Tips tegen eenzaamheid

tips:

iemand opbellen.
16
29%
afspraakje maken.
13
23%
Internetten.
6
11%
iemand uitnodigen.
13
23%
tegen jezelf gaan praten.
0
Geen stemmen
reflecteren en oplossing zoeken.
8
14%
ik heb een andere tips namelijk:
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 56

edele strijdster

Re: Tips tegen eenzaamheid

Bericht door edele strijdster »

Mara schreef:
Gijs83 schreef:
Ria schreef:-Ga een cursus volgen die je leuk vindt, en ontmoet nieuwe mensen!

-Ga is internetten en ontmoet leuke mensen. (zoals hier op RF) en maak er is een afspraak mee!
Internetten lost het vaak niet op, dan moet je inderdaad wel afspraken maken. Ben zowaar zelf wat aan het daten. Ik heb daar volgens mij wel behoefte aan.
Ach Ria is nog jong ;) Ze zal wellicht het begrip eenzaamheid nog niet kennen. Gelukkig !
Ik denk dat internetten juist nog eenzamer maakt.
Ria: en hoeveel forummers heb jij inmiddels ontmoet dan ? :haha
'k Begrijp uit je reactie dat je Ria vast beter kent dan alleen van het forum. Ik heb een beetje moeite met je uitspraak: "ze is nog jong, ze zal wellicht het begrip eenzaamheid niet kennen".
Hopelijk ben je jezelf er van bewust dat ook jonge kinderen/ jongeren behoorlijk eenzaam kunnen zijn. Ook bij hen is er daardoor veel leed. En nee, dat is niet op te vangen met cursussen enzo....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Mara

Bericht door Mara »

edele strijdster schreef:
Mara schreef:
Gijs83 schreef:
Ria schreef:-Ga een cursus volgen die je leuk vindt, en ontmoet nieuwe mensen!

-Ga is internetten en ontmoet leuke mensen. (zoals hier op RF) en maak er is een afspraak mee!
Internetten lost het vaak niet op, dan moet je inderdaad wel afspraken maken. Ben zowaar zelf wat aan het daten. Ik heb daar volgens mij wel behoefte aan.
Ach Ria is nog jong ;) Ze zal wellicht het begrip eenzaamheid nog niet kennen. Gelukkig !
'k Begrijp uit je reactie dat je Ria vast beter kent dan alleen van het forum. Ik heb een beetje moeite met je uitspraak: "ze is nog jong, ze zal wellicht het begrip eenzaamheid niet kennen".
Hopelijk ben je jezelf er van bewust dat ook jonge kinderen/ jongeren behoorlijk eenzaam kunnen zijn. Ook bij hen is er daardoor veel leed. En nee, dat is niet op te vangen met cursussen enzo....
Iemand die echt eenzaam is, zal niet zomaar zeggen tegen een ander: ga internetten ! Want dan weet je uit ervaring dat dit niets oplost, integendeel. Ik ken Ria niet persoonlijk, maar haar moeder een beetje ;)
Er zijn heel veel jonge mensen eenzaam. Schokkend om te horen als mensen het leven niet meer zien zitten en het dan zichzelf ontnemen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
edele strijdster

Mara schreef:
Mara schreef:Ach Ria is nog jong ;) Ze zal wellicht het begrip eenzaamheid nog niet kennen. Gelukkig !
Iemand die echt eenzaam is, zal niet zomaar zeggen tegen een ander: ga internetten ! Want dan weet je uit ervaring dat dit niets oplost, integendeel. Ik ken Ria niet persoonlijk, maar haar moeder een beetje ;)
Er zijn heel veel jonge mensen eenzaam. Schokkend om te horen als mensen het leven niet meer zien zitten en het dan zichzelf ontnemen.
Nou... dat denk ik ook....
Ik denk dat juist in deze tijd veel eenzaamheid bij jongeren voorkomt. Ondanks (of misschien wel dankzij?) alle digitale middelen en mogelijkheden om contact te hebben.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Mara

Bericht door Mara »

Mara schreef:
Mara schreef:Ach Ria is nog jong ;) Ze zal wellicht het begrip eenzaamheid nog niet kennen. Gelukkig !
Nou... dat denk ik ook....
Ik denk dat juist in deze tijd veel eenzaamheid bij jongeren voorkomt. Ondanks (of misschien wel dankzij?) alle digitale middelen en mogelijkheden om contact te hebben.
Onze kinderen zitten op hyves en/of facebook, ze msnen, maar als je dan verder doorvraagt weten ze zo weinig van elkaar :nonnon
Als er iemand in de groep ziek is, geen idee wat het is.
Het meisje wat deze week zoek was, en teruggevonden in een huis bleek al 7 maanden een relatie via hyves te hebben, met die engerd. Wisten die ouders dat niet ? Ik praat regelmatig met onze kinderen over de moderne communicatie middelen. Het is eigenlijk geen communicatie, het is gebabbel. Oppervlakkig. Sommige kinderen zetten er van alles op.
Dus ik hoop dat het bij de leeftijd hoort en ze later weer terugkeren in het "gewone" leven. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
edele strijdster

Mara schreef:Onze kinderen zitten op hyves en/of facebook, ze msnen, maar als je dan verder doorvraagt weten ze zo weinig van elkaar :nonnon
Als er iemand in de groep ziek is, geen idee wat het is.
Het meisje wat deze week zoek was, en teruggevonden in een huis bleek al 7 maanden een relatie via hyves te hebben, met die engerd. Wisten die ouders dat niet ? Ik praat regelmatig met onze kinderen over de moderne communicatie middelen. Het is eigenlijk geen communicatie, het is gebabbel. Oppervlakkig. Sommige kinderen zetten er van alles op.
Dus ik hoop dat het bij de leeftijd hoort en ze later weer terugkeren in het "gewone" leven. :hum
Nou, dat hoop ik ook! Die contacten lijken allemaal zo luchtig en oppervlakkig. Er zullen vast ook diepgaande en fijne contacten zijn op hyves, facebook en msn.
Maar inderdaad.... wat jij noemt, dat meisje.... Het lijkt mij dat je niet via Hyves met een vreemde kerel afspreekt. Begint 'het probleem' (te weing geborgenheid ervaren) niet al voor Hyves?
Maar goed... in mijn jonge jaren waren er nog geen computers, laat staan internet en profielsites...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:Ik heb een ontzettend lieve man en net zulke kinderen :love , maar heb ook weleens behoefte aan een "goede vriendin", maar helaas...
Daten kan ook nog, wie weet of je gaat in je kerk op een bepaalde vereniging kom je vast wel leuke mensen tegen!
*grinnek.. vertel s Gijs;) :slurp
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Zita schreef:
Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:Ik heb een ontzettend lieve man en net zulke kinderen :love , maar heb ook weleens behoefte aan een "goede vriendin", maar helaas...
Daten kan ook nog, wie weet of je gaat in je kerk op een bepaalde vereniging kom je vast wel leuke mensen tegen!
Wat bedoel je met 'daten'? Meestal wordt dat woord gebruikt bij een afspraakje in de romantische sfeer. :oops
Gewoon praten met mensen die ook op zoek zijn naar vriendschap of verkering en kijkt of het klikt. Ja dat kan best romantisch en je krijgt er wel vlinders van hoor!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

henriët schreef:
Gijs83 schreef:
Wat moet ik vertellen?
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
henriët schreef:
Gijs83 schreef:
Wat moet ik vertellen?
niks hoor, t was een geintje vanzelfsprekend.. maar t stond er zo ervaringsdeskundig.

;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie