Zaterdagavond besteding

matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Volgens mij zijn we hier behoorlijk afgedwaalt van het onderwerp..

Open anders effe een nieuw topic.....

MzzL
Kuifje

Bericht door Kuifje »

Ik geeft jou gelijk matthijs.

Dan gaan we nu terug op het echte onderwerp. Wat heb jij Zaterdagavond gadaan. als ik vragen mag??

Gegroet Kuifje
Origineel geplaatst door matthijs019
Volgens mij zijn we hier behoorlijk afgedwaalt van het onderwerp..

Open anders effe een nieuw topic.....

MzzL
Madtice

Bericht door Madtice »

Ik ga meestal zaterdagavond naar de film (de laatste waren Signs, en the Sweetest Thing [die is een beetje erg flauw] en binnenkort wil ik naar Minority Report, schijnt ook goed te zijn). Verder thuis filmpje kijken, of cafeetje, of OSWen, of iets gezelligs met mijn vriendin, of me vrienden. Er zijn duizendeneen leuke dingen die je op een zaterdag kan doen, vandaar!
Grace

Bericht door Grace »

Origineel geplaatst door Madtice
Wat is er zo werelds aan, en wat is er zo tents aan een hotel? Ik ben er nooit geweest hoor, maar wat houdt het precies in?
"De helft" is dronken wanneer men naar huis gaat. Er wordt schunnige, vuile taal uitgekraamd. Er wordt door sommige gespot waar je gewoon koud van wordt. De grootse vloeken hoor je voorbij gaan. Sommige vrouwen gaan als hoeren gekleed. In de auto's die je voorbij ziet komen wordt duivelse, wereldse muziek gedraaid. Keiharde muziek. Als je het zo ziet dan zou je niet verwachten dat 98 procent de volgende dag in de meest rechtse kerken van Nederland zit!!

Wat moet de wereld hier van denken. Lallende, brullende giechelende, refo´s. Met keiharde herrie, piepende banden, etc, etc, etc, etc, etc. Echt belachelijk.

Als je vraagt hoe het gesteld is met hun ziel op reis naar de nooit meer eindigende eeuwigheid dan lachen ze je uit. Dan hebben ze opeens de vroomste smoezen en praatjes.

´Jullie moeten bij een discotheek gaaan staan joh´, zeggen ze dan.

Nee echt, wat je hier ziet is gewoon ronduit verschrikkelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Veranderd op 30/9/02 door Grace]
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Madtice

Bericht door Madtice »

Onze dominee zei gisteren dat het evangelie zo dwaas overkomt, omdat het evangelie inhoudt dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat slechte mensen in de hemel komen, en mensen die goede dingen doen niet... wie gelooft heeft eeuwig leven... Zo simpel, en zo tegenstrijdig met onze denkbeelden van goed en rechtvaardig, dat het dwaas is... maar de Bijbel staat er vol van.

En wat zullen de mensen zeggen? Geen idee, misschien iets in de trant van he, als je er alcohol ingooit gaan ze wel feesten... :)
appie21

Bericht door appie21 »

Hier ben ik het wel mee eens....
Origineel geplaatst door Grace
Wat is er zo werelds aan, en wat is er zo tents aan een hotel? Ik ben er nooit geweest hoor, maar wat houdt het precies in?
"De helft" is dronken wanneer men naar huis gaat. Er wordt schunnige, vuile taal uitgekraamd. Er wordt door sommige gespot waar je gewoon koud van wordt. De grootse vloeken hoor je voorbij gaan. Sommige vrouwen gaan als hoeren gekleed. In de auto's die je voorbij ziet komen wordt duivelse, wereldse muziek gedraaid. Keiharde muziek. Als je het zo ziet dan zou je niet verwachten dat 98 procent de volgende dag in de meest rechtse kerken van Nederland zit!!

Wat moet de wereld hier van denken. Lallende, brullende giechelende, refo´s. Met keiharde herrie, piepende banden, etc, etc, etc, etc, etc. Echt belachelijk.

Als je vraagt hoe het gesteld is met hun ziel op reis naar de nooit meer eindigende eeuwigheid dan lachen ze je uit. Dan hebben ze opeens de vroomste smoezen en praatjes.

The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Grace

Als ik dit lees, weet ik opeens weer waar mijn aversie tegen dit soort mensen, die zich refo noemen, vandaan komt................

Geef mij maar gewoon christenen......

The Critical Brother (niet van hotelletjes op zich hoor!)
madelief

Bericht door madelief »

Ben ik mee eens TBC...........

