Waar baal je van? [2]

Zita
Moderator

Re: Waar baal je van?

Bericht door Zita »

Ik baal enorm van de verzorging in een verzorgingshuis.
Bij een hoogbejaarde, dementerende man stop je natuurlijk zijn bril in de zak voor de vuile was; zijn kunstgebit doe je dagenlang niet in, je geeft hem dames-incontinentiemateriaal; als hij ziek in bed ligt zonder kunstgebit, zet je de runderlapjes met worteltjes op twee meter afstand, zodat hij drie uur later tot je verbazing nog steeds niet heeft gegeten; in een week moet hij twee keer gehecht worden wegens vallen; vanwege de drukte geef je hem steeds hogere doseringen versuffende medicijnen, waardoor hij nog vaker valt; als hij automatisch zegt dat hij het eten niet lekker vindt, geef je hem gewoon geen eten, zodat hij acht kilo afvalt in drie weken enzovoorts enzovoorts. Het is te hopen dat overplaatsing naar een verpleeghuis nog mogelijk is.
refo

Bericht door refo »

caprice schreef:
Mister schreef:
eilander schreef:
huisman schreef:
Mijn politiezoon werd laatst bij een ongeval geroepen, één dodelijk slachtoffer. De dader reed minstens 80 km te hard op een provinciale weg. Laten wij maar dankbaar zijn dat de maximum snelheid in ons land strikt gehandhaafd word. Dat scheelt een hoop verkeersslachtoffers...en het zal maar een geliefde van je zijn.
Ja, dat vind ik nu wel weer erg ver gaan. Ik zie echt niet in dat iemand die op een stille en heel vroege zaterdagmorgen op een snelweg met vier rijstroken naast elkaar 120 rijdt waar je 100 mag, veel risico's loopt. Ik zou er wel voor zijn om dit meer te flexibiliseren.
Het voorbeeld dat jij noemt, is toch echt iets in de categorie "spotten met je leven".
Inderdaad, het gaat nu over de uitersten.
Het is wel zo dat er in Nederland heel wat wegen van 120-100 en van 80-60 gaan. Terwijl daar weinig reden toe is. Ik reed gisteravond op een brede landweg, in 'the middle of nowhere'. Voorheen 80km/u. Nu 60 km/u en voorzien van drempels die normaliter in een woonwijk liggen. Daar wordt een mens ook niet goed van. In dat opzicht rijd ik veel liever in Dld of Fr.
Wat die drempels betreft wordt er ook helemaal niet nagedacht. Afremmen en optrekken is niet goed voor het milieu => stokpaardje. Voor een auto die zich aan de snelheid houdt wellicht niet nodig, maar trekkers moeten vaak fors afremmen voor drempels en weer optrekken. De praktijk heeft op ons bedrijf geleerd dat de trekkerbanden letterlijk twee keer zo snel versleten zijn!
Minder fors remmen en minder fors optrekken.
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:
caprice schreef:Wat die drempels betreft wordt er ook helemaal niet nagedacht. Afremmen en optrekken is niet goed voor het milieu => stokpaardje. Voor een auto die zich aan de snelheid houdt wellicht niet nodig, maar trekkers moeten vaak fors afremmen voor drempels en weer optrekken. De praktijk heeft op ons bedrijf geleerd dat de trekkerbanden letterlijk twee keer zo snel versleten zijn!
Minder fors remmen en minder fors optrekken.
Dan kun je maar beter gelijk een hele weg met 15 kilometer per uur uitrijden. Alleen jammer voor die ongeduldige automobilisten achter je.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
henriët

Bericht door henriët »

Het aan het begin staan van nieuwe wegen en niet goed wetend welke te kiezen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ichtus

Bericht door Ichtus »

refo schreef:
Ichtus schreef:Van de envelop die op me lag te wachten toen ik thuiskwam.
Normaal gesproken ga ik nooit zondags weg, maar dit keer was het een noodgeval. En vervolgens wordt je op de bon geslingerd. Stelletje....
Op een stuk snelweg waar tijdelijk een verlaagde maximumsnelheid geldt omdat er wegwerkzaamheden zijn. Op zondag waren er niks geen werkzaamheden op dat traject en toch staan ze met zo'n ding klaar. Dan denk ik: ga nuttiger werk zoeken 8|
Ik weet niet wat de aard was van het 'noodgeval'.
Als dat in het spraakgebruik bij de politie als zodanig bekend is: een briefje aan wagen.

Schuld bekennen. (Ontkennen helpt toch niet)
Noodgeval omschrijven.
Aangeven dat je hebt gekeken of er wegwerkers waren.
Voor mij een noodgeval, de politie zal er z'n neus voor ophalen.
Voor mij is het niet gebruikelijk om zondagsmorgens een rit van 100km af te leggen.
Voor mij is een, op dat moment, in het ziekenhuis liggende oma, die er slecht aan toe is en een alleen thuis zittende opa die niet de hele dag alleen kan zijn een noodgeval. Op zo'n moment heb ik het niet zo breed.

Gelukkig gaat het nu allemaal een stuk beter, is het baalgehalte gezakt en is de boete betaalt...
:garde
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Marktplaatsverkopers die het product niet opsturen.
Die niet reageren op mail.
Die opeens wel reageren op mail als je aankondigt een melding 'onbetrouwbare verkoper' bij Marktplaats te doen.
Die het product al die tijd niet konden verzenden omdat de mail niet werkte.
Die een product verkochten dat je absoluut niet per mail kon versturen.
Die gmail hebben, en dus als enige ter wereld getroffen zijn door een wekenlange mailstoring.
Die wel zichtbaar online op de mail zijn geweest in de afgelopen weken.
Het product schijnt er nu aan te komen. Straks zul je zien dat ze het nu niet konden versturen omdat de fietsbel het niet doet.

Het smoesje is goed, maar het praatje deugt niet, zeggen we hier thuis dan altijd.
caprice

Bericht door caprice »

Zita schreef:Marktplaatsverkopers die het product niet opsturen.
Die niet reageren op mail.
Die opeens wel reageren op mail als je aankondigt een melding 'onbetrouwbare verkoper' bij Marktplaats te doen.
Die het product al die tijd niet konden verzenden omdat de mail niet werkte.
Die een product verkochten dat je absoluut niet per mail kon versturen.
Die gmail hebben, en dus als enige ter wereld getroffen zijn door een wekenlange mailstoring.
Die wel zichtbaar online op de mail zijn geweest in de afgelopen weken.
Het product schijnt er nu aan te komen. Straks zul je zien dat ze het nu niet konden versturen omdat de fietsbel het niet doet.

Het smoesje is goed, maar het praatje deugt niet, zeggen we hier thuis dan altijd.
Ik heb jaren terug meen ik eerst iets opgestuurd, waarna het betaald zou worden, een wijze die ik nu allang niet meer hanteer, maar de betaling kwam dus niet, ook niet na een aantal herinneringen en 'aanmaningen' per mail. Taal noch teken. Totdat ik meldde dat ik de vordering uit handen zou geven. Toen stond het verschuldigde bedrag ineens binnen twee dagen op de rekening. :huhu
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Lassie

Bericht door Lassie »

Dat ze bij de buren een plavuizen vloer hebben :bobo :bobo . Zoals nu is dat niet heel fijn (een aantal vrouwen bij elkaar, die behoorlijk hard praten t is dat ze Turks praten anders kun je ze letterlijk verstaan).
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik baal van vergeetachtig zijn.
Ik kocht vorige week voor mijn zwager precies hetzelfde boek als sinterklaaskadootje als hij vorig jaar al van me bleek te hebben gekregen. Volgens mijn zusje vond hij het toen een supergaaf kado, maar ik vraag me af of hij dat hoera-gevoel opnieuw heeft als hij het nog een keertje krijgt.
refo

Bericht door refo »

Zita schreef:Ik baal van vergeetachtig zijn.
Ik kocht vorige week voor mijn zwager precies hetzelfde boek als sinterklaaskadootje als hij vorig jaar al van me bleek te hebben gekregen
. Volgens mijn zusje vond hij het toen een supergaaf kado, maar ik vraag me af of hij dat hoera-gevoel opnieuw heeft als hij het nog een keertje krijgt.
Tjonge, wat is dat Nederlands een soepele taal.
Willem

Bericht door Willem »

Ik kocht vorige week voor mijn zwager precies hetzelfde boek als sinterklaaskadootje als hij vorig jaar al van me bleek te hebben gekregen. Volgens mijn zusje vond hij het toen een supergaaf kado, maar ik vraag me af of hij dat hoera-gevoel opnieuw heeft als hij het nog een keertje krijgt.
Hoe eerder je zwager ook leert dat van Sinterklaas geen heil te verwachten is hoe beter.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Willem schreef:
Hoe eerder je zwager ook leert dat van Sinterklaas geen heil te verwachten is hoe beter.
:haha :haha :haha
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Eén troost: als hij niet zo blij is, ben je 't zo weer vergeten.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

eilander schreef:
Eén troost: als hij niet zo blij is, ben je 't zo weer vergeten.
:haha
~~Soli Deo Gloria~~
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Willem schreef:
:mdr :mdr
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten