Koninginnedag 2011

Ander

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Ander »

Tiberius schreef:
Ander schreef:Wat een onzin zeg. Ontzettend leuk om de koninklijke familie eens van dichtbij te zien. Ik vind zulke opmerkingen maar vroomdoenerij, daar hou ik dan weer niet zo van.
Goede argumenten, Ander. :)
ben je van me gewend, toch? :hum
helma

Bericht door helma »

Tiberius schreef: Of, zoals iemand het deze week in de krant typte: ik begrijp niet zo goed, waarom refo's vol bewondering naar de neefjes van de koningin en hun vrouwen zitten te staren wanneer ze ergens komen. Zelfs geldt dat m.i. al voor haar zoons met hun gezinnen.
Maar mogelijk kan iemand me dat uitleggen. Refo's schoondochters misschien?
Ik ben dat nog nooit tegengekomen.
Wel vind ik de meisjes van maxima erg lief.

En verder denk ik dat we meer moeten worstelen voor ons Oranjehuis
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:In 2012 gaat de koninklijke familie naar Rhenen en Veenendaal.
Snap ik ook eindelijk waarom ze de weg tussen Veenendaal en Elst opnieuw ingericht hebben en geheel geasfalteerd, hoewel hij nog in redelijk goede staat was. Maakt natuurlijk deel uit van de route...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
helma

Bericht door helma »

caprice schreef:
refo schreef:In 2012 gaat de koninklijke familie naar Rhenen en Veenendaal.
Snap ik ook eindelijk waarom ze de weg tussen Veenendaal en Elst opnieuw ingericht hebben en geheel geasfalteerd, hoewel hij nog in redelijk goede staat was. Maakt natuurlijk deel uit van de route...
ha, wij dachten hetzelfde voor al het oplapwerk in veenendaal de laatste tijd; heel het centrum op de schop en de markt ook...
Bij de laatste koninginnedag moesten de kinderen op de aubade heel hard roepen van de burgemeester: koningin, kom naar Veenendaal!! Toen zeiden wij al: ze weten vast al wat....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Ik voor mij heb eigenlijk niets met het Oranjehuis. Wat mij betreft mogen ze het per direct afschaffen.
Hééé, ik ben dus niet de enige!
Ik ben het zelden zo eens met je!
:)

Maar ik zeg waarschijnlijk iets heel fouts.

Direct maar in deze posting: vandaar dat ik me ook altijd stoor aan die uitgebreide verhalen over vorsten en vorstinnen in het RD, en de bijbehorende fotopagina.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Ik voor mij heb eigenlijk niets met het Oranjehuis. Wat mij betreft mogen ze het per direct afschaffen.

Direct maar in deze posting: vandaar dat ik me ook altijd stoor aan die uitgebreide verhalen over vorsten en vorstinnen in het RD, en de bijbehorende fotopagina.
Ik sluit me aan bij deze club mensen. :hum
Auto

Bericht door Auto »

Mister schreef:
Luther schreef:

Dat scheelt in ieder geval weer een aantal koffiedrinkers op die dag.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Mister schreef:
Luther schreef:

Dat scheelt in ieder geval weer een aantal koffiedrinkers op die dag.
Gesteld dat we dat zouden willen...... :slurp
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

het koninklijk huis levert per saldo een paar miljard op. Sommige handelsmissies zijn grote successen omdat we een prins of prinses meesturen. Er zijn presidenten of CEO's die daar op kicken.

Ik heb overigens geen schoondochterS. Mijn schoondochter heeft zussen en die vinden het ook spannend.
Ik zie het maar als een ongevaarlijke hobby.
Een zwarte Suzuki kun je overal tegenkomen.

Sommigen sparen postzegels en reizen stad en land af voor een stukje papier met of zonder kartels.
Anderen zijn weer hele dagen druk om moderator op een forum te spelen.
Of maken kaarten en vallen iedereen lastig met die apparaten.
Of alle beroepen te volgen en te turven, op te tellen en af te trekken en op drie fora te plompen.
Of allerlei markten af te lopen voor de laatste oude schrijver in hun verzameling op te nemen, die zo groot is dat ze die in hun leven onmogelijk kunnen lezen.
Of lopen dag en nacht vogeltjes achterna om op de foto te zettenn.
Of halen een auto uit 1956 helemaal uit elkaar om hem vervolgens weer helemaal in elkaar te zetten.
Of bouwen het stadhuis in miniatuur met luciferhoutjes.
Of verzamelen de bijbel tekst voor tekst in preken op CD's.

