Kijk dat is eerlijk: jij houdt er niet van. Ik denk alleen dat je eens na moet gaan of dat genoeg reden is om hier zo negatief te doen over het gebeuren en de mensen die het wel waarderen en hooghouden. Kijk dat ik niet van zuurkool houd, betekent niet dat ik hier hele negatieve postings ga schrijven over zuurkool en de mensen die bij het woord alleen al watertandend, kwijlend, rare blik in de pogen krijgend, etc.... kijken wanneer het op tafel komt....Luther schreef: Ik hou gewoon niet van uitbundige feesten, van ceremonies, van sprookjesachtigheden, van dure dingen, etc.
En dit vind ik dan op zijn minst een niet leuke opmerking t.o.v. de vrouw die zich VOOR JOU die dag zo mooi mogelijk heeft gemaakt.Luther schreef:Overigens zie en hoor ik dezelfde reflex als allerlei vrouwen en meisjes zich staan te vergapen bij het gemeentehuis, kijkende naar een bruidje met een jurk. Kunnen ze echt een uur over volpraten.
En voordat de vraag gesteld wordt - ik heb het onlangs ook tegen mijn vrouw gezegd -: met terugwerkende kracht heb ik eigenlijk spijt van zo'n trouwjurk e.d. Had voor mij niet gehoeven. Waarom doen we dat eigenlijk: een peperdure jurk, die je daarna nooit meer aantrekt....??
En dat vrouwen en meisjes het leuk vinden om naar bruidjes te kijken... nou en? Wij vergapen ons niet aan allerlei auto's, mobieltjes, computers, en ander technisch vernuft.... mag dat verschil er zijn zonder er denigrerend over te worden?