Ik krijg hier enorme rijm-inspiratie van, danku!Luther schreef:Willem schreef:Hoe eerder je zwager ook leert dat van Sinterklaas geen heil te verwachten is hoe beter.Zita schreef:Ik baal van vergeetachtig zijn.
Ik kocht vorige week voor mijn zwager precies hetzelfde boek als sinterklaaskadootje als hij vorig jaar al van me bleek te hebben gekregen. Volgens mijn zusje vond hij het toen een supergaaf kado, maar ik vraag me af of hij dat hoera-gevoel opnieuw heeft als hij het nog een keertje krijgt.![]()
Waar baal je van? [2]
Re: Waar baal je van?
Vertel........Zita schreef:Ik krijg hier enorme rijm-inspiratie van, danku!Luther schreef:Willem schreef:Hoe eerder je zwager ook leert dat van Sinterklaas geen heil te verwachten is hoe beter.Zita schreef:Ik baal van vergeetachtig zijn.
Ik kocht vorige week voor mijn zwager precies hetzelfde boek als sinterklaaskadootje als hij vorig jaar al van me bleek te hebben gekregen. Volgens mijn zusje vond hij het toen een supergaaf kado, maar ik vraag me af of hij dat hoera-gevoel opnieuw heeft als hij het nog een keertje krijgt.![]()
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- MarthaMartha
pfffffffffffff... het is dat mijn echtgenoot hier ook regelmatig zit, anders zou ik jullie rijmkunsten inroepen....Zita schreef:Ik krijg hier enorme rijm-inspiratie van, danku!Luther schreef:Willem schreef:Hoe eerder je zwager ook leert dat van Sinterklaas geen heil te verwachten is hoe beter.Zita schreef:Ik baal van vergeetachtig zijn.
met het eerste gedicht ben ik al aardig op weg............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Elke dag weer opnieuw rokers in de kantine (nu ook een seizoensarbeider in de middagpauze, die al rookt als je nog beginnen moet met eten, zodat je al drie dagen lang het brood maar buiten opeet,) en er maar zoveel mogelijk buiten blijft, maar soms ontkom je er niet aan om er te zijn.
Bizar eigenlijk dat maar een iemand zo de lucht kan bederven voor 10 anderen.
En nu (daardoor??) misschien bronchitis...
Drie weken hoesten tot nu toe.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ah joh, wat vervelend, moeten jullie om 1 zo'n persoon meeroken??? Kan hij niet buiten staan?caprice schreef:Elke dag weer opnieuw rokers in de kantine (nu ook een seizoensarbeider in de middagpauze, die al rookt als je nog beginnen moet met eten, zodat je al drie dagen lang het brood maar buiten opeet,) en er maar zoveel mogelijk buiten blijft, maar soms ontkom je er niet aan om er te zijn.
Sterkte!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dat mag ook allang niet meer. Hij moet buiten gaan staan roken, niet andersom!henriët schreef:Ah joh, wat vervelend, moeten jullie om 1 zo'n persoon meeroken??? Kan hij niet buiten staan?caprice schreef:Elke dag weer opnieuw rokers in de kantine (nu ook een seizoensarbeider in de middagpauze, die al rookt als je nog beginnen moet met eten, zodat je al drie dagen lang het brood maar buiten opeet,) en er maar zoveel mogelijk buiten blijft, maar soms ontkom je er niet aan om er te zijn.
Sterkte!
Ja, en soms 2, 3 of 4, maar die zijn dan van buiten het eigen bedrijf, strikt gezien. Maar ja, die ene is net een van de mede-eigenaars. Niemand vindt het lekker, maar dat er wat tegen gedaan wordt hoeft in elk geval niet verwacht te worden.henriët schreef:Ah joh, wat vervelend, moeten jullie om 1 zo'n persoon meeroken??? Kan hij niet buiten staan?
Sterkte!
Wat moet je dan? 'k Ben al paar keer 's nachts anderhalf uur wakker geweest van het hoesten..
Dan zelf maar buiten staan.
Maak dat maar duidelijk aan een Duitser die dat onzin vindt (wat die seizoensmedewerker betreft).eilander schreef:Dat mag ook allang niet meer. Hij moet buiten gaan staan roken, niet andersom!
