Vegetariërs op het forum?
Re: Vegetariërs op het forum?
Vegetarier zijn is denk ik niet Bijbels. Wel als er alleen maar bio-industrie vlees zou zijn. Goed alternatief is maar 2 of 3 x per week vlees eten en dan biologisch vlees.
- J.C. Philpot
Hoe kun je dat motiveren uit de bijbel? Volgens mij staat God na de zondeval de consumptie van vlees toe, maar dit word nergens verplicht.Kislev schreef:Vegetarier zijn is denk ik niet Bijbels.
(Ik stel de vraag ook aan anderen die met gelijke strekking hebben gereageerd)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Niet Bijbels en niet on-Bijbels. Kortom, een middelmatige zaak.J.C. Philpot schreef:Hoe kun je dat motiveren uit de bijbel? Volgens mij staat God na de zondeval de consumptie van vlees toe, maar dit word nergens verplicht.Kislev schreef:Vegetarier zijn is denk ik niet Bijbels.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zoals met alles, ligt eraan waarom je het doet of niet doet.Mister schreef: Niet Bijbels en niet on-Bijbels. Kortom, een middelmatige zaak.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Zelf ben ik geen vegetariër, maar we proberen wel op te letten. 1x per week vis, en als er 350 gr. vlees in een gerecht moet doen we er 100 gr in en vervangen we de rest met bijvoorbeeld paprika. Verder kiezen we bijvoorbeeld een keer ei i.p.v. vlees en zo meer. We eten (op varkenshaas en 2 keer per jaar beenham na) nooit varkensvlees i.v.m. de hoeveelheden vet en antibiotica.
Een kennis van ons is een tijdje vegetarisch geweest, maar die luste geen/ was allergisch (?) voor soja. Hierdoor moest ze stoppen want ze viel teveel af en woog ze minder dan 49 kilo. Daarom is ze weer vlees gaan eten.
Ik denk dat vlees vroeger gezonder was dan nu. Voer manipuleren, volstoppen met antibiotica en het niet netjes omgaan met Gods schepping vraagt m.i. wel bezinning, maar ik denk evenals Mister dat het een middelmatige zaak is.
Een kennis van ons is een tijdje vegetarisch geweest, maar die luste geen/ was allergisch (?) voor soja. Hierdoor moest ze stoppen want ze viel teveel af en woog ze minder dan 49 kilo. Daarom is ze weer vlees gaan eten.
Ik denk dat vlees vroeger gezonder was dan nu. Voer manipuleren, volstoppen met antibiotica en het niet netjes omgaan met Gods schepping vraagt m.i. wel bezinning, maar ik denk evenals Mister dat het een middelmatige zaak is.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
wij eten ook niet veel vlees; behalve bij de BBQ
voor de rest meestal kleine porties
We eten veel pasta e.d. en dan neem ik voor z'n 10-en gemiddeld 500 gram vlees.
Dan bak ik een bakje champignons erbij.
Ook ben ik begonnen met vaker vis te eten i.p.v. vlees

voor de rest meestal kleine porties
Dan bak ik een bakje champignons erbij.
Ook ben ik begonnen met vaker vis te eten i.p.v. vlees
Gen. 9: 1 En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde!J.C. Philpot schreef:Hoe kun je dat motiveren uit de bijbel? Volgens mij staat God na de zondeval de consumptie van vlees toe, maar dit word nergens verplicht.Kislev schreef:Vegetarier zijn is denk ik niet Bijbels.
2 En uw vrees, en uw verschrikking zij over al het gedierte der aarde, en over al het gevogelte des hemels; in al wat zich op den aardbodem roert, en in alle vissen der zee; zij zijn in uw hand overgegeven.
3 Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.
4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.
Als God ons het vlees heeft gegeven om te eten, wie zijn wij dan om te zeggen dat we dat niet goed vinden? Maar nogmaals, in deze tijd, in onze omstandigheden en gezien de kwaliteit van veel vlees, is het beter om niet te veel vlees te eten.
Dat je vermagert en te kort komt als je geen vlees eet, vind ik onzin. Je krijgt met zuivelproducten en peulvruchten voldoende eiwitten en vit. B12 binnen. Het is vooral belangrijk om veel groente en fruit te eten. En rode wijn is ook erg gezond.

Oeps, wij doen 3 ons met zn tweeenhelma schreef: voor de rest meestal kleine porties

De kinderen willen nog niet echt aan de prak.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Voor Noach was iedereen vegetarier. Wat was toen de gemm. leeftijd? 500 jaar?
Ook niet iets om jaloers op te worden, 969 jaar worden, en al die tijd geen vlees eten..
Ook niet iets om jaloers op te worden, 969 jaar worden, en al die tijd geen vlees eten..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Wat eten jullie kinderen dan???Gian schreef:Oeps, wij doen 3 ons met zn tweeenhelma schreef: voor de rest meestal kleine porties
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik denk als wij met z'n tweeën vlees aten dat het ook meer zou zijn hoor.Gian schreef:Oeps, wij doen 3 ons met zn tweeenhelma schreef: voor de rest meestal kleine porties
Het is ook wel het financieële plaatje wat telt

Iemand die gezond wil eten, hoort 100 gram vlees of 125 gram vis/kip te eten, per dag.
Nee hoor. Je hebt bepaalde voedingsstoffen die in vlees, vis en gevogelte voorkomen wel nodig, maar die kun je ook uit andere dingen (peulvruchten, soja etc) halen.Hansie schreef:Iemand die gezond wil eten, hoort 100 gram vlees of 125 gram vis/kip te eten, per dag.
Gian schreef:Voor Noach was iedereen vegetarier. Wat was toen de gemm. leeftijd? 500 jaar?
Hoe kom je daarbij? Waar kan ik dat lezen?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
We eten ook nog vleeswaren als broodbeleg (en dat gaat vaak harder dan me lief is.....)Zita schreef:Nee hoor. Je hebt bepaalde voedingsstoffen die in vlees, vis en gevogelte voorkomen wel nodig, maar die kun je ook uit andere dingen (peulvruchten, soja etc) halen.Hansie schreef:Iemand die gezond wil eten, hoort 100 gram vlees of 125 gram vis/kip te eten, per dag.