Wie heeft er een hobby ? en word daar nog wat aan gedaan?
Re: Wie heeft er een hobby ? en word daar nog wat aan gedaan
baret nr 3 is bijna af, met dank aan Helma 

gertje schreef:baret nr 3 is bijna af, met dank aan Helma
Ik zie heel wat baretjes bij de kleintjes bij ons in de kerk en allemaal gebreid. Dan denk ik aan Helma, want die heeft er al aardig wat gebreid...

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik heb een nieuwe hobby ontdekt. Ik ga er in ieder geval op zeer korte termijn aan beginnen. 't Lijkt me eurg rustgevend: Pixelhobby.
zal iets met foto's zijn?albion schreef:Ik heb een nieuwe hobby ontdekt. Ik ga er in ieder geval op zeer korte termijn aan beginnen. 't Lijkt me eurg rustgevend: Pixelhobby.
gertje schreef:zal iets met foto's zijn?albion schreef:Ik heb een nieuwe hobby ontdekt. Ik ga er in ieder geval op zeer korte termijn aan beginnen. 't Lijkt me eurg rustgevend: Pixelhobby.
Nee een soort ministeck(noem je dat zo?) alleen dat druk je erin en kan je er ook wel uithalen, maar dit blijft er op liggen. Ik zal eens proberen iets te googlen.
zo zet je het op
en een voorbeeld, en omdat we in een andere topic over dieren hebben heb ik deze maar uitgekozen. Maar je kan ook een patroon zelf ontwerpen:

en hier nog een:

Oei, wat een gepriegel. Volgens mij deed mijn dochtertje dat vroeger, en dan moest ik het strijken. Dan was het 1 geheel geworden.
Moet jij dat dan ook doen ?
Het lijkt mij wel erg leuk. Heb je patroontjes ?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
en als je van schepen houdt:

houd je van Amsterdam

houd je van Amsterdam

Mara schreef:Oei, wat een gepriegel. Volgens mij deed mijn dochtertje dat vroeger, en dan moest ik het strijken. Dan was het 1 geheel geworden.
Nee volgens mij hoef je het niet te strijken. Ik zal proberen om te laten zien waar je mee werkt:

Ik zag het pas vandaag en er waren schitterende patronen bij. Kijk op www.pixelhobby.com daar kan je patronen downloaden.
wow dat is priegelwerk, maar leuk Albion !!albion schreef:Mara schreef:Oei, wat een gepriegel. Volgens mij deed mijn dochtertje dat vroeger, en dan moest ik het strijken. Dan was het 1 geheel geworden.
Nee volgens mij hoef je het niet te strijken. Ik zal proberen om te laten zien waar je mee werkt:
het zijn vierkante plaatjes en je leg je patroon er onder zodat je weet welke kleuren je moet gebruiken.
Ik zag het pas vandaag en er waren schitterende patronen bij. Kijk op http://www.pixelhobby.com daar kan je patronen downloaden.

gertje schreef:wow dat is priegelwerk, maar leuk Albion !!albion schreef:Mara schreef:Oei, wat een gepriegel. Volgens mij deed mijn dochtertje dat vroeger, en dan moest ik het strijken. Dan was het 1 geheel geworden.
het zijn vierkante plaatjes en je leg je patroon er onder zodat je weet welke kleuren je moet gebruiken.
Ik zag het pas vandaag en er waren schitterende patronen bij. Kijk op http://www.pixelhobby.com daar kan je patronen downloaden.
Dit lijkt me fantastisch werk voor de vakantie (grote). Het is ook zeer rustgevend volgens de verkoopster. Haar moeder is overspannen en die komt tot rust als ze er mee bezig is. (niet dat ik overspannen ben

Verder heb ik een paar lege muren waar ik best een mooi schilderij kan gebruiken. Ik heb wel een paar mooie zeegezichten van Schotel en een strandgezicht. Misschien hang ik die weer eens ergens anders. En van Evert Kuit een mooi stilleven (noem ik het maar) riviertje met wat roeiboten en riet (een prachtige lucht er boven). Dat spreekt me erg aan.
Ik ga het eens een keer op mn gemak bekijken, denk zomaar dat het iets is voor onze autiezoonalbion schreef:gertje schreef:wow dat is priegelwerk, maar leuk Albion !!albion schreef:Mara schreef:Oei, wat een gepriegel. Volgens mij deed mijn dochtertje dat vroeger, en dan moest ik het strijken. Dan was het 1 geheel geworden.
Dit lijkt me fantastisch werk voor de vakantie (grote). Het is ook zeer rustgevend volgens de verkoopster. Haar moeder is overspannen en die komt tot rust als ze er mee bezig is. (niet dat ik overspannen ben![]()
Verder heb ik een paar lege muren waar ik best een mooi schilderij kan gebruiken. Ik heb wel een paar mooie zeegezichten van Schotel en een strandgezicht. Misschien hang ik die weer eens ergens anders. En van Evert Kuit een mooi stilleven (noem ik het maar) riviertje met wat roeiboten en riet (een prachtige lucht er boven). Dat spreekt me erg aan.

Ik las vandaag dat Oesterschelpje aan het borduren is, misschien zijn er nog meer die dat doen...
Wat borduren jullie dan? bloemen, dieren, landschappen, merklappen, of ergens iets op borduren als decoratie?
Ik zou ook wel weer eens willen borduren, maar de keuze is reuze
Wat borduren jullie dan? bloemen, dieren, landschappen, merklappen, of ergens iets op borduren als decoratie?
Ik zou ook wel weer eens willen borduren, maar de keuze is reuze

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wel veel gedaan, maar ik word er te kippig voor
Overdag zou nog wel lukken, maar niet meer bij lamplicht of het zou zo'n oubollig wollen kruissteekkussen moeten zijn
Breien gaat nog wel, dat kan ik bijna zonder te kijken.
Dus de lege uren vul ik op met ..... ik heb niet zoveel lege uren
Maar ik denk het meeste

Dus de lege uren vul ik op met ..... ik heb niet zoveel lege uren
Maar ik denk het meeste

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- oesterschelpje
Meestal borduur ik iets uit de natuur, met 1 draadje, heel fijntjes dus.
Nu ben ik bezig met een klein konijntje, hele tere kleurtjes.
petit-point noem je dat toch?oesterschelpje schreef:Meestal borduur ik iets uit de natuur, met 1 draadje, heel fijntjes dus.