Je kunt ook nog bedenken dat de mensen die de boel moeten op ruimen ook niet voor 00.00 op bed liggen en dat zijn ook refo's..........
Ik ben er zelf een keer geweest.......En werd meteen als een aso weiffie bestempeld..........aardig gek.
Al dat geloer naar elkaar. En ik hoor de in de hoekjes de meest vreemde geluiden komen.........
En binnen is het stil tenminste geen muziek maar buiten wel dat vind ik schijnheilig kei hard muziek draaien en dansen.
En dat vind ik gewoon hypocriet.
Neem nou het op de zondag thuis komen. Als je vijf voor twaalf binnen komt ben je een goeie refo maar vijf minuten er na......zo dan krijg je het toch te horen.
Kijk daar gaat het toch niet om die paar minuutjes. Je moet 's morgens wel fris in de kerk zitten maar je begaat echt geen zonde hoor als je vijf minuten later komt.
Want anders kun je van al die regels wel een geloof maken en dat is toch niet waar we op uit zijn..............:#:#
Jelle

Bericht door Jelle »

Wat hier beschreven wordt komt ook voor bij onkerkelijke jeugd en is niets bijzonders. Alleen zeg ik erbij dat de kerkelijke jeugd beter zou moeten weten omdat ze dat is voorgehouden, maar je ziet dit probleem komt bij veel jeugdigen voor. en is bijzonder af te keuren. Zeker als reformatorische jongeren weet je dat je in een glazen huisje zit en er extra op je gelet wordt. Ook vraag ik me af, (het is totaal verkeert wat ze doen) maar hoe komt het? Weten de ouders wel waar hun kinderen uithangen op zaterdagavond? Want ook bij de ouders ligt een grote verantwoordelijkheid voor hun kinderen.
En dan voor opgesteld het hoort niet bij refo´s en het is walgelijk, maar het hoort bij niemand ook niet bij onkerkelijke jeugd. Een ieder zou zich eens moeten afvragen of ze met hetgeen waar ze op zaterdagavond mee bezig zijn op dat moment voor de Heere zouden kunnen verschijnen. Want dat is toch mogelijk dat de Heere je zo maar ineens wegneemt en ter verantwoording roept. Kunnen we dan voor de Heere bestaan met hetgeen waar we mee bezig waren? Zou dat in de ogen van de Heere goedkeuring krijgen?. Als we daar meer rekening meehouden dan gaan we vanzelf een hoop dingen laten en gedragen we ons niet zo walgelijk op de zaterdagavond.

[Veranderd op 30/9/02 door Jelle]
Aupi

Bericht door Aupi »

Scheer je niet iedereen over 1 kam The Critical Brother? Ik ga er ook regelmatig heen op de vrijdag of zaterdagavond. Maar kan niet zeggen dat ik aan die punten voldoet die jij die jij beschrijft.
Misschien moet je er zelf eens een keer heen gaan om er een oordeel over te vellen. Of als je er al een keer heen bent geweest, ging je op de verkeerde avond of je had al een (negatief) vooroordeel
Elzi

Bericht door Elzi »

Origineel geplaatst door Kuifje
Ik weet niet wat jullie er in zien om naar een (refo)cafe te gaan op zaterdag avond. Gewoon geldverkwisting als je je giet met alcoholische drankjes. Mij zul je daar niet zien.
Ook dat krantenartikel gelezen, vorige week meen ik, over refocafes?
Ik snap niet wat men hier nou zoeken moet!! Hebben ze geen betere avondbesteding dan dit? "Het is gezellig", (schijnt)/krijg je als antwoord op de vraag waarom deze jongelui daar naar toe gaan.
Ik vind het ronduit schandalig, smerig en niet-refo (dat refo voor die cafes kan je er gerust vandaan halen!!)!

Andere meningen toegedaan?

Elzi

[Veranderd op 26/12/02 door Elzi]
madelief

Bericht door madelief »

Wat is er nu weer smerig aan een cafe???
Kijk naar een refocafe zal ik niet gaan. Maar ik ga ook wel eens uit op zaterdagavond. En het is inderdaad gezellig als je met vrienden bent en ze draaien jouw muziek smaak.
Af en toe moet ik echt ff uit mn dak kunnen gaan. Ff eruit en dan om een uur of drie thuis in je bed liggen. Lekker uitslapen en zondagavond naar de kerk.
Moet je ook niet elke week doen want dat kost best veel geld. Enne als we het over geld verkwisting hebben.............
Wat denk je van al die dure auto''s van de ds. Audi, bmw, mercedus...............in een iets mindere auto kan ie ook rijden. Laat ie het geld besteden aan mensen die het minder hebben dan wij hier in nederland. Want dat argument kun je voor veel dingen gebruiken.
Elzi

Bericht door Elzi »

Ik heb m'n twijfels erbij of dit nog wel de goede manier is om uit je dak te gaan!

Of het hebben van dure auto's geldverkwisting is mag misschien best zo zijn. Dat geld kan inderdaad beter gebruikt worden, evenals het geld wat je uitgeeft als je uit gaat!!

Elzi
Em.

Bericht door Em. »

Madelief, wat heeft het hebben van dure auto's met uitgaan te maken???????
Dat is toch gewoon je eigen verantwoordelijkheid!
Xeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat schuift jouw verantwoordelijkheid niet weg! Het is toch niet zo van de ds. heeft een dure auto, dus ik mag ook uit! Het gaat erom wat de Bijbel zegt. Tja, en dan kan die ds. ook fout zitten, maar dan hoef jij niet dezelfde fout te maken??

Van mij mag je best uitgaan .Maar daar gaat het ff niet om, je redenering klopte niet en dat wilde ik ff kwijt.

Wat refocafe's betreft, dat vind ik gewoon onzin, dan kun je net zo goed naar een gewoon cafe gaan.
roseline

Bericht door roseline »

Mijn zaterdagavonden breng ik ongeveer standaard door in een jeugdbijeenkomst van onze gemeente - opbouwend, verfrissend en heel gezellig!
Plaats reactie