wat ik eigenlijk bedoel is;Oorspronkelijk gepost door limosaja, dat zegt de HC gebaseerd op de BijbelOorspronkelijk gepost door WouterMag ik hieruit concluderen dat Christus ook de zonden van niet-uitverkorenen gedragen heeft?Oorspronkelijk gepost door limosaWaar in de catechismus lezen we dat Christus alleen de zonden van de uitverkorenen gedragen heeft? Kun je dat aangeven?Oorspronkelijk gepost door Refojongere
De opstellers van de Heidelberger hebben wel duidelijk gesteld dat Christus alleen voor de uitverkorenen de zonden gedragen heeft.
Maar ik ben benieuwd wie HC Zondag 15 daaraan kan koppelen. In de andere discussies is hier geen bevredigend antwoord op gekomen hoe je die zondag moet lezen. Ik weet het zelf ook niet.nee, da's weer wat andersOorspronkelijk gepost door Wouter
Als dat zou is dan hebben we een algemene verzoening. :t
zie verder eerst maar de posting van ndonselaar, daar ben ik het van harte mee eens, ik zeg ook zoiets in m'n posting maar ik heb dat voor de vuist weg getypt tussen de boterhammen en koffie door op m'n werk, donselaar heeft het onderbouwd met citaten uit het Schatboek
kan het zijn dat God zonden van iemand heeft vergeven en diegene toch verloren gaat?