Refobeurzen
Re: Refobeurzen
Zo! Er is veel moois gezegd hier.. zo kan ik me niet verwoorden.
Er is buiten persoonlijk geloof en de worsteling, hoe ga ik met 'luxe' om.. nog het volgende wat ik wel merk bij mensen. Ik heb zelf een karakter van: koop jij een rode Ferrari, koopt iedereen dat, dan koop ik een gele lada! Natuurlijk pas ik me ook aan, dit is een extreem voorbeeld. Maar er heerst wel zoiets als een sfeer van: als je dit of dat niet doet, hoor je er eigenlijk niet bij. Luxe wordt een soort aangepraat.. Het kan soms niet gekker. Ik denk dat we daar ook iets mee moeten doen. Onkerkelijken zijn vaak veel eenvoudiger, meten zich ook wel aan anderen maar toch anders. Ik denk dat we elkaar de vrijheid moeten geven en stimuleren om zelf keuzes te blijven maken en gewoon te zeggen als je iets onnodig duur vindt, ook al is het een christelijk persoon die ook wat ouder is. Ik zeg het wat ongelukkig zo, maar wellicht begrijp je wat ik bedoel.
Er is buiten persoonlijk geloof en de worsteling, hoe ga ik met 'luxe' om.. nog het volgende wat ik wel merk bij mensen. Ik heb zelf een karakter van: koop jij een rode Ferrari, koopt iedereen dat, dan koop ik een gele lada! Natuurlijk pas ik me ook aan, dit is een extreem voorbeeld. Maar er heerst wel zoiets als een sfeer van: als je dit of dat niet doet, hoor je er eigenlijk niet bij. Luxe wordt een soort aangepraat.. Het kan soms niet gekker. Ik denk dat we daar ook iets mee moeten doen. Onkerkelijken zijn vaak veel eenvoudiger, meten zich ook wel aan anderen maar toch anders. Ik denk dat we elkaar de vrijheid moeten geven en stimuleren om zelf keuzes te blijven maken en gewoon te zeggen als je iets onnodig duur vindt, ook al is het een christelijk persoon die ook wat ouder is. Ik zeg het wat ongelukkig zo, maar wellicht begrijp je wat ik bedoel.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Re: Refobeurzen (uit: Laatst gekochte boeken)
als je je hart er maar niet op zet....Jongere schreef:Trouwens, het lijkt nu een beetje alsof de uitspraak 'materialisme zit niet in dingen, maar in je hart' e.e.a. wat afzwakt.
Dat doet het natuurlijk niet. Het brengt het materialisme voor ons allemaal duizend keer dichterbij.
maar ik ben bang dat dat nu juist het probleem is. Erkennen we (beseffen we...) wel dat we ons hart op dingen zetten?
Is het niet zo dat ons hart zó arglistig is dat we zulke dingen niet zo heel snel zullen (h)erkennen?
Leerden we het vroeger niet uit ons catechisatieboekje: wat is uw grootste ellende? antw. Dat we onze ellende niet gevoelen
Is het zo ook niet met zonden? Dat we sommige dingen liever niet als zonde zien omdat we er ons zo goed bij voelen?
Wie zal eerlijk zeggen dat zijn/haar hart gezet is op het tijdelijke?
Wie belijdt met de psalmdichter: hoe kleeft mijn ziel aan 't stof; ai zie mijn nood?
waar ligt de scheidslijn?
Ds Breure zei een keer in een preek (het is al een poos geleden dus het wordt een wat vrije vertaling van wat ik me herinner) dat het leven van Gods kinderen eigenlijk het paadje is naar een huis. Het huis is het eeuwige leven.
De voordeur is dan de scheiding tussen leven en dood.
Wat ben je dwaas als al je zorg en aandacht gericht is op het paadje dat naar het huis loopt. Als je daar al je geld en zorg aan besteed. Als je altijd maar bezig bent om dat paadje zo mooi mogelijk te maken.
Ik moet zelf vaak aan dit voorbeeld denken.
Hoe meer ik bezig ben met mijn paadje hoe minder ik oog heb voor het huis wat nog wacht.
Hoe moeilijker het ook is om afstand te doen van mijn paadje omdat ik er zoveel in heb gestoken.
De Heere vraagt van ons dat we vreemdeling zijn hier op aarde. Dat we pelgrims zijn.
Als we onze aardse huizen en onze lichamen zo bekleden dat we er net zo veel of misschien wel meer tijd en geld aan besteden als de wereld om ons heen dan staan we ver af van het vreemdelingsleven wat de Bijbel ons voorschrijft.
En de schuld ligt niet alleen bij de zgn refobeurzen; het is onze eigen levensinstelling.
Wellicht ontdek je me aan een blinde vlek, maar zou je die stelling eens willen uitleggen?Tiberius schreef:Dat komt denk ik ook, omdat je in de refozuil werkt. Bij mensen waar dat niet het geval is, is dat heel anders.Luther schreef:Hier ben ik het van harte mee eens! Tiberius zei in een ander topic terecht dat het materialisme niet in spullen of beurzen zit. Wel richt een beurs zich op de hang naar materialisme, ben ik bang.Jongere schreef:En daar zit gelijk toch mijn lastige gevoel rond refobeurzen. Het kwaad zit volgens mij niet in de beurzen, ook niet in dat dat met refo's onder elkaar gebeurt. Maar ik vind het moeilijk om te zien dat er binnen onze zuil ontzettend veel wordt geconsumeerd, genoten en geleefd; terwijl er zo weinig geloof is. En dat laatste is echt niet als keurmeester of hartenkenner gezegd. Ik ben bang dat iedereen die diagnose moet delen van onze zuil.
Voor kinderen is het inderdaad een verantwoord uitje met je gezin. Maar ik zou wel héééél veel moeten overwinnen om dan 'Naar Buiten' te gaan om dat uitje te organiseren. Ik moet dan met name overwinnen dat 'eigen sfeertje', en het veilige ons-kent-ons-gevoel.... Op de één of andere manier kan ik daar heel slecht tegen en krijg ik het onweerstaanbare gevoel: Hier wil ik niet bij horen.
Maar dat is mijn mening en gevoel....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik begrijp dat wel. Als je in een geheel seculiere omgeving werkt heb je heel veel "contacturen" met andersdenkenden. Alles wat je doet waarvoor je een religieuze reden hebt moet je uitleggen. Dat is niet erg, dat zijn mogelijkheden om iets te laten zien van wat ons drijft. Het kan dan weleens prettig zijn om tussen gelijkgestemden te verkeren. Ik ervaar dat als ik in de kerk zit, of aan andere kerkelijke activiteiten deelneem, bijv. een ledenvergadering. Ik kan me voorstellen dat een beurs ook in zo'n behoefte voorziet. Je hebt eens een praatje met die, je hoort eens wat uit die gemeente, etc.Luther schreef:Wellicht ontdek je me aan een blinde vlek, maar zou je die stelling eens willen uitleggen?Tiberius schreef:Dat komt denk ik ook, omdat je in de refozuil werkt. Bij mensen waar dat niet het geval is, is dat heel anders.Luther schreef:Hier ben ik het van harte mee eens! Tiberius zei in een ander topic terecht dat het materialisme niet in spullen of beurzen zit. Wel richt een beurs zich op de hang naar materialisme, ben ik bang.Jongere schreef:En daar zit gelijk toch mijn lastige gevoel rond refobeurzen. Het kwaad zit volgens mij niet in de beurzen, ook niet in dat dat met refo's onder elkaar gebeurt. Maar ik vind het moeilijk om te zien dat er binnen onze zuil ontzettend veel wordt geconsumeerd, genoten en geleefd; terwijl er zo weinig geloof is. En dat laatste is echt niet als keurmeester of hartenkenner gezegd. Ik ben bang dat iedereen die diagnose moet delen van onze zuil.
Voor kinderen is het inderdaad een verantwoord uitje met je gezin. Maar ik zou wel héééél veel moeten overwinnen om dan 'Naar Buiten' te gaan om dat uitje te organiseren. Ik moet dan met name overwinnen dat 'eigen sfeertje', en het veilige ons-kent-ons-gevoel.... Op de één of andere manier kan ik daar heel slecht tegen en krijg ik het onweerstaanbare gevoel: Hier wil ik niet bij horen.
Maar dat is mijn mening en gevoel....
Persoonlijk vind ik dat men wel steeds verder gaat om zo'n beurs aantrekkelijk te maken en misschien ook wel een beetje te ver. Maar de problemen die Wilhelm en Jongere zien, om bij broeders van hetzelfde huis de inkopen te doen, dat heb ik niet zo. En, als je niet naar zo'n beurs kan gaan, dan al helemaal niet naar een gewone, seculiere beurs, of Dolfinarium of een woonboulevard.
Ik denk dat je niet goed hebt gelezen, dit heb ik nergens een probleem genoemd.Erasmiaan schreef:Maar de problemen die Wilhelm en Jongere zien, om bij broeders van hetzelfde huis de inkopen te doen, dat heb ik niet zo.
Ik heb de problemen die jullie hebben ook nog niet benoemd...Jongere schreef:Ik denk dat je niet goed hebt gelezen, dit heb ik nergens een probleem genoemd.Erasmiaan schreef:Maar de problemen die Wilhelm en Jongere zien, om bij broeders van hetzelfde huis de inkopen te doen, dat heb ik niet zo.

Erasmiaan schreef:Ik heb de problemen die jullie hebben ook nog niet benoemd...Jongere schreef:Ik denk dat je niet goed hebt gelezen, dit heb ik nergens een probleem genoemd.Erasmiaan schreef:Maar de problemen die Wilhelm en Jongere zien, om bij broeders van hetzelfde huis de inkopen te doen, dat heb ik niet zo.(al erken ik dat het kan lijken dat ik vind dat jullie vinden dat het een probleem is om bij broeders van hetzelfde huis inkopen te doen).

Barneveld Naar Buiten Beurs, waar het leven leven is
Barneveld Naar Buiten Beurs, waar het leven leven is
(kreeg ik doorgestuurd van vriend en broeder Dorenbos)
Prachtige gezinnen trokken langs. God is goed. Hoe mooi zien de kinderen eruit. Ze worden vertroeteld als hun grote schat. De moeders kijken vertederd en leggen hun kinderen uit hoe een kindje groeit in de buik van de moeder. De kinderen kijken verbaasd en dankbaar als ze ook een modelletje van een ongeboren kindje van tien weken krijgen. Ze zeggen meteen: “baby’tje”, want dat is het ook. En van deze baby’tjes worden er elke dag honderd gedood in de moederschoot. We delen ze bij honderden uit, want wat een zegen al die kinderen. Er is nog hoop voor Nederland. En zoveel moeders in verwachting. We geven hen ter bemoediging een boekje mee: Tot rust komen. En hoe hebben ze dat ook nodig met hun vaak grote gezinnen. Zo trokken de duizenden op de Buiten Beurs in Barneveld vorige week langs onze stand. We hadden de modelletjes van dit ongeboren kindje van tien weken in de vorm van een hart uitgelegd. Ouders vertelden dat hun kinderen die vorig jaar al een modelletje hadden gekregen het een speciale plaats hadden gegeven en er echt aan gehecht waren.
De verontwaardiging en verbijstering over de abortus is groot. Heel veel jongeren tekenen ook spontaan de petitie, het smeekschrift dat we op Prinsjesdag aan de koningin willen aanbieden om abortus af te schaffen. Er staat een prachtige jonge generatie op die klaar staat om de abortuswet af te schaffen. Ze tekenen heel resoluut en nemen de Kies voor Leven tas met informatie mee om uit te delen en om ook op 10 december om 13.00 uur naar de Mars voor het Leven op het Plein in Den Haag te komen. Een groep jongeren is in actie gekomen om jongeren op te roepen daar massaal aan mee te doen.
Ouderen tekenen ook en vertrouwen ons zachtjes toe dat we goed werk doen. Er heersen zo hier en daar vragen of het wel goed is om zo steeds met acties bezig te zijn. Maar een jonge moeder die een miskraam kreeg, zag toen in dat ook zij aan de slag moet om de moord op de ongeboren kinderen te stoppen. Natuurlijk is het zo dat in de kerk veel te weinig concreet wordt gesproken over het stoppen van abortus en we zien ook de gevaren voor de jongeren als het over seksualiteit gaat. Maar we zijn blij dat zondag aan zondag nog op zoveel plaatsen het woord recht gesneden wordt en we bidden de voorgangers Gods moed en zegen toe bij hun belangrijke maar ook moeilijke roeping. We zien steeds duidelijker een nieuwe generatie jongeren en jonge ouders komen die vast verzekerd zijn dat abortus moet worden afgeschaft.
Wij zijn enorm bemoedigd om met het werk van Schreeuw om Leven door te gaan. Vooral ook omdat we in onze hulpverlening de nood zien van meisjes die een abortus hebben ondergaan. We deelden onze hulpverleningsfolders en kaartjes uit met ook de website http://www.erishulp.nl waar vrouwen en meisjes geholpen worden. En we zijn er van overtuigd dat al die duizenden die in Barneveld langs onze stand kwamen in hun dorp en stad op zullen komen voor het leven, want er zijn nu één miljoen mensen die te maken hebben gehad met een abortus. En als er 6 miljoen huisadressen zijn dan heeft ieder van ons wel iemand in de buurt die een abortus heeft gehad. Wij weten dat er honderdduizenden zijn die elke dag als ze aan hun kindje denken, spijt, wroeging en verdriet hebben. We zijn dankbaar dat er nog zovelen in ons land zijn die vanuit de liefde van God weten hoe te helpen. En wij zijn er om u weer te helpen. Zie ook http://www.schreeuwomleven.nl en http://www.brinktv.com
L.P. Dorenbos, Schreeuw om Leven, http://www.schreeuwomleven.nl 8 augustus 2011
(kreeg ik doorgestuurd van vriend en broeder Dorenbos)
Prachtige gezinnen trokken langs. God is goed. Hoe mooi zien de kinderen eruit. Ze worden vertroeteld als hun grote schat. De moeders kijken vertederd en leggen hun kinderen uit hoe een kindje groeit in de buik van de moeder. De kinderen kijken verbaasd en dankbaar als ze ook een modelletje van een ongeboren kindje van tien weken krijgen. Ze zeggen meteen: “baby’tje”, want dat is het ook. En van deze baby’tjes worden er elke dag honderd gedood in de moederschoot. We delen ze bij honderden uit, want wat een zegen al die kinderen. Er is nog hoop voor Nederland. En zoveel moeders in verwachting. We geven hen ter bemoediging een boekje mee: Tot rust komen. En hoe hebben ze dat ook nodig met hun vaak grote gezinnen. Zo trokken de duizenden op de Buiten Beurs in Barneveld vorige week langs onze stand. We hadden de modelletjes van dit ongeboren kindje van tien weken in de vorm van een hart uitgelegd. Ouders vertelden dat hun kinderen die vorig jaar al een modelletje hadden gekregen het een speciale plaats hadden gegeven en er echt aan gehecht waren.
De verontwaardiging en verbijstering over de abortus is groot. Heel veel jongeren tekenen ook spontaan de petitie, het smeekschrift dat we op Prinsjesdag aan de koningin willen aanbieden om abortus af te schaffen. Er staat een prachtige jonge generatie op die klaar staat om de abortuswet af te schaffen. Ze tekenen heel resoluut en nemen de Kies voor Leven tas met informatie mee om uit te delen en om ook op 10 december om 13.00 uur naar de Mars voor het Leven op het Plein in Den Haag te komen. Een groep jongeren is in actie gekomen om jongeren op te roepen daar massaal aan mee te doen.
Ouderen tekenen ook en vertrouwen ons zachtjes toe dat we goed werk doen. Er heersen zo hier en daar vragen of het wel goed is om zo steeds met acties bezig te zijn. Maar een jonge moeder die een miskraam kreeg, zag toen in dat ook zij aan de slag moet om de moord op de ongeboren kinderen te stoppen. Natuurlijk is het zo dat in de kerk veel te weinig concreet wordt gesproken over het stoppen van abortus en we zien ook de gevaren voor de jongeren als het over seksualiteit gaat. Maar we zijn blij dat zondag aan zondag nog op zoveel plaatsen het woord recht gesneden wordt en we bidden de voorgangers Gods moed en zegen toe bij hun belangrijke maar ook moeilijke roeping. We zien steeds duidelijker een nieuwe generatie jongeren en jonge ouders komen die vast verzekerd zijn dat abortus moet worden afgeschaft.
Wij zijn enorm bemoedigd om met het werk van Schreeuw om Leven door te gaan. Vooral ook omdat we in onze hulpverlening de nood zien van meisjes die een abortus hebben ondergaan. We deelden onze hulpverleningsfolders en kaartjes uit met ook de website http://www.erishulp.nl waar vrouwen en meisjes geholpen worden. En we zijn er van overtuigd dat al die duizenden die in Barneveld langs onze stand kwamen in hun dorp en stad op zullen komen voor het leven, want er zijn nu één miljoen mensen die te maken hebben gehad met een abortus. En als er 6 miljoen huisadressen zijn dan heeft ieder van ons wel iemand in de buurt die een abortus heeft gehad. Wij weten dat er honderdduizenden zijn die elke dag als ze aan hun kindje denken, spijt, wroeging en verdriet hebben. We zijn dankbaar dat er nog zovelen in ons land zijn die vanuit de liefde van God weten hoe te helpen. En wij zijn er om u weer te helpen. Zie ook http://www.schreeuwomleven.nl en http://www.brinktv.com
L.P. Dorenbos, Schreeuw om Leven, http://www.schreeuwomleven.nl 8 augustus 2011
Mooi, Grace! Dankjewel!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik ben afgelopen zaterdag op de beurs geweest, en heb met alle kritiek in mn achterhoofd met open ogen gekeken.
Het was een gezellige middag, waarbij ik wat dingetjes ( die ik nodig had) heb gekocht, daarnaast het geld wat ik uitgaf, heb ik ook besteed bij de goede doelen kramen.
Het was goed toeven voor een reformatorisch gezin. Verantwoorde muziek, verantwoord speelterrein, verantwoorde kleding.
Het was een afspiegeling van de gehele gereformeerde gezindte.
Van mannen in driedelig zwart en vrouwen met lange rokken en zwarte panty's tot vrouwen en kinderen in legging en allerlei kleur bij zowel de vrouw als de man. En alles kon en ging samen.
Niets geen gezeur of veroordelen, acceptatie alom.
Mooi toch!
Leuke demonstraties.
En goede gesprekken, ook dat was mogelijk, denkend aan die ene dame die voor haar vrienden in India een goed woordje deed om geld op te halen, om kinderen uit de prostitutie te halen. enz enz.
Oh ja, er was een minpuntje... een man die meende dat alleen zijn ds goed was... En dat er zo weinig echtheid is... kerken werden afgeschreven. Echt werkelijk, ik was verbaasd. Ik heb gezegd tegen die meneer dat ik over de kerkmuren heenkijk en weten mag dat er binnen alle kerken Gods kinderen zijn.
( verder ga ik hier maar even niet op in)
Alle negatieve kritiek ten spijt, het is daadwerkelijk een verantwoord uitje.
Ik liep op de beurs nog te denken, wat maakt het nu uit of je in Utrecht ( oid) iets koopt van kleding of wat dan ook, of hier op de beurs.
Ja, toch wel. Gewoon jezelf als christenen onder elkaar zijn wat is dat erg voor een keer, dat geeft weer energie om 'de wereld' weer in te kunnen, geen popmuziek, etc.
(Btw ik ben niet op het muziekfestival geweest)
Wat de prijzen betreft, dat was gewoon net als in de reguliere winkels.. en met een beetje onderhandelen had ik nog wat eindebeurs aanbiedingen;)
Ons Jetje heeft genoten van het spelen, de ijsjes, het inleveren van de kleurplaat bij kits.
Het was een gezellige middag, waarbij ik wat dingetjes ( die ik nodig had) heb gekocht, daarnaast het geld wat ik uitgaf, heb ik ook besteed bij de goede doelen kramen.
Het was goed toeven voor een reformatorisch gezin. Verantwoorde muziek, verantwoord speelterrein, verantwoorde kleding.
Het was een afspiegeling van de gehele gereformeerde gezindte.
Van mannen in driedelig zwart en vrouwen met lange rokken en zwarte panty's tot vrouwen en kinderen in legging en allerlei kleur bij zowel de vrouw als de man. En alles kon en ging samen.
Niets geen gezeur of veroordelen, acceptatie alom.
Mooi toch!
Leuke demonstraties.
En goede gesprekken, ook dat was mogelijk, denkend aan die ene dame die voor haar vrienden in India een goed woordje deed om geld op te halen, om kinderen uit de prostitutie te halen. enz enz.
Oh ja, er was een minpuntje... een man die meende dat alleen zijn ds goed was... En dat er zo weinig echtheid is... kerken werden afgeschreven. Echt werkelijk, ik was verbaasd. Ik heb gezegd tegen die meneer dat ik over de kerkmuren heenkijk en weten mag dat er binnen alle kerken Gods kinderen zijn.
( verder ga ik hier maar even niet op in)
Alle negatieve kritiek ten spijt, het is daadwerkelijk een verantwoord uitje.
Ik liep op de beurs nog te denken, wat maakt het nu uit of je in Utrecht ( oid) iets koopt van kleding of wat dan ook, of hier op de beurs.
Ja, toch wel. Gewoon jezelf als christenen onder elkaar zijn wat is dat erg voor een keer, dat geeft weer energie om 'de wereld' weer in te kunnen, geen popmuziek, etc.
(Btw ik ben niet op het muziekfestival geweest)
Wat de prijzen betreft, dat was gewoon net als in de reguliere winkels.. en met een beetje onderhandelen had ik nog wat eindebeurs aanbiedingen;)
Ons Jetje heeft genoten van het spelen, de ijsjes, het inleveren van de kleurplaat bij kits.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet te reageren, maar kan het toch niet laten
Ik ben op alle "refobeurzen", nog nooit V&D, H&M, C&A, M&S enz prijzen voor kleding tegengekomen, en dat de kwaliteit beter zou zijn is meestal lariekoek, want je moet vaak al heel veel betalen voor een bepaald merk,en de kwaliteit is ook bij die merken vaak ver te zoeken.

Ik ben op alle "refobeurzen", nog nooit V&D, H&M, C&A, M&S enz prijzen voor kleding tegengekomen, en dat de kwaliteit beter zou zijn is meestal lariekoek, want je moet vaak al heel veel betalen voor een bepaald merk,en de kwaliteit is ook bij die merken vaak ver te zoeken.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Op welke refobeurzen ben je de afgelopen anderhalf jaar allemaal geweest?Orchidee schreef:Ik ben op alle "refobeurzen", nog nooit V&D, H&M, C&A, M&S enz prijzen voor kleding tegengekomen, en dat de kwaliteit beter zou zijn is meestal lariekoek, want je moet vaak al heel veel betalen voor een bepaald merk,en de kwaliteit is ook bij die merken vaak ver te zoeken.
Uit de advertenties in een zekere krant wordt al wel duidelijk welke kledingzaken aanwezig zullen zijn, en met welke spectaculaire beursaanbiedingen ze komen.Tiberius schreef:Op welke refobeurzen ben je de afgelopen anderhalf jaar allemaal geweest?Orchidee schreef:Ik ben op alle "refobeurzen", nog nooit V&D, H&M, C&A, M&S enz prijzen voor kleding tegengekomen, en dat de kwaliteit beter zou zijn is meestal lariekoek, want je moet vaak al heel veel betalen voor een bepaald merk,en de kwaliteit is ook bij die merken vaak ver te zoeken.
Zita schreef:Uit de advertenties in een zekere krant wordt al wel duidelijk welke kledingzaken aanwezig zullen zijn, en met welke spectaculaire beursaanbiedingen ze komen.Tiberius schreef:Op welke refobeurzen ben je de afgelopen anderhalf jaar allemaal geweest?Orchidee schreef:Ik ben op alle "refobeurzen", nog nooit V&D, H&M, C&A, M&S enz prijzen voor kleding tegengekomen, en dat de kwaliteit beter zou zijn is meestal lariekoek, want je moet vaak al heel veel betalen voor een bepaald merk,en de kwaliteit is ook bij die merken vaak ver te zoeken.

Proef ik nu een licht ironische ondertoon?
Precies. Daar wordt al duidelijk in, dat men zelden het hoge V&D prijsniveau haalt.Zita schreef:Uit de advertenties in een zekere krant wordt al wel duidelijk welke kledingzaken aanwezig zullen zijn, en met welke spectaculaire beursaanbiedingen ze komen.Tiberius schreef:Op welke refobeurzen ben je de afgelopen anderhalf jaar allemaal geweest?Orchidee schreef:Ik ben op alle "refobeurzen", nog nooit V&D, H&M, C&A, M&S enz prijzen voor kleding tegengekomen, en dat de kwaliteit beter zou zijn is meestal lariekoek, want je moet vaak al heel veel betalen voor een bepaald merk,en de kwaliteit is ook bij die merken vaak ver te zoeken.