11 september 2001

eilander
Moderator

Re: 11 september 2001

Bericht door eilander »

refo schreef:
ZWP schreef:
refo schreef:De indruk is steeds levend gehouden dat er 50.000 mensen in de twee WTC torens werkten. Dat is nooit het geval geweest.
Wie heeft die indruk levend gehouden, en waarom?
En er zijn toch ongeveer 3.000 omgekomen door de crashes, dus er waren wel degelijk zeer veel mensen aanwezig in het WTC, ook gezien het feit dat ze nog (meer dan) een uur hadden om het gebouw te ontvluchten?
50.000 werkten er en dagelijks kwamen er 80000 bezoekers. Dat is in allerlei publicaties te vinden.

Er zijn ongeveer 2.750 mensen omgekomen, niet 3000.

Dat is eigenlijk weing.
WTC1 werd getroffen vanf de 93e en WTC2 vanaf de 78e verdieping. Bij een volledige beztting van 50.000 zou je eerder aan 10.000+ slachtoffers denken en dat dan alleen boven de inslagzone. Van de vermeende 80.000 bezoekers die elke dag verwelkomd zouden worden zouden er toch ook al vele aanwezig moeten zijn. En dan niet op de observatieverdiepingen (die waren nog gesloten), maar ook klanten, sollicitanten, broodjesbezorgers, printerreparateurs, vertegenwoordigers, noem maar op.
Misschien heb je best gelijk, nooit echt over nagedacht eigenlijk. Waar ik - na diverse van je postings gelezen te hebben in dit topic - mee zit, is: wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?? Wat is het punt wat je wilt maken?
Jongere

Bericht door Jongere »

Negen uur 's ochtends (inslag tweede toren) lijkt me niet direct het piekmoment van de dag qua drukte.
ZWP

Bericht door ZWP »

refo schreef: 50.000 werkten er en dagelijks kwamen er 80000 bezoekers. Dat is in allerlei publicaties te vinden.
Dat geloof ik ook.
refo schreef: Er zijn ongeveer 2.750 mensen omgekomen, niet 3000.
Ik schreef ook "ongeveer 3.000", maar gelukkig zijn het er minder geweest. Maar nog steeds veel te veel.
refo schreef: Dat is eigenlijk weing.
WTC1 werd getroffen vanf de 93e en WTC2 vanaf de 78e verdieping. Bij een volledige beztting van 50.000 zou je eerder aan 10.000+ slachtoffers denken en dat dan alleen boven de inslagzone. Van de vermeende 80.000 bezoekers die elke dag verwelkomd zouden worden zouden er toch ook al vele aanwezig moeten zijn. En dan niet op de observatieverdiepingen (die waren nog gesloten), maar ook klanten, sollicitanten, broodjesbezorgers, printerreparateurs, vertegenwoordigers, noem maar op.
Nogmaals, gelukkig niet zoveel als bij een volledige bezetting, maar toch ook weer niet zo weinig dat je zou denken dat de torens bijna leeg zouden zijn, toch?
Daarnaast vloog het eerste vliegtuig rond 8:45u in toren 1, een tijd dat nog niet iedereen achter z'n bureau zit, laat staan dat je al veel bezoek hebt... En ik neem aan dat na die eerste impact, ook de tweede toren al ontruimd werd. De tweede toren werd rond 9:03u geraakt, waardoor de evacuatie al een kwartier bezig was. Dat scheelt gelukkig ook in het aantal slachtoffers.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
ZWP schreef:
refo schreef:De indruk is steeds levend gehouden dat er 50.000 mensen in de twee WTC torens werkten. Dat is nooit het geval geweest.
Wie heeft die indruk levend gehouden, en waarom?
En er zijn toch ongeveer 3.000 omgekomen door de crashes, dus er waren wel degelijk zeer veel mensen aanwezig in het WTC, ook gezien het feit dat ze nog (meer dan) een uur hadden om het gebouw te ontvluchten?
50.000 werkten er en dagelijks kwamen er 80000 bezoekers. Dat is in allerlei publicaties te vinden.

Er zijn ongeveer 2.750 mensen omgekomen, niet 3000.

Dat is eigenlijk weing.
Die hadden allemaal een brief gehad dat ze die morgen beter niet in het WTC konden komen... :bobo
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 21 sep 2011, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

eilander schreef:Misschien heb je best gelijk, nooit echt over nagedacht eigenlijk. Waar ik - na diverse van je postings gelezen te hebben in dit topic - mee zit, is: wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?? Wat is het punt wat je wilt maken?
Ik denk dat Jongere de sleutel aanreikt voor deze en andere verdachtmakingen:
Jongere schreef:Het is in onze samenleving heel opmerkelijk dat de verdachtmakingen van mensen zich naar binnen keert, eigenlijk naar de eigen systemen.
Plaats reactie