Kleine ergernissen [3]

Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ander »

vlinder schreef: Ik weet nog precies wat ik dacht toen ik de eerste dag na mijn trouwen wakker werd: oh, wat een geld hangt daar en ik doe er nooit meer wat mee...
en toen keek je opzij en zag je je ventje en dacht je: voor hem heb ik dat gedaan. Zwijmel...zwijmel... :)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MarthaMartha »

Ha Zita,

Ik snap het probleem, gelukkig had ik nog altijd ene plaatje bewaard van een jurk van 10 jaar geleden, die heeft mijn moeder nagemaakt.
(als ze maat 38 heeft mag ze de mijne lenen.... er staat wel ergens een foto op RF....

(als ze maat 36 heeft heb ik er ook nog één voor haar die nooit gedragen is :huhu )

bij anette in middelharnis hebben ze inderdaad veel, ook van veel jaar geleden, in Bodegraven maken ze ook jurken voor je als je vertelt wat je wilt....
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 06 sep 2011, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Zusjelief ziet het weer helemaal zitten. Ze gaat eerst naar Bodegraven, dan naar Middelharnis. En dan moet het helemaal goedkomen :)
Gebruikersavatar
ber10e
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 jul 2007, 16:05
Locatie: middelharnis
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen

Bericht door ber10e »

Zita schreef:
helma schreef:ik begreep dat Anette in Middelharnis megaveel jurken heeft; die adverteerden ook wel in het RD
Maar ik weet niet of ze nog bestaan.
En is Speksnijder niet refo-proof?
Bij Speksnijder was de meerderheid strapless. Daarnaast veel halterjurken. Veel refobruiden blijken te kiezen voor een strapless jurk met een bolero of een stola. De jurken die niet te bloot waren, waren meteen weer ultraromantisch, met ploffen en ballonnen en roesjes en ophalen en dat soort toestanden. Dat is precies niet de stijl van zus. Er waren drie acceptabele jurken. Zusjelief vertelde het verhaal aan haar schoonmoeder, die zuchtend de foto van een andere schoondochter liet zien. 'Kijk maar, toen waren de jurken ook al zo vreselijk bloot.' En tja, dat was zo ongeveer de jurk die zusjelief had bestempeld als enigszins acceptabel. :bobo
Elzelina staat nu op het program, geloof ik. De tip voor Annette is in vreugde aangenomen, dankje!

Overigens vind ik het belachelijk als een winkel uit principe geen broeken voor dames verkoopt, maar wel blote trouwjurken.
Annette staat inderdaad bekend om veel nette leuke jurken! van buiten ziet de winkel er niet echt leuk uit maar van binnen moet er veel keus zijn! ;)

Suc6!
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Kleine ergernissen

Bericht door caprice »

Zita schreef:Ik erger me aan de onkuise trouwjurken die je tegenwoordig kunt kopen. Zusjelief is in tranen. Ze wil niet strapless, ze wil geen spaghettibandjes, geen enorm decolleté, ze wil geen bolerootje (dat staat haar echt heel raar) en geen losse stola (dan ben je de hele dag bezig met dat ding draperen). En het enige wat te krijgen is, is bloot. Zelfs bij de refozaken. De enkele uitzondering die je ziet is net een slagroomtaart.
Bij de laatste winkel waar ze geweest is, waren er twee jurken in de ganse zaak waar de schouders nog enigszins bedekt waren en waarbij de winkeldame in het decolleté nog wel een lapje kon fabriceren. En ja, allebei de jurken waren niet leuk. Tja, zei de winkeldame, misschien moet je maar wat concessies doen.
Ik dacht altijd dat trouwjurken kopen een kwestie was van met vreugde de mooiste jurk kiezen, maar het blijkt een zaak te zijn van gefrustreerd een beheurlijke jurk vinden. En 't is maar goed dat ik geen trouwjurk zoek, want ik zou er zelfs nog mouwen aan willen hebben. Ik vrees dat ik meteen de trouwjurkenwinkel uitgezet zou worden.
Wie heeft de gouden tip? Het liefst in Zuid-Holland, maar daarin wil ze nog wel concessies doen.
Over wereldgelijkvormigheid gesproken. Het is natuurlijk al te zot voor woorden dat men zulk een wereldse jurk (al dan niet gekleurd wegens degelijke overwegingen) uit de balwereld zomaar toestaat in de de kerk, waar de dame in dat gewaad gevraagd wordt of ze eerbaar (dus o.a. niet bloot) en zonder wereldlijke pracht zal wandelen. :quoi

Mijn gouden tip: Een mantelpakje.

't Gaat tenslotte om de inhoud, nietwaar?

Mijn vrouw deelde deze mening niet, maar als ik het goed begrijp kan het een hoop stress en centen schelen. :sweat
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
alias
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 aug 2011, 18:27

Re: Kleine ergernissen

Bericht door alias »

Zita schreef:Ik erger me aan de onkuise trouwjurken die je tegenwoordig kunt kopen. Zusjelief is in tranen. Ze wil niet strapless, ze wil geen spaghettibandjes, geen enorm decolleté, ze wil geen bolerootje (dat staat haar echt heel raar) en geen losse stola (dan ben je de hele dag bezig met dat ding draperen). En het enige wat te krijgen is, is bloot. Zelfs bij de refozaken. De enkele uitzondering die je ziet is net een slagroomtaart.
Bij de laatste winkel waar ze geweest is, waren er twee jurken in de ganse zaak waar de schouders nog enigszins bedekt waren en waarbij de winkeldame in het decolleté nog wel een lapje kon fabriceren. En ja, allebei de jurken waren niet leuk. Tja, zei de winkeldame, misschien moet je maar wat concessies doen.
Ik dacht altijd dat trouwjurken kopen een kwestie was van met vreugde de mooiste jurk kiezen, maar het blijkt een zaak te zijn van gefrustreerd een beheurlijke jurk vinden. En 't is maar goed dat ik geen trouwjurk zoek, want ik zou er zelfs nog mouwen aan willen hebben. Ik vrees dat ik meteen de trouwjurkenwinkel uitgezet zou worden.
Wie heeft de gouden tip? Het liefst in Zuid-Holland, maar daarin wil ze nog wel concessies doen.
Bruidsmode Regina in Stolwijk.
Of bestaat dat niet meer?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

ber10e schreef:
Zita schreef:
helma schreef:ik begreep dat Anette in Middelharnis megaveel jurken heeft; die adverteerden ook wel in het RD
Maar ik weet niet of ze nog bestaan.
En is Speksnijder niet refo-proof?
Bij Speksnijder was de meerderheid strapless. Daarnaast veel halterjurken. Veel refobruiden blijken te kiezen voor een strapless jurk met een bolero of een stola. De jurken die niet te bloot waren, waren meteen weer ultraromantisch, met ploffen en ballonnen en roesjes en ophalen en dat soort toestanden. Dat is precies niet de stijl van zus. Er waren drie acceptabele jurken. Zusjelief vertelde het verhaal aan haar schoonmoeder, die zuchtend de foto van een andere schoondochter liet zien. 'Kijk maar, toen waren de jurken ook al zo vreselijk bloot.' En tja, dat was zo ongeveer de jurk die zusjelief had bestempeld als enigszins acceptabel. :bobo
Elzelina staat nu op het program, geloof ik. De tip voor Annette is in vreugde aangenomen, dankje!

Overigens vind ik het belachelijk als een winkel uit principe geen broeken voor dames verkoopt, maar wel blote trouwjurken.
Annette staat inderdaad bekend om veel nette leuke jurken! van buiten ziet de winkel er niet echt leuk uit maar van binnen moet er veel keus zijn! ;)

Suc6!
ik heb er ook ooit mijn trouwjurk gekocht. En de prijs viel (toen..)erg mee vergeleken met Speksnijder
*girly*
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:36
Locatie: overijssel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door *girly* »

Ik vond het ook vreselijk, het lijkt minimaal de keus, maar je moet soms ook oplossingen zien, ik had een halterjurk, met een diep decolleté, dat vond ik veel te bloot, we hebben een stukje in het decolleté laten zetten, een jasje er bij laten maken, en het stond heel netjes!
Klinkt misschien heel cru, maar als ze een mooie jurk ziet, is het misschien een idee om de jurk aan te passen, en dan naar oplossingen zoeken, de dames van bruidswinkels zijn vaak erg creatief hoor! En vaak hebben ze wel begrip! Als je wilt weten wat k bedoel, wil ik wel een foto plaatsen...
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