Het probleem is dat ik de enige ben die verder blijft eten in de kantine tussen de middag, de rest gaat naar huis, en heeft er dus geen last van.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dat ik m'n bakje met fruit per ongeluk om stoot en over me heen krijg. 

vervelend!! Ik zou wel bij een leidinggevende aan de bel trekken en het anders hogerop zoeken.caprice schreef:Ja, en soms 2, 3 of 4, maar die zijn dan van buiten het eigen bedrijf, strikt gezien. Maar ja, die ene is net een van de mede-eigenaars. Niemand vindt het lekker, maar dat er wat tegen gedaan wordt hoeft in elk geval niet verwacht te worden.henriët schreef:Ah joh, wat vervelend, moeten jullie om 1 zo'n persoon meeroken??? Kan hij niet buiten staan?
Sterkte!
Wat moet je dan? 'k Ben al paar keer 's nachts anderhalf uur wakker geweest van het hoesten..
Dan zelf maar buiten staan.
Maak dat maar duidelijk aan een Duitser die dat onzin vindt (wat die seizoensmedewerker betreft).eilander schreef:Dat mag ook allang niet meer. Hij moet buiten gaan staan roken, niet andersom!
Het probleem is dat ik de enige ben die verder blijft eten in de kantine tussen de middag, de rest gaat naar huis, en heeft er dus geen last van.
Waar hogerop zou ik het moeten zoeken? De leidinggevenden, dat zijn dus 4 broers, waarvan er een rookt. Er is genoeg over gesproken, maar maatregelen zijn wel het laatste wat te verwachten is. 

Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Je moet het inderdaad " Hogerop" zoeken Caprice!
Lid van de RMU ofzo? wil ook nog wel eens helpen.caprice schreef:Waar hogerop zou ik het moeten zoeken? De leidinggevenden, dat zijn dus 4 broers, waarvan er een rookt. Er is genoeg over gesproken, maar maatregelen zijn wel het laatste wat te verwachten is.
Bedankt. Daar kunnen we elkaar niet teveel op wijzen.Coosje schreef:Je moet het inderdaad " Hogerop" zoeken Caprice!
Dat eerste wel. Maar wat zouden ze er wat het tweede betreft dan aan kunnen doen?Mister schreef:Lid van de RMU ofzo? wil ook nog wel eens helpen.caprice schreef:Waar hogerop zou ik het moeten zoeken? De leidinggevenden, dat zijn dus 4 broers, waarvan er een rookt. Er is genoeg over gesproken, maar maatregelen zijn wel het laatste wat te verwachten is.
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
RMU kan contact opnemen met het bedrijf. Ze hebben wel wat meer mogelijkheden. Vraag me niet precies wat.caprice schreef:Bedankt. Daar kunnen we elkaar niet teveel op wijzen.Coosje schreef:Je moet het inderdaad " Hogerop" zoeken Caprice!
Dat eerste wel. Maar wat zouden ze er wat het tweede betreft dan aan kunnen doen?Mister schreef:Lid van de RMU ofzo? wil ook nog wel eens helpen.caprice schreef:Waar hogerop zou ik het moeten zoeken? De leidinggevenden, dat zijn dus 4 broers, waarvan er een rookt. Er is genoeg over gesproken, maar maatregelen zijn wel het laatste wat te verwachten is.
Telefoontje kun je er even aan wagen, toch?
Als het langer aanhoudt, ga ik ws volgende week even langs bij de dokter. Als die constateert dat dit inderdaad hier een geval is ten gevolge van het meeroken, wordt het tijd dat er wat aan gedaan wordt (volgens de wet is het al jaren verboden). Mocht het nog niet serieus genomen worden, dan lijkt me dit een goede vervolgstap.Mister schreef:RMU kan contact opnemen met het bedrijf. Ze hebben wel wat meer mogelijkheden. Vraag me niet precies wat.caprice schreef:Bedankt. Daar kunnen we elkaar niet teveel op wijzen.Coosje schreef:Je moet het inderdaad " Hogerop" zoeken Caprice!
Telefoontje kun je er even aan wagen, toch?
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck