd in een reformatorische kerk, dan geeft dat stof genoeg om deze preken in de binnenkamer te overdenken op Gods dag.
Dan doen we schade aan onze ziel om na de kerkgang op zondag nog een discussie-bijeenkomst te bezoeken. Onze jongeren behoren op Gods dag thuis in het gezin. Dat is een goede puriteinse gedachte.
Het gezin is de kleine kerk, juist op de Sabbath.
Laat Stichting Heartcry op zondagavond maar bijeenkomsten beleggen in totaal onkerkelijke landstreken.
Of moet de gereformeerde gemeente ook maar zondagavond (discussie)bijeenkomsten gaan beleggen in landstreken waar Haertcry- predikanten bevinden???
Kijk ik ben geen lid van de Ger.gem. anders denken jullie misschien dat ik een gergem-ijveraar ben,
maar ik zeg dit om de nadruk op kerkelijk besef bij te brengen. Zeker wat de heiliging van de zondag betreft.

Het lijkt me onderhand meer een concurrentiestrijd tussen kerkstromingen, dan de ware geestelijke strijd.
Ja, misschien was die conferentie geen goed idee. Echter om het nu zo hard te spelen om mensen van belijdenis uit te sluiten. Of je de zondag thuis doorbrengt of met mensen met wie je samen Gods woord overdenkt lijkt me niet iets om tucht voor te gebruiken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Stichting Heartcry

Bericht door SecorDabar »

parsifal schreef:
SecorDabar schreef:Stichting Heartcry komt in mijn ogen heel opdringerig over om naast de gereformeerde prediking ter plaatse ook nog eens op zondagavond een (discussie)activiteit te beleggen.
Weet je, als we een 2 x een voluit gereformeerde preek hebben beluisterd in een reformatorische kerk, dan geeft dat stof genoeg om deze preken in de binnenkamer te overdenken op Gods dag.
Dan doen we schade aan onze ziel om na de kerkgang op zondag nog een discussie-bijeenkomst te bezoeken. Onze jongeren behoren op Gods dag thuis in het gezin. Dat is een goede puriteinse gedachte.
Het gezin is de kleine kerk, juist op de Sabbath.
Laat Stichting Heartcry op zondagavond maar bijeenkomsten beleggen in totaal onkerkelijke landstreken.
Of moet de gereformeerde gemeente ook maar zondagavond (discussie)bijeenkomsten gaan beleggen in landstreken waar Haertcry- predikanten bevinden???
Kijk ik ben geen lid van de Ger.gem. anders denken jullie misschien dat ik een gergem-ijveraar ben,
maar ik zeg dit om de nadruk op kerkelijk besef bij te brengen. Zeker wat de heiliging van de zondag betreft.

Het lijkt me onderhand meer een concurrentiestrijd tussen kerkstromingen, dan de ware geestelijke strijd.
Ja, misschien was die conferentie geen goed idee. Echter om het nu zo hard te spelen om mensen van belijdenis uit te sluiten. Of je de zondag thuis doorbrengt of met mensen met wie je samen Gods woord overdenkt lijkt me niet iets om tucht voor te gebruiken.
In vorige generaties waren er die als zij zondags thuis kwamen na de preek op de knieën gingen, en uitriepen en smeekten: Heere Gij hebt mij overreed en ik ben overreed geworden; Gij zijt mij te sterk
geweest en hebt overmocht. Jeremia 20:7a.
Die lagen in hun ongeluk na de kerkdienst te wenen over hun diepe verdorvenheid.
Kijk, dat waren mensen daar kon je jaloers op zijn. Ze zijn er nog hoor, ook onder jonge mensen.... die door en onder Gods rechtvaardigheid zich verdoemd zagen liggen, vertreden in hun geboortebloed als helwaardige en doemwaardige zondaren, maar voor eeuwig verzoend mochten worden door Christus hun Gerechtigheid!

Maar het lijkt nu wel of we nu een generatie hebben die maar nadenken en discussieren en er een praatgodsdienst op na houden.
Nu weet ik wel dat er mensen zijn die kittelachtig van gehoor zijn, en hier commentaar op leveren. Ach, waar zijn de ware herkauwers van de prediking en zuchters en bidders gebleven!!!!!
Als gezin, als vader en moeder met je kinderen op zondag op de knieën na de prediking.

Echtwaar mensen, kom tot bezinning en ga en buig eens je knieën na de prediking op zondag, of de Heere je mocht grijpen in het hart, dan droge theoretische theologische discussies voeren.
Echtwaar, wat Stichting Heartcry doet op de Dag des Heeren, om te concureren met de kerken, dat kan mijns inziens Gods zegen niet wegdragen.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stichting Heartcry

Bericht door helma »

Wilhelm schreef:Bijbels is wel aan te tonen : Paul Washer.
En wat de gereformeerde traditie betreft, op de agenda staat volgend jaar Dr. H. van den Belt, (predikant en lid hoofdbestuur SGP) als een van de sprekers. Voluit staand in de gereformeerde traditie denk ik zo. ;)

Maar mee eens, er komen tal van sprekers die niet staan in de lijn van de gereformeerde traditie. En terecht dat daarover vragen gesteld worden.
Sprekers die ook zijn geweest: ds van de Berg en ev. van de Schreur. Ds Bloemendal.

Ik heb ook moeite met het wat ruime beleid w.b de sprekers.
Iemand als Zac Poonen bijvoorbeeld, die wél een zondeloos leven als mogelijkheid ziet hier op aarde. Je kan wel zeggen dat je moet laten liggen waar je het niet mee eens bent; maar kunnen jongelui dat?
Dat is een van mijn grote bezwaren (t.o. het goede wat ik ook gezien en gehoord heb bij Heartcry)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

Maar het blijft angstvallig stil. Wilhelm noemt dr. Van de Belt; helma noemt ds. C. van den Berg en ev. M.C. Schreur. En dan houdt het eigenlijk alweer op als het gaat om mensen die voluit in de gereformeerde traditie staan. Of niet?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Zita »

Luther schreef:Maar het blijft angstvallig stil. Wilhelm noemt dr. Van de Belt; helma noemt ds. C. van den Berg en ev. M.C. Schreur. En dan houdt het eigenlijk alweer op als het gaat om mensen die voluit in de gereformeerde traditie staan. Of niet?
Op de site van Heart Cry zie ik een hele reeks artikelen staan. Zijn die speciaal voor Heart Cry geschreven, of hebben de auteurs toestemming tot het plaatsen van die artikelen verleend? In dat geval kunnen we aan het rijtje toevoegen:
ds MJ Kater, ds DJ Budding, ds MM van Campen, ds P de Vries, ds A van der Zwan, ds T Vanhuijsse, ds KJ Visser, ev W den Hertog, ds A Kot, BS van Groningen en vele anderen.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stichting Heartcry

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
Luther schreef:Maar het blijft angstvallig stil. Wilhelm noemt dr. Van de Belt; helma noemt ds. C. van den Berg en ev. M.C. Schreur. En dan houdt het eigenlijk alweer op als het gaat om mensen die voluit in de gereformeerde traditie staan. Of niet?
Op de site van Heart Cry zie ik een hele reeks artikelen staan. Zijn die speciaal voor Heart Cry geschreven, of hebben de auteurs toestemming tot het plaatsen van die artikelen verleend? In dat geval kunnen we aan het rijtje toevoegen:
ds MJ Kater, ds DJ Budding, ds MM van Campen, ds P de Vries, ds A van der Zwan, ds T Vanhuijsse, ds KJ Visser, ev W den Hertog, ds A Kot, BS van Groningen en vele anderen.
En dan nog... De om van de rechterflank maar te zwijgen...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Stichting Heartcry

Bericht door SecorDabar »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
Luther schreef:Maar het blijft angstvallig stil. Wilhelm noemt dr. Van de Belt; helma noemt ds. C. van den Berg en ev. M.C. Schreur. En dan houdt het eigenlijk alweer op als het gaat om mensen die voluit in de gereformeerde traditie staan. Of niet?
Op de site van Heart Cry zie ik een hele reeks artikelen staan. Zijn die speciaal voor Heart Cry geschreven, of hebben de auteurs toestemming tot het plaatsen van die artikelen verleend? In dat geval kunnen we aan het rijtje toevoegen:
ds MJ Kater, ds DJ Budding, ds MM van Campen, ds P de Vries, ds A van der Zwan, ds T Vanhuijsse, ds KJ Visser, ev W den Hertog, ds A Kot, BS van Groningen en vele anderen.
En dan nog... De om van de rechterflank maar te zwijgen...
Dr. H. van den Belt, voluit in de gereformeerde traditie ???? Is dit Stichting Heartcry ???

