Dit is iewat in tegenstelling met wat ik lees in de jaaroverzichten m.b.t de Zendingsdagen... Ik weet niet in welk jaar het is geschreven, maar er is toen gezegd dat het bezoekersaantal steeds afnam. Lees de jaaroverzichten in de jaarboeken maar eens na. Tja, zulke zinnen blijven dan wel eens steken. Mogelijk dat het om een tijdelijke inzinking ging? Wat ik overigens wel jammer vind is dat het werk van de deputaatschappen niet meer in de jaaroverzichten wordt vermeld.Tiberius schreef:Voor de Mbuma zendingsdagen, GBS toogdagen, etc kan ik niet spreken, maar de bezoekersaantallen van de GG-zendingsdagen vertonen wel steeds een stijgende lijn. Dat komt denk ik door de bredere opzet, kinderopvang, etc.-DIA- schreef:Daarna is de belangstelling meer een meer gaan tanen. Ik denk dat dit geldt zowel voor de zendingsdag van de Geref. Gem. als die van de MBuma Zending.
Voor het complete programma zie: http://www.zendingsdag.nl; van harte aanbevolen!
Koninginnedag 2011
Re: Koninginnedag 2011
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat was in de jaren 90 inderdaad het geval. Daarna zijn ze de opzet van die zendingsdagen wat gaan pimpen.-DIA- schreef:Dit is iewat in tegenstelling met wat ik lees in de jaaroverzichten m.b.t de Zendingsdagen... Ik weet niet in welk jaar het is geschreven, maar er is toen gezegd dat het bezoekersaantal steeds afnam. Lees de jaaroverzichten in de jaarboeken maar eens na. Tja, zulke zinnen blijven dan wel eens steken. Mogelijk dat het om een tijdelijke inzinking ging? Wat ik overigens wel jammer vind is dat het werk van de deputaatschappen niet meer in de jaaroverzichten wordt vermeld.Tiberius schreef:Voor de Mbuma zendingsdagen, GBS toogdagen, etc kan ik niet spreken, maar de bezoekersaantallen van de GG-zendingsdagen vertonen wel steeds een stijgende lijn. Dat komt denk ik door de bredere opzet, kinderopvang, etc.-DIA- schreef:Daarna is de belangstelling meer een meer gaan tanen. Ik denk dat dit geldt zowel voor de zendingsdag van de Geref. Gem. als die van de MBuma Zending.
Voor het complete programma zie: http://www.zendingsdag.nl; van harte aanbevolen!
D'r wordt wat afgepimpt.
Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?
Hoe kan een zendingsdag (regionaal) een flop zijn? Vonden de mensen die kwamen dat?
Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?
Hoe kan een zendingsdag (regionaal) een flop zijn? Vonden de mensen die kwamen dat?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ontmoeting en bezinning.refo schreef:Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?
Ik heb niet dadelijk het idee dat het zo is. Vorig jaar waren er rond de 4000 bezoekers. De zendingsdag op Urk in de Jachin en Boazkerk wordt ook goed bezocht.-DIA- schreef:caprice schreef:Gaat er nog iemand wel naar de zendingsdag?
Ik ben niet in de gelegenheid. Maar over het algemeen is het een trend dat de belangstelling voor de zendingsdagen afneemt. Hoogtijdagen waren de jaren 60 en 70 volgens mij. Daarna is de belangstelling meer een meer gaan tanen. Ik denk dat dit geldt zowel voor de zendingsdag van de Geref. Gem. als die van de MBuma Zending.
In de dagen dat de zendingsdagen nog goed werden bezocht ontstonden ook de regionale zendingsdagen. In Zeeland en in Rijssen. Dit is nooit geworden wat men er van gehoopt en verwacht had. De eerste regionale zendingsdag in Rijssen zou men met een wererlds woord wel een flop kunnen noemen. Bij lange na kwam niet het verwachte aantal mensen opdagen... Deze trend zette door, ook landelijk.
Toch zijn er hier ook nog mensen die elke "dag" waarnemen. Zowel de MBuma zendingsdag, Zendingsdag van de Geref. Gem., de toogdag vab de GBS, de partijdagen van de SGP, en meer van dit soort dagen. Vaak zijn het dezelfde mensen die trouw blijven gaan, zoals ik van een vriend hoorde, die al deze dagen blijft bezoeken.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dat tweede trekt me wel, maar het eerste niet zo. Mensen die je een keer spreekt en daarna nooit meer van je leven ziet. Mij niet gezien...Tiberius schreef:Ontmoeting en bezinning.refo schreef:Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Dan hoop ik dat wij elkaar nog een keertje ontmoeten.vlinder schreef:Dat tweede trekt me wel, maar het eerste niet zo. Mensen die je een keer spreekt en daarna nooit meer van je leven ziet. Mij niet gezien...Tiberius schreef:Ontmoeting en bezinning.refo schreef:Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Vast wel!Lourens schreef:Dan hoop ik dat wij elkaar nog een keertje ontmoeten.vlinder schreef:Dat tweede trekt me wel, maar het eerste niet zo. Mensen die je een keer spreekt en daarna nooit meer van je leven ziet. Mij niet gezien...Tiberius schreef:Ontmoeting en bezinning.refo schreef:Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?

