Ik vermoed dat het over iets anders gaat. Zelfde kid als de vorige keer, of eh....Orchidee schreef:Helpt dat nog voor het eindresultaathelma schreef:Mara schreef:Ow, slecht nieuwshelma schreef:telefoontje van school![]()
![]()
ja. dat wordt nog een pittig gesprek vanavond met een van de kids.![]()
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
nee; dit is een gedragskwestie.
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Oohw...sterkte dan maar!helma schreef:nee; dit is een gedragskwestie.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
weer een telefoontje...
excuses van docent; was een vergissing van haar kant.
we hebben wat recht te breien geloof ik.
(het geeft gemengde gevoelens)
excuses van docent; was een vergissing van haar kant.
we hebben wat recht te breien geloof ik.
(het geeft gemengde gevoelens)
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
pffft.. wat een gedoe, ziet er wat onzorgvuldig uit...helma schreef:weer een telefoontje...
excuses van docent; was een vergissing van haar kant.
we hebben wat recht te breien geloof ik.![]()
(het geeft gemengde gevoelens)
maar ja, ook docenten vergissen zich wel eens...
succes!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Ze motte niet zo gauw belle...henriët schreef:pffft.. wat een gedoe, ziet er wat onzorgvuldig uit...helma schreef:weer een telefoontje...
excuses van docent; was een vergissing van haar kant.
we hebben wat recht te breien geloof ik.![]()
(het geeft gemengde gevoelens)
maar ja, ook docenten vergissen zich wel eens...
succes!
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Het minste wat die docent kan doen is een slagroomtaart voor de schrik.helma schreef:weer een telefoontje...
excuses van docent; was een vergissing van haar kant.
we hebben wat recht te breien geloof ik.![]()
(het geeft gemengde gevoelens)
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
huh? Belde ze de verkeerde ouder of had ze in een vlaag van eindeschooljaarsstresschagrijn voor een klein vergrijp een onredelijk zwaar middel ingezet?helma schreef:weer een telefoontje...
excuses van docent; was een vergissing van haar kant.
we hebben wat recht te breien geloof ik.![]()
(het geeft gemengde gevoelens)
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Zou ze het zo erg vinden om minstens 6 weken lang niet toegelaten te worden?Zita schreef:... eindeschooljaarsstresschagrijn ...
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
in dit geval snap ik het ook niet nee...refo schreef:Ze motte niet zo gauw belle...henriët schreef:pffft.. wat een gedoe, ziet er wat onzorgvuldig uit...helma schreef:weer een telefoontje...
excuses van docent; was een vergissing van haar kant.
we hebben wat recht te breien geloof ik.![]()
(het geeft gemengde gevoelens)
maar ja, ook docenten vergissen zich wel eens...
succes!
we moeten maar eens af van dat altijd straf...
Soms wilde ik wel eens dat onderwijzers er anders in zouden staan:
nee, luitjes, we gaan er wat van maken vandaag.
kom op,
ipv... we gaan dit en dat doen, wie zich hier niet aan houdt.. die.... krijgt straf........
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Mijn zoon geeft nu twee jaar les op voortgezet onderwijs.
Het eerste jaar werd hem ingepeperd door zijn begeleiders: zero-tolerance in de klas. Anders lopen ze over je. Wij staan achter je bij straffen.
Dat laatste is natuurlijk prettig, maar moet dat nou zo?
Het eerste jaar werd hem ingepeperd door zijn begeleiders: zero-tolerance in de klas. Anders lopen ze over je. Wij staan achter je bij straffen.
Dat laatste is natuurlijk prettig, maar moet dat nou zo?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Mijn vader kreeg de inspectie over zich heen dat hij te weinig straf gaf.....
Hij praatte het liever met z'n leerling(en) uit en een stevig gesprek.
Dat leverder meer op dan die meldbrieven.
De leerlingen vinden hem streng maar wel rechtvaardig, ze halen vaak goede cijfers bij hem.
Hij gaat voor zijn leerlingen ipv z'n salaris.
Hij staat al 25 jaar voor de klas.
Hij praatte het liever met z'n leerling(en) uit en een stevig gesprek.
Dat leverder meer op dan die meldbrieven.
De leerlingen vinden hem streng maar wel rechtvaardig, ze halen vaak goede cijfers bij hem.
