Ben ik nu echt zo ontzettend onduidelijk in mijn stellingname dat Rekcor zo overduidelijk de mening "wat een gezeur allemaalrekcor schreef:Natuurlijk mag een school dat. En als je dat - net als Willem - niet zint, dan zoek je maar een andere school (of richt je er eentje op). Van mij mag een school eisen dat leerlingen iedere ochtend om 8:30u in pimpelpaarse kledij op één been de aula komen binnenhinkelen. Ik verwacht niet dat een dergelijke school veel leerlingen gaat trekken, maar dat is een ander verhaal.Luther schreef:(...) Maar nu een stapje verder: Mag de school regels stellen, die de toeleverende kerken aan hun (doop)leden niet stellen?Willem schreef:Met andere woorden: Ik kan thuis kliksafe hebben en toch op het formulier voor aanmelden van kinderen bij de vraag: "Heeft u kliksafe"? als antwoord geven: Het gaat u helemaal niets aan. U hebt niet het recht - op grond van de bijbel - mij deze vragen te stellen. Past u a.u.b. dit onbijbelse formulier aan.

Overigens is Luther ook - bewust? - weer warrig in z'n vraagstelling. Waarom toch?
Meerdere malen heb ik al gesteld - ook in dit topic - dat een school schoolregels mag opstellen. Deze kunnen varieren van kledingregels (voor leraren en leerlingen) tot het eenrichtingsverkeer in het fietsenhok. Scholen mogen uiteraard ook eisen dat de ouders van aangemelde leerlingen de grondslag onderschrijven.
Op een refomatorisch discussie forum is het blijkbaar de bedoeling om vooral theoretisch te discusseren en te praten over hypothetische cases met inachtneming van debatregels zoals deze - op dit moment - als gangbaar worden beschouwd. Laten we vooral niet conreet worden lijkt het adagium in dit topic. Stelt men vragen over de praktische regels die uit een "visie" voortvloeien is men "gemeen". Stelt men vragen over de bijbelse fundering waarop een school het stellen van regels aan de levenswijze van de ouders grond dan is het mantra wat van alle kanten wordt geroepen: "Als je het niet zint, zoek je toch een andere school"?