ber10e schreef:
Zita schreef:
helma schreef:ik begreep dat Anette in Middelharnis megaveel jurken heeft; die adverteerden ook wel in het RD
Maar ik weet niet of ze nog bestaan.
En is Speksnijder niet refo-proof?
Bij Speksnijder was de meerderheid strapless. Daarnaast veel halterjurken. Veel refobruiden blijken te kiezen voor een strapless jurk met een bolero of een stola. De jurken die niet te bloot waren, waren meteen weer ultraromantisch, met ploffen en ballonnen en roesjes en ophalen en dat soort toestanden. Dat is precies niet de stijl van zus. Er waren drie acceptabele jurken. Zusjelief vertelde het verhaal aan haar schoonmoeder, die zuchtend de foto van een andere schoondochter liet zien. 'Kijk maar, toen waren de jurken ook al zo vreselijk bloot.' En tja, dat was zo ongeveer de jurk die zusjelief had bestempeld als enigszins acceptabel. :bobo
Elzelina staat nu op het program, geloof ik. De tip voor Annette is in vreugde aangenomen, dankje!

Overigens vind ik het belachelijk als een winkel uit principe geen broeken voor dames verkoopt, maar wel blote trouwjurken.
Annette staat inderdaad bekend om veel nette leuke jurken! van buiten ziet de winkel er niet echt leuk uit maar van binnen moet er veel keus zijn! ;)

Suc6!
Zusjelief is naar Middelharnis geweest. 't Is een verbazingwekkende winkel. Van buiten ziet het er nogal aftands uit. Binnen ook. De bruidsmode zit op zolder. Bij vorige bruidsmodezaken waren er koffiehoekjes en werd je daar eerst geinstalleerd en werd er een voorgesprekje gehouden. Hier riep zusje: niet strapless, geen halter, geen bolero, geen jasje! Toen werden de jurken die daaraan voldeden tevoorschijn gesleept. Ze hingen aan een plint, met daarachter aan een rek de overjarige jurken. Gewoon lekker alles passen, zei de verkoopster. Zus heeft gewoon lekker alles gepast. Er was wel wat meer keus dan in andere winkels wat betreft niet-strapless, maar DE jurk zat er nog niet bij. Bovenstukje van de ene met rok van de andere zou wel gaaf zijn, maar zus koopt liever een hele jurk, want dan weet ze precies hoe het wordt. De verkoopster was super. Ze dacht mee, gaf het duidelijk aan als een jurk erg duur zou worden, adviseerde om nog eens goed op internet rond te kijken, totaal niet opdringerig, niet geheimzinnig over het merk van de leukste jurk. Je mocht zelf in de rekken kijken, en het gaf niet als er wat kleerhangers+jurken niet aan de plint bleven hangen. Een jurk die gepast was, legde ze zelf ook rustig even op de grond. De sluiers en hoepels lagen op een grote berg, de handschoenen op een andere berg. Ze denkt ook praktisch: een bruid moet met de hele entourage van sluier en sleep en stola en wat er verder maar bijkomt, oefenen met zwaaien, knielen enzovoorts. Dat wordt allemaal geoefend.
Kortom: als je gaat voor een sjieke ambiance, een perfecte omgeving enzovoorts, ga dan niet naar Annette. Voor een supermeedenkende, hartelijke verkoopster, jurken in allerlei prijsklassen (vanaf 300 euro voor een goede jurk), keuze in kuise en minder kuise jurken, en ruimte voor eigen iniatief, is Annette geweldig.
Overigens zei de verkoopster dat de strapless-jurken-hype in refokringen pas de afgelopen drie jaar is doorgedrongen. Het is heel snel gegaan. Eerst was het jasje de hele dag aan, toen met de foto's uit, toen met het diner uit, toen met de feestavond uit, en nu zijn er al heel veel refobruiden die het alleen tijdens de kerkdienst even aantrekken. Het verbaasde haar ook.
Laatst gewijzigd door Zita op 07 sep 2011, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

*girly* schreef:Ik vond het ook vreselijk, het lijkt minimaal de keus, maar je moet soms ook oplossingen zien, ik had een halterjurk, met een diep decolleté, dat vond ik veel te bloot, we hebben een stukje in het decolleté laten zetten, een jasje er bij laten maken, en het stond heel netjes!
Klinkt misschien heel cru, maar als ze een mooie jurk ziet, is het misschien een idee om de jurk aan te passen, en dan naar oplossingen zoeken, de dames van bruidswinkels zijn vaak erg creatief hoor! En vaak hebben ze wel begrip! Als je wilt weten wat k bedoel, wil ik wel een foto plaatsen...
Er is al het één en ander geprobeerd met lapjes, maar dat blijf je toch altijd zien. Een jasje oid is voor zusjelief geen optie, dat vindt ze niet leuk en het staat haar echt niet.
Dankje voor je aanbod!
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Willem »

:yahoo 't is gelukkig maar voor 1 dag..... :hum
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine ergernissen

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik had toendertijd een leuk winkeltje in Woerden gevonden. Topjurk, voldeed aan al mijn eisen en ik weer voor dezelfde kiezen! En hij was maar ronde de 1000 gulden!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
*girly*
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:36
Locatie: overijssel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door *girly* »

Even heel eigenwijs, want mijn 'lapje' voor om 'n normaal decolleté te creeëren viel bijna niemand op dat 'ie er tussne was gezet, het leek zo te horen...
(Even bij gebrek aan betere/duidelijkere foto's )
http://img23.imageshack.us/img23/3138/img9849v.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/8693/46ca24f.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/4862/img9762u.jpg
De foto's kreeg ik niet op acceptabel formaat, dus dan maar even een link ;-)

Oh ja... ik bedoel het niet opdringerig, maar ik wil alleen even laten zien dat er veel mogelijk is, zonder dat het zo 'in-elkaar-geflanst' uit ziet!
En nog evne over de prijs; ik vond vaak; hoe goedkoper, hoe meer bloot! Oké ik heb nou ook niet de meest-bedekkende-jurk, maar ik vond hem toch écht wel netjes! :huhu
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Gabrielle »

kun je tegenwoordig alleen maar kant-en-klaar jurken kopen dan ?
die van mij was een eigen ontwerp van een bruidsmodezaak, maar
je kreeg een nieuwe jurk, helemaal volgens jouw maten. wat je maar veranderen
wilde, kon, hoger, lager, lange mouw, korte mouw etc.
iedere jurk werd speciaal gemaakt, in eigen atelier, dus geen confectie.
en dat is ideaal natuurlijk.
zoiets bestaat toch nog wel ?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

Zita schreef: Zusjelief is naar Middelharnis geweest. 't Is een verbazingwekkende winkel. Van buiten ziet het er nogal aftands uit. Binnen ook. De bruidsmode zit op zolder. Bij vorige bruidsmodezaken waren er koffiehoekjes en werd je daar eerst geinstalleerd en werd er een voorgesprekje gehouden. Hier riep zusje: niet strapless, geen halter, geen bolero, geen jasje! Toen werden de jurken die daaraan voldeden tevoorschijn gesleept. Ze hingen aan een plint, met daarachter aan een rek de overjarige jurken. Gewoon lekker alles passen, zei de verkoopster. Zus heeft gewoon lekker alles gepast. Er was wel wat meer keus dan in andere winkels wat betreft niet-strapless, maar DE jurk zat er nog niet bij. Bovenstukje van de ene met rok van de andere zou wel gaaf zijn, maar zus koopt liever een hele jurk, want dan weet ze precies hoe het wordt. De verkoopster was super. Ze dacht mee, gaf het duidelijk aan als een jurk erg duur zou worden, adviseerde om nog eens goed op internet rond te kijken, totaal niet opdringerig, niet geheimzinnig over het merk van de leukste jurk. Je mocht zelf in de rekken kijken, en het gaf niet als er wat kleerhangers+jurken niet aan de plint bleven hangen. Een jurk die gepast was, legde ze zelf ook rustig even op de grond. De sluiers en hoepels lagen op een grote berg, de handschoenen op een andere berg. Ze denkt ook praktisch: een bruid moet met de hele entourage van sluier en sleep en stola en wat er verder maar bijkomt, oefenen met zwaaien, knielen enzovoorts. Dat wordt allemaal geoefend.
Kortom: als je gaat voor een sjieke ambiance, een perfecte omgeving enzovoorts, ga dan niet naar Annette. Voor een supermeedenkende, hartelijke verkoopster, jurken in allerlei prijsklassen (vanaf 300 euro voor een goede jurk), keuze in kuise en minder kuise jurken, en ruimte voor eigen iniatief, is Annette geweldig.
Overigens zei de verkoopster dat de strapless-jurken-hype in refokringen pas de afgelopen drie jaar is doorgedrongen. Het is heel snel gegaan. Eerst was het jasje de hele dag aan, toen met de foto's uit, toen met het diner uit, toen met de feestavond uit, en nu zijn er al heel veel refobruiden die het alleen tijdens de kerkdienst even aantrekken. Het verbaasde haar ook.

:yahoo dan is er daar nog niets veranderd!!
Gesloten