omdat ik me niet voor kan stellen dat je je nederlandse paspoort zomaar hebt ingewisseld :-)Hansie schreef:Heb je alleen nog maar een canadees paspoort?Bert Mulder schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/ho ... nederlands
heb 80%, niet slecht voor een Canadees.
(eat your heart out, Fjodor)
Hoe goed is je Nederlands?
Re: hoe goed is je Nederlands
Re: Hoe goed is je Nederlands?
ik had 70%
Maar ik woon al de helft van mijn leven in het buitenland.. moeten we ons echt schuldig voelen als we het dictee van de laatste taaldictators niet bij kunnen houden, waarbij de meest bizarre veranderingen maar overgenomen moeten worden?
''Mensheid'' werd ''menselijkheid'' en dat vond ik nog wel de meest misselijkheid veroorzakende verandering :-)
o
Maar ik woon al de helft van mijn leven in het buitenland.. moeten we ons echt schuldig voelen als we het dictee van de laatste taaldictators niet bij kunnen houden, waarbij de meest bizarre veranderingen maar overgenomen moeten worden?
''Mensheid'' werd ''menselijkheid'' en dat vond ik nog wel de meest misselijkheid veroorzakende verandering :-)
o
90 %
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Wat ik laatst tegenkwam vond ik ook zo absurd:Hansie schreef:moeten we ons echt schuldig voelen als we het dictee van de laatste taaldictators niet bij kunnen houden, waarbij de meest bizarre veranderingen maar overgenomen moeten worden?
we gaan vanmiddag gezellig samen
0 stadten
0 stadden
0 statten
We gaan gezellig naar de stad. Dus wat doen we? We gaan statten! Hoe onlogisch kun je 't bedenken?

~~Soli Deo Gloria~~
inderdaad, en als je het dan niet weet, zou je een slechte nederlandse taalkennis hebben, arme verplichte inburgeringscursus-deelnemers...Hendrikus schreef:Wat ik laatst tegenkwam vond ik ook zo absurd:Hansie schreef:moeten we ons echt schuldig voelen als we het dictee van de laatste taaldictators niet bij kunnen houden, waarbij de meest bizarre veranderingen maar overgenomen moeten worden?
we gaan vanmiddag gezellig samen
0 stadten
0 stadden
0 statten
We gaan gezellig naar de stad. Dus wat doen we? We gaan statten! Hoe onlogisch kun je 't bedenken?
zeventig procent en dat viel me heel erg tegen...
90% Leidt geen twijfel, in plaats van lijdt geen twijfel. Beetje dom, nu ik het zie staan.