Je bent volgend jaar, als we het allemaal beleven mogen, even hartelijk welkom als dit jaar!vlinder schreef:Dat tweede trekt me wel, maar het eerste niet zo. Mensen die je een keer spreekt en daarna nooit meer van je leven ziet. Mij niet gezien...Tiberius schreef:Ontmoeting en bezinning.refo schreef:Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?
Kortom: je begint gewoon met de bezinning en langzamerhand bouw je het aspect ontmoeting uit.

Helaas....ik werk altijd met koninginnedag, kan ik op hemelvaartsdag naar de kerk. Ik hecht meer waarde aan het ontmoeten van de gemeente.Tiberius schreef:Je bent volgend jaar, als we het allemaal beleven mogen, even hartelijk welkom als dit jaar!vlinder schreef:Dat tweede trekt me wel, maar het eerste niet zo. Mensen die je een keer spreekt en daarna nooit meer van je leven ziet. Mij niet gezien...Tiberius schreef:Ontmoeting en bezinning.refo schreef:Wat is nu eigenlijk het doel van de zendingsdagen?
Kortom: je begint gewoon met de bezinning en langzamerhand bouw je het aspect ontmoeting uit.
Geeft niet. Op 25 juni heb je nog een herkansing.vlinder schreef:Helaas....ik werk altijd met koninginnedag, kan ik op hemelvaartsdag naar de kerk. Ik hecht meer waarde aan het ontmoeten van de gemeente.

Als je het verslag -in het jaaroverzicht- leest van de eerste Regionale Zendingsdag in Rijssen zie je dat er een erg tegenvallende opkomst was. Voor de rest neem ik dan wel aan dat het nog meevalt.caprice schreef:Ik heb niet dadelijk het idee dat het zo is. Vorig jaar waren er rond de 4000 bezoekers. De zendingsdag op Urk in de Jachin en Boazkerk wordt ook goed bezocht.-DIA- schreef:caprice schreef:Gaat er nog iemand wel naar de zendingsdag?
Ik ben niet in de gelegenheid. Maar over het algemeen is het een trend dat de belangstelling voor de zendingsdagen afneemt. Hoogtijdagen waren de jaren 60 en 70 volgens mij. Daarna is de belangstelling meer een meer gaan tanen. Ik denk dat dit geldt zowel voor de zendingsdag van de Geref. Gem. als die van de MBuma Zending.
In de dagen dat de zendingsdagen nog goed werden bezocht ontstonden ook de regionale zendingsdagen. In Zeeland en in Rijssen. Dit is nooit geworden wat men er van gehoopt en verwacht had. De eerste regionale zendingsdag in Rijssen zou men met een wererlds woord wel een flop kunnen noemen. Bij lange na kwam niet het verwachte aantal mensen opdagen... Deze trend zette door, ook landelijk.
Toch zijn er hier ook nog mensen die elke "dag" waarnemen. Zowel de MBuma zendingsdag, Zendingsdag van de Geref. Gem., de toogdag vab de GBS, de partijdagen van de SGP, en meer van dit soort dagen. Vaak zijn het dezelfde mensen die trouw blijven gaan, zoals ik van een vriend hoorde, die al deze dagen blijft bezoeken.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
In 2012 gaat de koninklijke familie naar Rhenen en Veenendaal.
er ging hier al een gejuich oprefo schreef:In 2012 gaat de koninklijke familie naar Rhenen en Veenendaal.

- MarthaMartha
't zal wel mega druk worden (dat is het altijd al....)helma schreef:er ging hier al een gejuich oprefo schreef:In 2012 gaat de koninklijke familie naar Rhenen en Veenendaal.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!