Mara schreef:gertje schreef:vlinder schreef:Ria schreef:Leren...Leren...Leren....

Ik snap die smiley niet zo. Leren en onderwijs is een voorrecht. Zou je liever dom willen zijn? Of willen ruilen met kinderen die geen onderwijs hebben?
Ouders moeten hun kinderen m.i. voorhouden dat onderwijs mag en dat als je er je best voor doet het zelfs leuk kan zijn.
In sommige gezinnen wordt schelden op leraren ook toegestaan, ook iets wat ik niet begrijp.
mmm Vlinder, moet de eerste leerling nog tegen komen die school geweldig vind en het uitjubelt als ze mogen leren
Ook al houd je het ze nog zo voor dat het een voorrecht is, dit zien ze ws net als jij en ik als ze heel wat jaartjes ouder zijn

Gertje: op EXAMENS heb ik net gepost dat een jongen van 13 geslaagd is voor het gymn. Die vindt leren geweldig, hij gaat 2 studies tegelijk doen !
Ze zijn er wel hoor, maar je moet ze met een kaarsje zoeken denk ik

In bovenbouw VWO is minstens tweederde van de klas leergierig, is mijn ervaring.
Wat die jongen betreft: ik zou 'm eerder een zeer verbreed vakkenpakket gegeven hebben, en veel buitenschoolse dingen, dan 'm op z'n dertiende naar de universiteit te laten gaan. Voor mijn part had hij via het LOI Sanskriet geleerd, had hij kunstgeschilderd, vakken gevuld, alle vier de profielen gevolgd, noem maar op. Dertien is echt te jong voor universiteit.