Allemaal minstens zo bizar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:het koninklijk huis levert per saldo een paar miljard op. Sommige handelsmissies zijn grote successen omdat we een prins of prinses meesturen. Er zijn presidenten of CEO's die daar op kicken.

Ik heb overigens geen schoondochterS. Mijn schoondochter heeft zussen en die vinden het ook spannend.
Ik zie het maar als een ongevaarlijke hobby.
Een zwarte Suzuki kun je overal tegenkomen.

Sommigen sparen postzegels en reizen stad en land af voor een stukje papier met of zonder kartels.
Anderen zijn weer hele dagen druk om moderator op een forum te spelen.
Of maken kaarten en vallen iedereen lastig met die apparaten.
Of alle beroepen te volgen en te turven, op te tellen en af te trekken en op drie fora te plompen.
Of allerlei markten af te lopen voor de laatste oude schrijver in hun verzameling op te nemen, die zo groot is dat ze die in hun leven onmogelijk kunnen lezen.
Of lopen dag en nacht vogeltjes achterna om op de foto te zettenn.
Of halen een auto uit 1956 helemaal uit elkaar om hem vervolgens weer helemaal in elkaar te zetten.
Of bouwen het stadhuis in miniatuur met luciferhoutjes.
Of verzamelen de bijbel tekst voor tekst in preken op CD's.

Grappig.
En welke van deze hobby's heb jij?
Marieke

Bericht door Marieke »

Luther schreef:
refo schreef:
Grappig.
En welke van deze hobby's heb jij?
Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als ik iemand tegenkom die allerlei thermometers van fora zou gaan maken ;)
helma

Bericht door helma »

Ooit een normaal mens gezien? Kijk es in de spiegel....
en? Beviel het?

(oh nee, die spiegel houden sommige forummers ook niet van. Wat zijn er toch lastige mensen op deze aardbol....)

Toch sta ik wel een beetje te kijken van de anti-houding 'onder ons' aangaande het vorstenhuis.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

helma schreef: Toch sta ik wel een beetje te kijken van de anti-houding 'onder ons' aangaande het vorstenhuis.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

helma schreef:Toch sta ik wel een beetje te kijken van de anti-houding 'onder ons' aangaande het vorstenhuis.
Ik op mijn beurt sta er altijd weer van te kijken hoe refo's zo volkomen kritiekloos het oranjehuis achterna lopen.
Als men dat bij andere bekende Nederlanders zou doen die per saldo een paar miljard opleveren, bijvoorbeeld zangers of voetballers, dan wordt er ernstig tegen gewaarschuwd, maar deze poppenkast vindt men doorgaans alleszins acceptabel.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:
helma schreef:Toch sta ik wel een beetje te kijken van de anti-houding 'onder ons' aangaande het vorstenhuis.
Ik op mijn beurt sta er altijd weer van te kijken hoe refo's zo volkomen kritiekloos het oranjehuis achterna lopen.
Als men dat bij andere bekende Nederlanders zou doen die per saldo een paar miljard opleveren, bijvoorbeeld zangers of voetballers, dan wordt er ernstig tegen gewaarschuwd, maar deze poppenkast vindt men doorgaans alleszins acceptabel.
Ik wijs de zondige levensstijl van de Oranjes af (dan moet ik overigens eerst de hand in eigen boezem steken), maar ik vind het instituut een mooi gegeven. Koningin bij de gratie Gods, niet bij de gratie van mensen. Een koningshuis met erfopvolging daarin zie je nog een klein restantje, of klein voorbeeldje, van het feit dat zij die over ons gesteld zijn niet zijn aangesteld door mensen, maar door God. En dát is voor mij de meerwaarde van het koningshuis.
Plaats reactie