MarthaMartha schreef:... mijn schoonzus al een paar dagen ziek is, keelpijn, hoge koorts enzo
... ze geen hulp kan aannemen (en het ook niet wil)
... dat soms lastig is....
... ze vanmiddag naar bed ging en mijn broer ondertussen met de drie kinderen (4 en 2 jaar en de jongste 7 weken, een huilbaby) een stukje ging rijden
... hij hier even koffie kwam drinken
... hij vroeg of ik die baby niet even in bad wilde doen....
... ik meteen de andere twee in het grote bad erbij gezet heb
... hij ondertussen thuis schone kleren ging halen voor het hele spul
... dat een goed plan leek, omdat ze al in bad zaten en schoonzus deze hulp dus toch niet kon weigeren
... uitgerekend in deze situatie het meisje van 2 uitglijdt in bad, met haar tanden op de badrand valt, van allebei de voortanden een stukje afgebroken en ze zitten los... huilen en bloed.... bloed en huilen...
(even voorstellen: ik zit op de badrand met huilend bloedend kind, baby ligt snel in een handdoek gerold te huilen op het aankleedkussen, grote broer blijft almaar vragen of er veel bloed is, en tijdens dat hele spektakel komt onze zoon er in de kamer naast de badkamer achter dat ie eigenlijk best een fles lust en begint ook te huilen om dat kenbaar te maken, een kermis is er niks bij)
... enfin, ze zitten allemaal weer in de kleren, zijn gekalmeerd en nu onderweg naar huis
... ik hoop dat m'n schoonzus mijn bijdehandte ideeën toch op waarde weet te schatten
(en wist je dat ... Demo me zojuist toen ze wegreden heeft verboden ooit een kinderopvang hier aan huis te beginnen)