Structuuroverzicht Bijbel
-
Structuuroverzicht Bijbel
Kan iemand mij misschien helpen aan boeken waarin structuuroverzichten van de Bijbel zijn opgenomen?
Re: Structuuroverzicht Bijbel
Wat zijn structuuroverzichten?
- sweelinck 25
http://www.hertog.nl/artikel.aspx?EAN=9789058290755
Deze gebruiken wij op de opleiding GPW. Er is ook een deel OT
Deze gebruiken wij op de opleiding GPW. Er is ook een deel OT
-
http://www.boekhandelsmit.nl/nl/product ... 2-vol.html
Is iemand hiermee bekend? Zou het een betrouwbaar boek zijn?
Is iemand hiermee bekend? Zou het een betrouwbaar boek zijn?
- Reformer
Als Engels geen probleem is "Everlasting Dominion, A Theology of the Old Testament" van Eugene H. Merrill een optie.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Bedoel je zoiets:Eveline de Pater schreef:Kan iemand mij misschien helpen aan boeken waarin structuuroverzichten van de Bijbel zijn opgenomen?

-
Ja, precies! Dit zoek ik voor alle Bijbelboeken!
Voor structuren lees ik meestal dit boek. (Het gaat niet om de reclame maar om het boek, het is overal te koop)
http://www.postorderboekhandel.nl/objec ... de_Bijbel/
Een dikke pil voor niet eens heel veel geld.
http://www.postorderboekhandel.nl/objec ... de_Bijbel/
Een dikke pil voor niet eens heel veel geld.
Een willekeurige studiebijbel helpt je hier al aan.Eveline de Pater schreef:Ja, precies! Dit zoek ik voor alle Bijbelboeken!
Ik gebruik vaak de ESV Study Bible, die is wel engels.
-
Bij voorkeur inderdaad Nederlands!Jongere schreef:Een willekeurige studiebijbel helpt je hier al aan.Eveline de Pater schreef:Ja, precies! Dit zoek ik voor alle Bijbelboeken!
Ik gebruik vaak de ESV Study Bible, die is wel engels.
Deze plukte ik van Google afbeeldingen, toen ik zocht op structuuroverzicht Bijbel. Misschien kun je je eigen editie bij elkaar sprokkelen.Eveline de Pater schreef:Ja, precies! Dit zoek ik voor alle Bijbelboeken!
Bij de aanschaf van een boek is het belangrijk om niet alleen te letten op de structuren die gegeven worden, maar ook of het een onderbouwing ervan bevat.
Zonder onderbouwing is het met enige fantasie mogelijk om hele mooie structuren samen te stellen, zonder dat deze uit de tekst afkomstig zijn. In zo'n geval zet een structuur je juist op het verkeerde been, in plaats van dat het je helpt de tekst beter te begrijpen.
Zonder onderbouwing is het met enige fantasie mogelijk om hele mooie structuren samen te stellen, zonder dat deze uit de tekst afkomstig zijn. In zo'n geval zet een structuur je juist op het verkeerde been, in plaats van dat het je helpt de tekst beter te begrijpen.
-
Ja, juist, daarom natuurlijk ook de vraag om Bijbelgetrouwe structuren, die het meest recht doen aan de bedoeling van het Bijbelboek. Ik kan al heel wat met jullie suggesties, maar hoop dat ik er nog meer krijg!memento schreef:Bij de aanschaf van een boek is het belangrijk om niet alleen te letten op de structuren die gegeven worden, maar ook of het een onderbouwing ervan bevat.
- Reformer
'De Bijbel literair' onder redactie van Jan Fokkelman en Wim Weren is ook een nuttig boek. Al moet je ook dit boek, net als alle boeken (behalve de Bijbel) kritisch lezen.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.