Lees eens het verslag van de Herv. Jongerendag van vandaag.
( Ik weet wel het is een verslag van de journalist van het RD, dus voorzichtig ermee om te oordelen....)
Maar als ik in dat verslag lees: Christenen hebben iets in de hand: een schat. Maar wat is die schat? Als eerste noemde dr. Van den Belt vrede bij God.

Hoe komt die man daarbij??? iets in de hand ?? Mens, je kunt niets vasthouden!!!!!
Niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden!
Door U, door U alleen, om het eeuwig welbehagen !
Het is niet desgenen, die wil, noch desgenen die loopt, maar des ontfermende Gods!
Hij zal het maken!!
Een christen is en blijft een arme bedelaar: een christen is iemand die van de gevende God moet leven!
U is het gegeven in de Zoon te geloven!

Vrede bij God in je hand??? Hoe komt zo'n doctor in de theologie daarbij!
Haast blasfemisch! Ik durf het bijna niet te zeggen: in je broekzak ?


Vervolgens stelde hij de vraag: „Maar wat heb je dan in de hemel? Waarom laten we ons meenemen door aardse dingen, terwijl het hemelse zo belangrijk is?”

Waar blijft de separatie van Dr. van den Belt???
Hemelzoekers zijn er genoeg. Terwijl het hemelse zo belangrijk is ???
Wat is er nou belangrijk?
Dat wij in de hemel komen ?
Nee! Hoe komt God aan Zijn eer!!!!
Als God aan Zijn eer komt, dan komt de zondaar aan de zaligheid.
Enkel genade.
Ik wil maar zeggen, of Dr. Van den Belt is misleidend, of de RD journalist heeft zijn werk niet goed gedaan….
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Cantate
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 jul 2009, 12:03

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Cantate »

SecorDabar schreef:
-DIA- schreef:
Zita schreef:
Luther schreef:Maar het blijft angstvallig stil. Wilhelm noemt dr. Van de Belt; helma noemt ds. C. van den Berg en ev. M.C. Schreur. En dan houdt het eigenlijk alweer op als het gaat om mensen die voluit in de gereformeerde traditie staan. Of niet?
Op de site van Heart Cry zie ik een hele reeks artikelen staan. Zijn die speciaal voor Heart Cry geschreven, of hebben de auteurs toestemming tot het plaatsen van die artikelen verleend? In dat geval kunnen we aan het rijtje toevoegen:
ds MJ Kater, ds DJ Budding, ds MM van Campen, ds P de Vries, ds A van der Zwan, ds T Vanhuijsse, ds KJ Visser, ev W den Hertog, ds A Kot, BS van Groningen en vele anderen.
En dan nog... De om van de rechterflank maar te zwijgen...
Dr. H. van den Belt, voluit in de gereformeerde traditie ???? Is dit Stichting Heartcry ???

Lees eens het verslag van de Herv. Jongerendag van vandaag.
( Ik weet wel het is een verslag van de journalist van het RD, dus voorzichtig ermee om te oordelen....)
Maar als ik in dat verslag lees: Christenen hebben iets in de hand: een schat. Maar wat is die schat? Als eerste noemde dr. Van den Belt vrede bij God.

Hoe komt die man daarbij??? iets in de hand ?? Mens, je kunt niets vasthouden!!!!!
Niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden!
Door U, door U alleen, om het eeuwig welbehagen !
Het is niet desgenen, die wil, noch desgenen die loopt, maar des ontfermende Gods!
Hij zal het maken!!
Een christen is en blijft een arme bedelaar: een christen is iemand die van de gevende God moet leven!
U is het gegeven in de Zoon te geloven!

Vrede bij God in je hand??? Hoe komt zo'n doctor in de theologie daarbij!
Haast blasfemisch! Ik durf het bijna niet te zeggen: in je broekzak ?


Vervolgens stelde hij de vraag: „Maar wat heb je dan in de hemel? Waarom laten we ons meenemen door aardse dingen, terwijl het hemelse zo belangrijk is?”

