Stichting Heartcry

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Stichting Heartcry

Bericht door JolandaOudshoorn »

Maar wat is er nu in Meliskerke gebeurd wat zo schokkend was :quoi
Aangezien niemand hier inhoudelijk op ingaat, lijkt het mij een storm in een glas water of een losse flodder van iemand die HC weer even zwart wil maken, zonder dat hij/zijn daarvoor een echte reden hebt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stichting Heartcry

Bericht door -DIA- »

Ik heb een mail verzonden naar Solcon, en gervraagd waarom bepaalde video's worden geblokkeerd.

De video's die ik wel kan ontvangen zijn trouwens wel behoorlijk schokkend...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Maar wat is er nu in Meliskerke gebeurd wat zo schokkend was :quoi
Aangezien niemand hier inhoudelijk op ingaat, lijkt het mij een storm in een glas water of een losse flodder van iemand die HC weer even zwart wil maken, zonder dat hij/zijn daarvoor een echte reden hebt.
De bezwaren tegen HeartCry zijn veelvuldig in dit en andere topics genoemd. Het heeft weinig zin die steeds weer te herhalen.
Maar als je vindt dat dat zwart maken is zonder reden, wil ik ze hier nog wel even recapituleren.

De voornaamste bezwaren tegen hun theologie zijn vanouds het remonstrantisme en hun heiligheidsdrijven. Daarbij komt, dat men sinds enige tijd men meer en meer sprekers uit de evangelische beweging uitnodigt.

Daarna komt het door Bert steeds aangegeven ontbreken van de ambtelijke kaders.
Verder zijn er nog de bezwaren dat men gebroken heeft met de belijdenisgeschriften (in visiedocument en in praktijk) en mensen losweekt van de kerkelijke gemeente.

Ik verwijs naar de brochure van de predikanten A. Huijgen en C.P. den Boer voor de diepgaander analyse van de dwalingen van HeartCry.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Maar wat is er nu in Meliskerke gebeurd wat zo schokkend was :quoi
Het schokkende is, dat HeartCry de conferentie daar ook op zondag houdt.
Daarmee dus mensen uit hun eigen kerkelijke gemeente wekend.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Willem »

Pred 1,18 zegt: "Want in veel wijsheid is veel verdriet; en die wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart."

Waarom zoekt men toch zo in diverse topics naar wetenschap die smart vermeerderd? Of meent men dat kennis over zonden die anderen bedrijven tot nut is?
Dan corrigeert de prediker dat hier bij deze.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

En gaat om diverse fora een bericht rond dat Kliksafe de site van HeartCry zou blokkeren.
Is dat zo, of gaat het om een broodje-aap-verhaal?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stichting Heartcry

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:En gaat om diverse fora een bericht rond dat Kliksafe de site van HeartCry zou blokkeren.
Is dat zo, of gaat het om een broodje-aap-verhaal?
Solcon blokkeert ook bepaalde video's van HeartCry
© -DIA- 18-05-2024: 32800
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Stichting Heartcry

Bericht door eilander »

Luther schreef:En gaat om diverse fora een bericht rond dat Kliksafe de site van HeartCry zou blokkeren.
Is dat zo, of gaat het om een broodje-aap-verhaal?
Broodje aap.
(ik heb het niet vandaag gecheckt, maar ik heb in elk geval nog nooit een blokkade gezien)
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stichting Heartcry

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Luther schreef:En gaat om diverse fora een bericht rond dat Kliksafe de site van HeartCry zou blokkeren.
Is dat zo, of gaat het om een broodje-aap-verhaal?
Broodje aap.
(ik heb het niet vandaag gecheckt, maar ik heb in elk geval nog nooit een blokkade gezien)
En toch krijg ik een stoppagina bij het aanklikken van sommige video's

Ik heb daarover een mail naar solcon gestuurd, als je denk dat de pagina ten onrechte wordt gefilterd.
Daar heb ik echter geen antwoord op gehad...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Ander »

eilander schreef:
Luther schreef:En gaat om diverse fora een bericht rond dat Kliksafe de site van HeartCry zou blokkeren.
Is dat zo, of gaat het om een broodje-aap-verhaal?
Broodje aap.
(ik heb het niet vandaag gecheckt, maar ik heb in elk geval nog nooit een blokkade gezien)
Geen broodje aap. 't Lukt inderdaad niet via kliksafe.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Stichting Heartcry

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
eilander schreef:
Luther schreef:En gaat om diverse fora een bericht rond dat Kliksafe de site van HeartCry zou blokkeren.
Is dat zo, of gaat het om een broodje-aap-verhaal?
Broodje aap.
(ik heb het niet vandaag gecheckt, maar ik heb in elk geval nog nooit een blokkade gezien)
En toch krijg ik een stoppagina bij het aanklikken van sommige video's

Ik heb daarover een mail naar solcon gestuurd, als je denk dat de pagina ten onrechte wordt gefilterd.
Daar heb ik echter geen antwoord op gehad...
Mijn antwoord ging - even voor de duidelijkheid - niet over de video's. Die zullen inderdaad door Kliksafe worden tegengehouden, ook als ze op YouTube staan. Maar de site zelf was tot voor kort gewoon bereikbaar. Hoe dat nu is, weet ik niet.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stichting Heartcry

Bericht door -DIA- »

Ik kwam dit tegen:

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25337

Dit is wel een oud bericht,
maar ik schrok wel
toen ik de reacties onder dit bericht las...
Wat is dit toch voor een vreemde geest?
Het mag ons wel zeer verontrusten,
dacht ik,
als er zo wordt gesproken.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Stichting Heartcry

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Discussieer inhoudelijk en reageer niet op de persoon. Ik snap dat sommige mensen hier - m.i. zeer terechte - bezwaren hebben tegen HC. Dat mag. Maar op een discussieforum gaat het om het uitwisselen van argumenten. Wie het gevaar van HC wil aantonen, doe dat via inhoudelijke argumenten op tafel te leggen, niet door veroordelende oneliners.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

Ander schreef:
eilander schreef:
Luther schreef:En gaat om diverse fora een bericht rond dat Kliksafe de site van HeartCry zou blokkeren.
Is dat zo, of gaat het om een broodje-aap-verhaal?
Broodje aap.
(ik heb het niet vandaag gecheckt, maar ik heb in elk geval nog nooit een blokkade gezien)
Geen broodje aap. 't Lukt inderdaad niet via kliksafe.
En heeft dat een inhoudelijke reden?
(De site van de EO is namelijk wel bereikbaar....)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Grace »

.....verder proberen ze in alle eenvoud iets te betekenen voor iedere verloren ziel op weg en reis naar de eeuwigheid.....worden er mensen bereikt die afgedwaald waren van God en gebod en de kerk......worden mensen aangemoedigd om als gezin huisgodsdienst te beoefenen.....worden mensen aangemoedigd om ernst te maken met het leven met de Heere God......worden mensen gewezen op de Middelaar Gods en der mensen.....daarnaast probeert men door Evangelisatiewerk jongeren te bezoeken bij discotheken om hen te wijzen op de enige Weg ten behoud.....roept men op om getrouw te zijn in gebed en bijbellezen om daardoor niet meegezogen te worden in de geest van deze tijd.....worden kinderen aangespoord om de Heere al vroeg te zoeken......worden ouders geholpen om kinderen te leren opvoeden in de vreze des Heeren.....etc.
Plaats reactie