Dat wist ik niet, ik heb een boek over het bijbelboek Judas van ds. J. van HaarenTiberius schreef:Een bijbelstudie over het bijbelboek Judas in ieder geval.Marieke schreef:Eigenlijk vraag ik me nu af of ds. K. Visser wel boeken geschreven heeft...anders zou die ook gerust in jouw kast passen.
Wat staat er in je boekenkast?
Re: Boekenruilbeurs
Ik heb niet zo heeeeel veel boeken, en ook niet allemaal theologisch. Een aantal boekjes over de doop heb ik wel, ja. Prof. Wisse heb ik ook, één boekje van ir. J. van der Graaf, geen ds. Abma, geen ds. Van Haaren en twee kleine boekjes van ds. Moerkerken (Genadeleven en genadeverbond, Bethel en Pniël). En Myseras gaat vandaag of morgen wel weer de deur uit.Marieke schreef:Afgewezen: die heeft heeeeeel veel denk ik. Veel boeken over de doop, verder ook prof. Wisse, ds. Abma, J. v.d. Graaf, Myseras
, en ja, ik verwacht ook wel ds. van Haaren en ds. Moerkerken
Nou er past niet zoveel meer in eigenlijk...Ik ben bovenop nu aan 't stapelenMarieke schreef:Nee, ik had het over jouw kast. Eigenlijk vraag ik me nu af of ds. K. Visser wel boeken geschreven heeft...anders zou die ook gerust in jouw kast passen.helma schreef:Ds K Visser heb ik niet; de rest klopt wel. (of bedoelde je nu je eigen kast??)Marieke schreef:Het is slechts een kleine selectie wat je nu noemt maar toch:helma schreef:Marieke; er staan bij jou boeken in de kast van Ds Heemskerk en van Ds Moerkerken. Denk ik.![]()
Helma: Prof. Wisse, ds. K. Visser, ds. Moerkerken (niet allemaal ruilen hoor..), ds. Egas, Brakel, ds. van Haaren, ds. van Reenen

Een van mijn 'lievelingsschrijvers' is wel Octavius Winslow. Of Ryle.
Van ds Moerkerken heb ik de verschillende Bijbellezingen; die vind ik exegetisch erg leerzaam.
Wulfert Floor hebben we ook bijna alles wel. Ds van Haaren ook.
Ds Harinck staat gebroederlijk naast Philpot en Spurgeon naast M. Meade.
Ook Adrian Verbee ontbreekt niet en Dr. ir. Blauwendraad staat er ook nog.
Van Ds R Kok heb ik ook een heel rijtje.
het is echt erg divers.
Mwah, 'k zat er maar iets naast. Misschien kun je Myseras met Helma ruilenAfgewezen schreef:Ik heb niet zo heeeeel veel boeken, en ook niet allemaal theologisch. Een aantal boekjes over de doop heb ik wel, ja. Prof. Wisse heb ik ook, één boekje van ir. J. van der Graaf, geen ds. Abma, geen ds. Van Haaren en twee kleine boekjes van ds. Moerkerken (Genadeleven en genadeverbond, Bethel en Pniël). En Myseras gaat vandaag of morgen wel weer de deur uit.Marieke schreef:Afgewezen: die heeft heeeeeel veel denk ik. Veel boeken over de doop, verder ook prof. Wisse, ds. Abma, J. v.d. Graaf, Myseras
, en ja, ik verwacht ook wel ds. van Haaren en ds. Moerkerken

Kreeg van het RD bij zo'n jubileumbezoek (ja ja, ik stond ook op één van die vele foto's in de krant) een boek van ds. Abma (de oude ds. Abma die allang overleden is bedoel ik dan), bijbellezingen over het boek Esther. 'k Moet er nog in beginnen. 'k Heb hem veel gehoord vroeger, hij had wel wat karakteristieks.
Dan moet je niet gaan ruilen, maar verkopen...Helma schreef:Nou er past niet zoveel meer in eigenlijk...Ik ben bovenop nu aan 't stapelen![]()
Voorwaar een gemeleerd gezelschap......Helma schreef:Een van mijn 'lievelingsschrijvers' is wel Octavius Winslow. Of Ryle.
Van ds Moerkerken heb ik de verschillende Bijbellezingen; die vind ik exegetisch erg leerzaam.
Wulfert Floor hebben we ook bijna alles wel. Ds van Haaren ook.
Ds Harinck staat gebroederlijk naast Philpot en Spurgeon naast M. Meade.
Ook Adrian Verbee ontbreekt niet en Dr. ir. Blauwendraad staat er ook nog.
Van Ds R Kok heb ik ook een heel rijtje.
het is echt erg divers.
Ik heb meer boeken niet dan weleilander schreef:er zijn ook RF-ers, huisman bijvoorbeeld, daar kun je het bijna niet mis hebben, denk ik.

Favoriete boeken van mij? Ik denk Bedelen bij de Bron van Prof de Reuver,de Kruistriomf van Vorst Messias (Hellenbroek)
Veel van Thomas Boston en de Erskines en Prof G Wisse en alles uit de bewaar het pand hoekje van de CGK . Ik ben op het ogenblik helemaal "in" de prekenboeken van Ds C Smits een predikant die niet in een hokje te plaatsen is.
Buiten theologie lees ik veel geschiedenis. "Rampjaar 1672" van Luc Panhuysen is een echte aanrader.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Lezen en herlezen jullie ook alle boeken, of zijn er veel toch gewoon voor de "heb"?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
sommige boeken zou je zelf nooit kopen, krijg je en bewaar je toch
en er zijn gekregen boeken waar je niet zo gauw aan toe komt
andere boeken lees en herlees je
Er zijn boeken die je alleen gebruikt als naslag
en dan zijn er boeken die mijn man leest en ik niet. En andersom.
Nu ben ik blij dat ook onze kinderen regelmatig een boek uit onze kast pakken.
(wat je niet hebt kunnen ze niet pakken...)
en er zijn gekregen boeken waar je niet zo gauw aan toe komt
andere boeken lees en herlees je
Er zijn boeken die je alleen gebruikt als naslag
en dan zijn er boeken die mijn man leest en ik niet. En andersom.
Nu ben ik blij dat ook onze kinderen regelmatig een boek uit onze kast pakken.
(wat je niet hebt kunnen ze niet pakken...)
Haha! Ik heb boeken die ik gelezen heb, boeken die ik herlees en boeken die ik gebruik als naslagwerk.Orchidee schreef:Lezen en herlezen jullie ook alle boeken, of zijn er veel toch gewoon voor de "heb"?
Maar pas heb ik de commentaren van Calvijn weggedaan, omdat die me te 'machtig' waren. Zóveel en zó droog en dan al die preken over één Bijbelboek, die ik mijn hele leven toch nooit allemaal zal kunnen lezen. Ik dacht: weg ermee, hier kan ik niet meer tegen.
- JolandaOudshoorn
Griebels... en hoe pijl je mijhelma schreef:niet helemaal mee eens; ik ken wel mensen die de boeken in hun kast nooit lezen/gelezen hebbenMarieke schreef:Een boekenkast in de huiskamer zegt vaak al wat van de mensen die er wonen. Begrijp me goed, niet de boekenkast op zich, maar de inhoud..JolandaOudshoorn schreef:Boeken zijn geen kastvulling....Orchidee schreef:Ik doe maar niet mee, ik heb niets om te ruilen, en zit niet te wachten op kastvullingMaar, zoals een joods gezegde luidt: een huis zonder boeken is als een lichaam zonder ziel!!!
(maar ik kijk ook altijd wel eerst in iemands boekenkast om iemand te 'pijlen' )

Ik weet, mijn Verlosser leeft
... het is peilen...JolandaOudshoorn schreef:Griebels... en hoe pijl je mij
Te ligt bevonden, dus. 

- JolandaOudshoorn
je hebt gelijkAfgewezen schreef:... het is peilen...JolandaOudshoorn schreef:Griebels... en hoe pijl je mij

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Sommige voor de heb, als naslagwerk of om stukjes uit te gebruiken. Sommige lees ik één keer en dan weet ik het wel. Sommige vaker, al heb ik dat vaker bij romans (niet die slappe romantische verhaaltjes, maar de kwalitatieve romans) dan bij meer meditatieve boeken. Ik krijg meteen weer zin in het complete oeuvre van Aart Romijn. En bij mijn huidige sufheid kan ik na het lezen van een boek rustig weer van voren af aan beginnen. Lekker voordelig.Orchidee schreef:Lezen en herlezen jullie ook alle boeken, of zijn er veel toch gewoon voor de "heb"?
En daarom in mijn huiskamer enkel een stapel Donald Duck
Sorry hoor, maar een discussie van tig pagina's dat de SV te moeilijk is en men de HSV moet gaan lezen en hier een opsmuk over veel boeken. Waarbij diversen ook nog menen wel even een ander de maat te kunnen nemen a.d.h.v van hun 'boekies" met de kanttekening dat een geaccepteerde boekenkast niet direct een gunstig oordeel over de persoon inhoudt en men zich kan "bedriegen".

Sorry hoor, maar een discussie van tig pagina's dat de SV te moeilijk is en men de HSV moet gaan lezen en hier een opsmuk over veel boeken. Waarbij diversen ook nog menen wel even een ander de maat te kunnen nemen a.d.h.v van hun 'boekies" met de kanttekening dat een geaccepteerde boekenkast niet direct een gunstig oordeel over de persoon inhoudt en men zich kan "bedriegen".