Hij gaat voor zijn leerlingen ipv z'n salaris.
Hij staat al 25 jaar voor de klas.
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
tuurlijk kan het zo zijn dat er op een gegeven moment echt straf nodig is, maar eigenlijk moeten de begeleiders veel meer hameren op een gezond klimaat in de klas, en de uitstraling van de docent. De eerste tien seconden zijn bepalend..!refo schreef:Mijn zoon geeft nu twee jaar les op voortgezet onderwijs.
Het eerste jaar werd hem ingepeperd door zijn begeleiders: zero-tolerance in de klas. Anders lopen ze over je. Wij staan achter je bij straffen.
Dat laatste is natuurlijk prettig, maar moet dat nou zo?
Wanneer de kinderen voelen dat de leerkracht overwicht heeft, heb je ook veel minder problems zeg maar.
Ik pleit voor onderwijs waarbij je uitgaat van het positieve en dat benadrukt ipv te beginnen met straf..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Ik denk dat het samen opgaat. Eerst zullen ze me vrezen, daarna liefhebben is mijn leus. 't Werkt prima. Het is reuze gezellig bij mij in de klas, maar ze hoeven niks te flikken. Want dan hebben ze een vet probleem. ('k Neem hun taal ook een beetje over.)henriët schreef:tuurlijk kan het zo zijn dat er op een gegeven moment echt straf nodig is, maar eigenlijk moeten de begeleiders veel meer hameren op een gezond klimaat in de klas, en de uitstraling van de docent. De eerste tien seconden zijn bepalend..!refo schreef:Mijn zoon geeft nu twee jaar les op voortgezet onderwijs.
Het eerste jaar werd hem ingepeperd door zijn begeleiders: zero-tolerance in de klas. Anders lopen ze over je. Wij staan achter je bij straffen.
Dat laatste is natuurlijk prettig, maar moet dat nou zo?
Wanneer de kinderen voelen dat de leerkracht overwicht heeft, heb je ook veel minder problems zeg maar.
Ik pleit voor onderwijs waarbij je uitgaat van het positieve en dat benadrukt ipv te beginnen met straf..
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Er zijn ook van die leerlingen die het vreeeeslijk vinden als het gezellig dreigt te worden. 4VWO was dit jaar zo. Kwekkerdekwek aan het begin van de les (laatste uur van de dag), jongens, zijn jullie ook zo gaar? Gezellig verhaaltje over een tweedeklasser die iets grappigs deed. Drie minuten misschien. En dan is er altijd wel eentje die z'n vinger opsteekt en zegt: kunnen we niet gewoon gaan beginnen met de les ofzo? Zij fleuren helemaal op van stilte in de klas, borden vol aantekeningen, powerpointdingen, oefenbladen enzovoorts. Een SO schijnt het fijnste te zijn wat ze kunnen bedenken, want dan is het helemaal stil.Ander schreef:Ik denk dat het samen opgaat. Eerst zullen ze me vrezen, daarna liefhebben is mijn leus. 't Werkt prima. Het is reuze gezellig bij mij in de klas, maar ze hoeven niks te flikken. Want dan hebben ze een vet probleem. ('k Neem hun taal ook een beetje over.)henriët schreef:tuurlijk kan het zo zijn dat er op een gegeven moment echt straf nodig is, maar eigenlijk moeten de begeleiders veel meer hameren op een gezond klimaat in de klas, en de uitstraling van de docent. De eerste tien seconden zijn bepalend..!refo schreef:Mijn zoon geeft nu twee jaar les op voortgezet onderwijs.
Het eerste jaar werd hem ingepeperd door zijn begeleiders: zero-tolerance in de klas. Anders lopen ze over je. Wij staan achter je bij straffen.
Dat laatste is natuurlijk prettig, maar moet dat nou zo?
Wanneer de kinderen voelen dat de leerkracht overwicht heeft, heb je ook veel minder problems zeg maar.
Ik pleit voor onderwijs waarbij je uitgaat van het positieve en dat benadrukt ipv te beginnen met straf..
VMBO zou het liefst de hele les door gezellig zijn. Ze willen alles van je weten, hebben overal belangstelling voor, zolang dat lesboek maar dichtblijft.
En HAVO begrijp ik niet. Die willen niks, geloof ik.