Vrouw & vakantie

Aty

Vrouw & vakantie

Bericht door Aty »

Hoe vier je vakantie als vrouw ( en moeder )? Je bent altijd maar bezig.
Heeft iemand tips om toch tot rust te komen?
mathilde

Re: Vrouw & vakantie

Bericht door mathilde »

Er stond pas een artikel over in de GezinsGids ::bye
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Aty schreef:Hoe vier je vakantie als vrouw ( en moeder )? Je bent altijd maar bezig.
Heeft iemand tips om toch tot rust te komen?
Teunie (moeder van tien kinderen) schreef er op haar blog pas over: eenvoudigleven.blogspot.com
Marnix

Bericht door Marnix »

Ligt er een beetje aan hoe oud je kinderen zijn.... maar laat ze een paar dagen bij opa en oma (of oom en tante) logeren :) Heb je lekker een paar dagen samen. Of als ze iets ouder zijn, breng ze naar de vakantiebijbelweek :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Marnix schreef:Ligt er een beetje aan hoe oud je kinderen zijn.... maar laat ze een paar dagen bij opa en oma (of oom en tante) logeren :) Heb je lekker een paar dagen samen. Of als ze iets ouder zijn, breng ze naar de vakantiebijbelweek :)
Dan moeten opa en oma hier wel voor open staan...
Plus kind moet ook willen, die van ons wil niet uit logeren.

Niet elke gemeente heeft een vakantiebijbelweek.

Kortom, ik creeer zelf rustmomenten en blijf wel eens heerlijk een dagje alleen thuis, terwijl manlief op stap gaat met de kinderen.
Heerlijk! Dan pak ik een boek of ga lekker ontspannen op een andere manier.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Vroeger zorgden wij er met elkaar voor dat mijn moeder ook wat extra vakantie had. Zo verdeelden we de taken als tafel dekken/afruimen, afwassen, koken en stofzuigen. Dat hoefde zij dan niet te doen.
Marnix

Bericht door Marnix »

oesterschelpje schreef:
Marnix schreef:Ligt er een beetje aan hoe oud je kinderen zijn.... maar laat ze een paar dagen bij opa en oma (of oom en tante) logeren :) Heb je lekker een paar dagen samen. Of als ze iets ouder zijn, breng ze naar de vakantiebijbelweek :)
Dan moeten opa en oma hier wel voor open staan...
Plus kind moet ook willen, die van ons wil niet uit logeren.

Niet elke gemeente heeft een vakantiebijbelweek.

Kortom, ik creeer zelf rustmomenten en blijf wel eens heerlijk een dagje alleen thuis, terwijl manlief op stap gaat met de kinderen.
Heerlijk! Dan pak ik een boek of ga lekker ontspannen op een andere manier.
Klopt, maar allicht goed om je te verdiepen of er gemeenten in de buurt zijn die dit wel hebben. En ja, opa en oma moeten er wel zijn en er voor openstaan.... dan is het een goede optie. Wij krijgen binnenkort ook logees :) En inderdaad, rustmomenten inplannen waarin de man met de kinderen op stap gaat is ook prima :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Logeren is hier ook nooit een optie geweest, de kinderen hebben nog maar 1 oma, opa is 7 jaar geleden overleden..., ze vinden het daar niet fijn + opa en oma waren er niet zo van gecharmeerd, en nu mijn moeder nog alleen over is, is er nog minder aan, en ze is behoorlijk gehandicapt...
Logeren bij ooms, tantes enz, is nooit ter sprake geweest, iedereen is hier nogal op zichzelf :)
Dus we maken er thuis gewoon wat leuks en gezelligs van, gaan af en toe eens weg, blijven ook heerlijk thuis, en we proberen altijd in het midden van de lange vakantie 2 weekjes op vakantie te gaan, dat breekt, en is toch ook wat rustiger voor moeders ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
dennis

Bericht door dennis »

De mannen kunnen een flinke bijdrage leveren. Ze hebben flink wat tijd om de taken van hun vrouw voor een behoorlijk deel op zich te nemen.
Ik sluit mezelf natuurlijk in.

En daarnaast: als je geen van beide zin in koken hebt ga je lekker uit eten.. Dat vinden wij erg rustgevend, maar onze kinderen zijn al wat groter. Bij kleintjes is dat vaak geen optie.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bij mij helpt eigenlijk alleen echt weg gaan, ook al is het maar een paar dagen!. Thuis blijf je toch wel altijd bezig.
En verder, het huishouden staat gewoon op een heel laag pitje, het is hier een gezellige rommel en we kijken niet op de klok.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Orchidee

Bericht door Orchidee »

dennis schreef:De mannen kunnen een flinke bijdrage leveren. Ze hebben flink wat tijd om de taken van hun vrouw voor een behoorlijk deel op zich te nemen.

En daarnaast: als je geen van beide zin in koken hebt ga je lekker uit eten.. Dat vinden wij erg rustgevend, maar onze kinderen zijn al wat groter. Bij kleintjes is dat vaak geen optie.
:oO :oO :oO uit eten :heuu:
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Mijn moeder deed s'ochtends altijd het huishouden en s'middags en s'avonds leuke dingen (met of zonder kids). Maar mijn vader zit in het onderwijs en nam dan de kinderen ook vaak mee. Maar wij speelden ook zo vaak thuis. Of we gingen bij mooi weer lekker zwemmen. Dus m'n moeder was nooit hele dag aan het zorgen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Orchidee schreef:
dennis schreef:De mannen kunnen een flinke bijdrage leveren. Ze hebben flink wat tijd om de taken van hun vrouw voor een behoorlijk deel op zich te nemen.

:oO :oO :oO uit eten :heuu:
Als je met een heel groot gezin hebt is dat allicht wel weer heel duur.

Hier hebben we die "logeercultuur" wel een beetje. Mijn gehandicapte broertje is twee weken geleden een lang weekend wezen logeren. De twee dochtertjes van Joanne haar zus zijn in de meivakantie een paar dagen wezen logeren.... en in augustus staat ook een weekend op de planning. Altijd leuk.

Het heeft denk ik ook wel met de leeftijd te maken. Vanaf een jaar of 8 konden we onszelf in de vakantie prima vermaken. We gingen voetballen, zwemmen, met een jeugdvakantiepaspoort allemaal dingen doen. Vanaf 4 jaar gaan kinderen naar school en dat geeft denk ik ook wel een bepaalde rust. Voor die tijd is het lastiger, dan moet je ze constant in de gaten houden, vermaken enz. :)
vlinder

Bericht door vlinder »

In dit topic is daar ook al eens van gedachten over gewisseld.
Helma schrijft hier onder ander over een mama-helpdag.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Aty

Bericht door Aty »

Leuk, zoveel reacties!

Mijn man en ik proberen altijd een midweekje weg te gaan, in de grote vakantie.
Eén kind gaat dan naar een zorgboerdij. De groten passen op de twee kleintjes.
Is erg leuk en goed voor ons huwelijk. :love
Plaats reactie