Een slapende kerk

Aty

Re: Een slapende kerk

Bericht door Aty »

dennis schreef:Er staat nergens in de Bijbel dat er in het einde der tijden geen wakende Christenen meer zullen zijn. We worden er zelfs toe opgeroepen. Wel staat er: zal Ik nog geloof vinden op de aarde?
Maar ik geloof dat er - niet alleen daar waar de kerk verdrukt wordt - maar ook nog in Nederland, wakende Christenen zijn. Veel te weinig naar mijn gevoel, dat wel.
En dan wordt het weer persoonlijk. Slaap ik soms ook? Is mijn leven voortdurend op de Heere gericht, of vaak op de dingen van deze wereld?
Idd, waar zijn wij eigenlijk opgericht? Nemen we de tijd voor stille tijd, bijbelonderzoek. Komen we werkelijk tot Jezus Christus of praten we er alleen maar over. Echt vragen om bij stil te staan.
Desiree

Bericht door Desiree »

Ja, en dat is moeilijk. Aan de buitenkant zie je dat niet. Ik spreek weleens mensen uit hele rechtse kerken, als je dan hoort wat er leeft, als ze er dan uberhaupt over praten, dan word ik gelukkig.. wat fijn.. toch 1 kerk..

Op jongerenavonden, het lijkt allemaal zo om de kleertjes, andere geslacht etc. te gaan. Keurig reformatorisch. Zo lijkt het in eerste instantie. Ga je praten, krijg je de kans, hoor je dat er heel wat leeft in de harten van de mensen. Echte reformatie. Geweldig!

En ga zo maar door..

Onlangs zat ik er echt mee.. hoe kan het toch.. wat doen we elkaar aan.. gelovigen zijn met eerbied gesproken, het lichaam van de Heere Jezus.. Zou dat niet ons leed moeten zijn? We spreken dezelfde taal, dienen dezelfde God, hebben met alle eerbied gesproken de Oudste Broer en Lieve Vader door de werking in de preken van de Heilige Geest.

Inderdaad, de topic heeft wel zijn doel gehad. We denken er wel overna... Wat ik hoop is dat we wakker worden, met elkaar en voor elkaar gaan bidden, dat toch niemand achter zal blijven, maar allen de Heere mogen liefhebben en wij zo 1 zijn.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

aboricultura

Bericht door aboricultura »

Ik las onlangs het volgende :

In onze dagen zien we de kerk en de dochter Sions overgebleven als een hutje in de wijngaard, als een nachthutje in de komkommerhof, als een belegerde stad. Jes 1 : 8 Ze ligt verdeeld als de beenderen aan de mond des grafs en het schijnt dat Sion gaat ontvolken, want de Heere haalt de Zijnen meer en meer thuis, waardoor er meer ledige plaatsen onstaan.
Evenwel Hij vergist zich in de toevergadering van de Zijnen niet, daarom zal de bediening des Geestes in de toebrenging der Zijnen door de donkerste tijden niet achterblijven en zullem er in Sion geboren worden, die God zal rekenen in het opschrijven de volkeren , Ps 87

Hier zie je de oorzaak waarom de kerk slaapt : de verdeeldheid en de toestand van de kerk met kleine letter en de Kerk
bemoediging : Er zullen er altijd zijn die wakker zijn tot in de donkerste tijden toe
heb dan de waarheid en de vrede lief
-DIA-

Bericht door -DIA- »

aboricultura schreef:Ik las onlangs het volgende :

In onze dagen zien we de kerk en de dochter Sions overgebleven als een hutje in de wijngaard, als een nachthutje in de komkommerhof, als een belegerde stad. Jes 1 : 8 Ze ligt verdeeld als de beenderen aan de mond des grafs en het schijnt dat Sion gaat ontvolken, want de Heere haalt de Zijnen meer en meer thuis, waardoor er meer ledige plaatsen onstaan.
Evenwel Hij vergist zich in de toevergadering van de Zijnen niet, daarom zal de bediening des Geestes in de toebrenging der Zijnen door de donkerste tijden niet achterblijven en zullem er in Sion geboren worden, die God zal rekenen in het opschrijven de volkeren , Ps 87

Hier zie je de oorzaak waarom de kerk slaapt : de verdeeldheid en de toestand van de kerk met kleine letter en de Kerk
bemoediging : Er zullen er altijd zijn die wakker zijn tot in de donkerste tijden toe
Het is waar... Elia dacht allen te zijn overgebleven...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
dennis

Bericht door dennis »

Wij lazen juist gisteren aan tafel over Elia, als die in moedeloosheid vlucht en denkt alleen te zijn overgebleven.
Maar de Heere kent de zijnen. Er zijn er nog zevenduizend die de knieen niet voor Baal hebben gebogen.

Al te grote moedeloosheid - hoe begrijpelijk ook - is ten diepste toch vaak ongeloof. Dan kijken we naar de omstandigheden en niet naar Boven. Uiteindelijk is het echt zo dat het de Heere niet uit de hand loopt en dat alles zal gaan zoals Hij het wil.
Mara

Bericht door Mara »

Quote van de dag op CIP.nl:
Het grootste gevaar voor de kerk is, dat zij slaapt met ogen open. Leen van Valen
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

"Het grootste gevaar voor het christelijk onderwijs is niet de ontzuiling, maar de ontzieling." (dr. A.J. Kunz)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie