Ach, ik ga er geen heel huis mee betimmeren, alleen een klein prikbord.caprice schreef:Zachtboard? Ik trok dat spul direct van het plafond af, of waar het ook mag zitten. Het is zeer giftig spul, met zeer giftige rook (met formaldehyde) tot gevolg, mocht je brand krijgen. Wij hebben alles verwijderd tijdens onze verbouwing. De vorige eigenaar had het laten zitten. Rachelwerk er tegenaan schroeven, en gips erop.Zita schreef:Ik ergerde me aan zachtboard. Ongeverfd is het lichtbruin. Ik dacht het even wit te verven. Helaas heeft het een soort sponswerking, want na welgeteld achtentwintig keer verven, is het nog steeds bruin. Iets lichter, dat wel. We doen het er maar mee.
Kleine ergernissen [2]
Re: Kleine ergernissen
Wij hebben vorig jaar een heel nieuwe elektriciteitskast gekregen, met alles nieuw, zelfs de meter.Tiberius schreef:Dat ligt vrijwel altijd aan de elektrische aansluiting.Mara schreef:Ik schrok zeker ja, net als de kattenNeeltje Jans schreef:Dit noem ik geen kleine ergernis meer! Meid, wat zal je geschrokken zijn!
Het komt weleens vaker voor lees ik op internet, voortaan maar een veiligheidsbril opzetten voor je de lamp aanzet![]()
Vorig jaar kreeg ik een kapotte lamp in mn oog. In de kerstnacht. Heb een half uur staan spoelen.
Ben vaker de sjaak![]()
Maar komt het idd vaker voor ? Wat griezelig, ik doe heel vaak als laatste de lampen uit
Als ik jou was, zou ik de groepenkast door een goede elektricien laten nakijken, vermoedelijk maakt een nulleiding niet helemaal goed contact, dan kan de spanning oplopen tot boven de 300V, en daar kunnen maar weinig (spaar)lampen tegen.
Het is alleen dat ene schemerlampje. (tot nu toe)
Heb even gekeken, in de andere zit precies dezelfde nl. het is een doorzichtig helder glazen bolletje, met daarin een soort "kerstlampje". Ik ben vanmorgen ook nog glassplintertjes tegengekomen

Ik vind trouwens toch dat we enigszins voorgejokt worden. Sommige spaarlampen zouden wel 5 jaar mee kunnen gaan bij normaal gebruik. We moeten ze evengoed na enkele maanden vervangen. En ik vind ze duur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is zeker waar! Spaarlampen gaan echt niet altijd langer mee, dan de oudjes 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- jakobmarin
LED-lampen gaat toch wel heel lang mee tegenwoordig?Orchidee schreef:Dat is zeker waar! Spaarlampen gaan echt niet altijd langer mee, dan de oudjes
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Geen idee, want die heb ik nog niet, veel te duurjakobmarin schreef:LED-lampen gaat toch wel heel lang mee tegenwoordig?Orchidee schreef:Dat is zeker waar! Spaarlampen gaan echt niet altijd langer mee, dan de oudjes

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
KPN...Whaaaa ik heb een hele tijd zitten wachten, met elke x die vervelende boodschap; 'al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft!'
EINDELIJK iemand aan de lijn; ja maar mevrouw, u bent met de verkeerde afdeling doorverbonden...En ik ga u nu niet mer doorverbinden, want het is bijna 22u, en dan sluiten wij. Bednakt voor het wachten, en belt u morgne gerust weer!
wHAAAAAAAAA maar daar was het zaakje natuurlijk niet mee afgedaan
EINDELIJK iemand aan de lijn; ja maar mevrouw, u bent met de verkeerde afdeling doorverbonden...En ik ga u nu niet mer doorverbinden, want het is bijna 22u, en dan sluiten wij. Bednakt voor het wachten, en belt u morgne gerust weer!
wHAAAAAAAAA maar daar was het zaakje natuurlijk niet mee afgedaan

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Het laatste wat ik zou doen als ik onder de glassplinters zou zitten is 'onder de douche springen'.Mara schreef:Ik knipte net een schemerlampje aan, er zitten sinds een paar weken spaarlampen in, en er kwam een knalde bol spatte finaal uit elkaar. De katten vlogen alle kanten op, mn dochter die net op bed lag, kwam naar beneden om te horen wat er gebeurd was ? Ik had me gelukkig net afgekeerd van de lamp, dat is mn geluk geweest. De glassplinters zaten op mn rug en in mn haren.
Ik ben direct onder de douche gesprongen. Terwijl heeft mijn man gestofzuigd, het glas lag meters ver![]()
Ik heb nog steeds een rare "zoem" in mn rechteroor.
Is dit "toeval" ??
Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een gewoon bolletje.
Gewone bollen barsten ook wel eens.
Waar ik me het meest aan erger bij de 'moderne' lampen is dit: ze geven minder licht. Zogenaamd is 11 watt nieuw hetzelfde als 60 watt oud. Vergeet het maar. Het licht is veel minder helder.
Bij de achterdeur hebben we een 15 Watt, dat ziet er al beter uit, maar is toch nog niet zo helder als een oud 60 Watt peertje.
Ik heb no boven mijn hoofd een 11 watt spaarlamp. In mijn beleving geeft dat minder licht dan het 40w peertje dat er eerst maximaal in mocht.
Sorry quoten ging niet helemaal goedrefo schreef:Het laatste wat ik zou doen als ik onder de glassplinters zou zitten is 'onder de douche springen'.Mara schreef:Ik knipte net een schemerlampje aan, er zitten sinds een paar weken spaarlampen in, en er kwam een knalde bol spatte finaal uit elkaar. De katten vlogen alle kanten op, mn dochter die net op bed lag, kwam naar beneden om te horen wat er gebeurd was ? Ik had me gelukkig net afgekeerd van de lamp, dat is mn geluk geweest. De glassplinters zaten op mn rug en in mn haren.
Ik ben direct onder de douche gesprongen. Terwijl heeft mijn man gestofzuigd, het glas lag meters ver![]()
Ik heb nog steeds een rare "zoem" in mn rechteroor.
Is dit "toeval" ??
Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een gewoon bolletje.
Gewone bollen barsten ook wel eens.
Waar ik me het meest aan erger bij de 'moderne' lampen is dit: ze geven minder licht. Zogenaamd is 11 watt nieuw hetzelfde als 60 watt oud. Vergeet het maar. Het licht is veel minder helder.
Wat had ik dan moeten doen volgens jou ? Mijn hele haar zat onder de miniscule glassplintertjesAls je gaat kammen komt het op de grond. Daar lag al genoeg. Ik heb vandaag ook nog splintertjes gevonden.
Wat ik ook zo vreemd vind, je knipt de lamp aan, er gebeurt ff niets en heel langzaam gaat het licht branden. Ik heb deze vraag al eerder gesteld hier. Hoe komt dat ?
En nee, gewone bollen barsten niet zoDan is het pats en het wordt donker. Hij wordt zwart en je kunt hem eruit draaien.
Bij de achterdeur hebben we een 15 Watt, dat ziet er al beter uit, maar is toch nog niet zo helder als een oud 60 Watt peertje.
Ik heb no boven mijn hoofd een 11 watt spaarlamp. In mijn beleving geeft dat minder licht dan het 40w peertje dat er eerst maximaal in mocht.

Laatst gewijzigd door Mara op 15 jun 2011, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
't Is watt...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik erger me aan de vragen op het verzekeringsformulier. Die formulieren moeten een beetje uniform zijn, dat snap ik wel, maar leg maar eens in zesentwintig letters uit in welke relatie je tot jezelf staat. 

- oesterschelpje
poging 1 ;mijn relatie tot mijzelf is; positief! (9 items!) 

- MarthaMartha
Zita schreef:Ik erger me aan de vragen op het verzekeringsformulier. Die formulieren moeten een beetje uniform zijn, dat snap ik wel, maar leg maar eens in zesentwintig letters uit in welke relatie je tot jezelf staat.

poging 2: onafscheidelijk (15 letters)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:Zita schreef:Ik erger me aan de vragen op het verzekeringsformulier. Die formulieren moeten een beetje uniform zijn, dat snap ik wel, maar leg maar eens in zesentwintig letters uit in welke relatie je tot jezelf staat.![]()
![]()
![]()
poging 2: onafscheidelijk (15 letters)

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
sta je precies op tijd bij school om dochterlief op te wachten van schoolreisje.
Een race tegen de klok om er op tijd te zijn; lastig; net onder etenstijd.
Uiteindelijk blijf je als enige ouder over...
Ga je in het fietsenhok kijken: haar fiets weg
Dan toch maar naar huis.
komt ze na een kwartier thuis. Oh stond u er ook? (ja, zoals gewoonlijk...)
"Ik ben de andere kant op gefietst; door 't dorp. We krijgen altijd een stukje kibbeling van de visboer"

Dan toch maar naar huis.
"Ik ben de andere kant op gefietst; door 't dorp. We krijgen altijd een stukje kibbeling van de visboer"

helma schreef:sta je precies op tijd bij school om dochterlief op te wachten van schoolreisje.
Dan toch maar naar huis.