Waar blijft de separatie van Dr. van den Belt???
Hemelzoekers zijn er genoeg. Terwijl het hemelse zo belangrijk is ???
Wat is er nou belangrijk?
Dat wij in de hemel komen ?
Nee! Hoe komt God aan Zijn eer!!!!
Als God aan Zijn eer komt, dan komt de zondaar aan de zaligheid.
Enkel genade.
Ik wil maar zeggen, of Dr. Van den Belt is misleidend, of de RD journalist heeft zijn werk niet goed gedaan….
Of jij schreeuwt maar wat!!!
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Democritus »

SecorDabar schreef:
-DIA- schreef:
Zita schreef:
Luther schreef:Maar het blijft angstvallig stil. Wilhelm noemt dr. Van de Belt; helma noemt ds. C. van den Berg en ev. M.C. Schreur. En dan houdt het eigenlijk alweer op als het gaat om mensen die voluit in de gereformeerde traditie staan. Of niet?
Op de site van Heart Cry zie ik een hele reeks artikelen staan. Zijn die speciaal voor Heart Cry geschreven, of hebben de auteurs toestemming tot het plaatsen van die artikelen verleend? In dat geval kunnen we aan het rijtje toevoegen:
ds MJ Kater, ds DJ Budding, ds MM van Campen, ds P de Vries, ds A van der Zwan, ds T Vanhuijsse, ds KJ Visser, ev W den Hertog, ds A Kot, BS van Groningen en vele anderen.
En dan nog... De om van de rechterflank maar te zwijgen...
Dr. H. van den Belt, voluit in de gereformeerde traditie ???? Is dit Stichting Heartcry ???

Lees eens het verslag van de Herv. Jongerendag van vandaag.
( Ik weet wel het is een verslag van de journalist van het RD, dus voorzichtig ermee om te oordelen....)
Maar als ik in dat verslag lees: Christenen hebben iets in de hand: een schat. Maar wat is die schat? Als eerste noemde dr. Van den Belt vrede bij God.

Hoe komt die man daarbij??? iets in de hand ?? Mens, je kunt niets vasthouden!!!!!
Niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden!
Door U, door U alleen, om het eeuwig welbehagen !
Het is niet desgenen, die wil, noch desgenen die loopt, maar des ontfermende Gods!
Hij zal het maken!!
Een christen is en blijft een arme bedelaar: een christen is iemand die van de gevende God moet leven!
U is het gegeven in de Zoon te geloven!

Vrede bij God in je hand??? Hoe komt zo'n doctor in de theologie daarbij!
Haast blasfemisch! Ik durf het bijna niet te zeggen: in je broekzak ?


Vervolgens stelde hij de vraag: „Maar wat heb je dan in de hemel? Waarom laten we ons meenemen door aardse dingen, terwijl het hemelse zo belangrijk is?”

Waar blijft de separatie van Dr. van den Belt???
Hemelzoekers zijn er genoeg. Terwijl het hemelse zo belangrijk is ???
Wat is er nou belangrijk?
Dat wij in de hemel komen ?
Nee! Hoe komt God aan Zijn eer!!!!
Als God aan Zijn eer komt, dan komt de zondaar aan de zaligheid.
Enkel genade.
Ik wil maar zeggen, of Dr. Van den Belt is misleidend, of de RD journalist heeft zijn werk niet goed gedaan….
In Christus hebben wij vrede bij God. De Eersteling heeft deze verworven en deelt deze vrede uit aan de zijnen. Wij hebben ook vergeving van onze zonden. Daarom als wij geloven en ons bekeren dan hebben wij die vrede of wij er altijd uit en naar leven is wat anders. Rom5: 1 Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede bij God door onze Heere Jezus Christus
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Stichting Heartcry

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik vraag me ondertussen af wat we onder de voluit gereformeerde traditie verstaan. Volgens mij zijn daar zelfs de meningen over verdeeld :bobo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Stichting Heartcry

Bericht door JolandaOudshoorn »

refdag schreef:Daarnaast is nodig dat men elkaar vasthoudt en steunt. Men zal zich niet meer de ‘luxe’ kunnen veroorloven om als christenen langs elkaar heen te leven, of om elkaar te bestrijden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie