ik weet niet of ik je helemaal begrijp maar dat hoor ik dan welOorspronkelijk gepost door mementoLimosa, zou je in willen gaan op wat ik hierboven tegen jouw visie heb ingebracht, nl. dat het niet geloven in Christus ook zonde is, en daarom de volle en ongedeelde toorn van God verdient?Oorspronkelijk gepost door limosa
voor de schuld (die het gevolg is van alle zonden, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen erfzonden en dadelijke zonden) is betaald maar de toorn van God over de zondaar wordt pas weggenomen als die tot Hem nadert in de schaduw van zijn Middelaar en Zaligmaker, God zal de zondaar aanzien in Christus en niet toornen maar de zondaar tot Hem roepen opdat die eeuwig en volmaakt leven mag
De zonde van de ongelovigheid is inderdaad de grootste zonde, die God ook de grootste oneer aandoet. Maar ook voor die zonden heeft Christus geleden. Want de verzoening is niet afhankelijk van ons geloof. Het verzoenend werk is gedaan en het is volkomen gedaan. Terecht wordt opgemerkt dat wij daar niets aan kunnen toevoegen (dat zou Remonstrants zijn) maar ook het ongeloof kan er niets aan afdoen.
Ik denk wel dat voor degenen die onder de waarheid geleefd hebben deze zonde van het ongeloof de zondaar het meest zal aanklagen want dan wordt het gevoeld dat het eigen schuld is, eigen schuld tegen God gezondigd en eigen schuld de Verlosser niet geacht doet de goddeloze ongelovige om eigen schuld verloren gaan.