Kleine ergernissen [2]
- oesterschelpje
Re: Kleine ergernissen
Hier is het altijd "open huis", iedereen is welkom als we thuis zijn, rommel of geen rommel.
De vriezer is groot genoeg, de tuin bevat o.a. sla, dus mee eten kan altijd!
Het brengt zo een stuk gezelligheid en vreugde, dat weegt niet op tegen een schoon en net huis, waarin niks kan.
Mijn oma zat wel eens boven op de stofzuiger thee te drinken, terwijl ik in de enige stoel in de lege kamer erbij zat.
Geweldige herinnering!
De vriezer is groot genoeg, de tuin bevat o.a. sla, dus mee eten kan altijd!
Het brengt zo een stuk gezelligheid en vreugde, dat weegt niet op tegen een schoon en net huis, waarin niks kan.
Mijn oma zat wel eens boven op de stofzuiger thee te drinken, terwijl ik in de enige stoel in de lege kamer erbij zat.
Geweldige herinnering!
Dit klinkt mij heel wat realistischer ! In de praktijk is iedereen helemaal niet zo blij met onverwacht bezoek. Wij doen het zelf nooit. En eerlijk gezegd zou ik er ook geen zin in hebben om altijd maar spic en span en opgeprikt te zitten voor onverwachts bezoek.Neeltje Jans schreef:zo had ik het me vroeger ook voorgesteld, zoals het in de boekjes gaat, iedereen altijd welkom...helaas ben ik in de praktijk niet zo en draaf ik helemaal door van onverwachte dingen.
Je wilt allemaal wel eens tot 12 uur in een ouwe pyjama lopen misschien, met ongekamde haren. Daar is het toch je THUIS voor ?
En als je er dan zo bij loopt, aanrecht vol rommel, overal kranten, kattenbak stinkt misschien nog, kruimels op de vloer en de was nog in de machine, hoe kun je dan blij zijn met bezoek ? Als ik iemand zo zou aantreffen, zou ik me ongemakkelijk voelen.
En hoe los je dat dan op ? Sorry, ik moet me even aankleden en haren kammen. Knijp je neus maar dicht, let niet op de rommel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
En waarom zou je je ongemakkelijk voelen? Omdat iedereen jou blijkbaar alleen van je beste kant mag zien. Ik ben liever authentiek. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is, net als ik. Gezellig toch als iemand al vroeg een bakkie komt doen en ik loop nog in mijn pyama? Krijg altijd leuke reacties hoor.
Heb namelijk zo'n pyama:

Heb namelijk zo'n pyama:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Als iedereen mij alleen van de beste kant zou mogen zien, zou ik smorgens 5 uur moeten opstaan, om mn haar in de krul te zetten, en om mn snoet te strijken.
Maar in de praktijk is niet iedereen zo hartelijk en ontspannen hoor. Of de vrouw is spontaan, maar dan ziet de man het helemaal niet zitten.
Andersom kan natuurlijk ook.
En zo kan iedereen zijn reden hebben om onverwacht binnenvallend bezoek, niet zo op prijs te stellen, ZONDER meteen te stellen dat iemand niet gastvrij is ! Dat bedoel ik niet.
De buurman belde vorige week aan, de voordeur was dichtgevallen, of hij even door ons huis mocht ? Natuurlijk mag hij dat. Hij moest over de berg vuile was heenstappen, want ik was net aan het sorteren. (wasmachine + mand staat vlak bij de achterdeur) Daar maak ik me dan niet druk om.

Maar in de praktijk is niet iedereen zo hartelijk en ontspannen hoor. Of de vrouw is spontaan, maar dan ziet de man het helemaal niet zitten.
Andersom kan natuurlijk ook.
En zo kan iedereen zijn reden hebben om onverwacht binnenvallend bezoek, niet zo op prijs te stellen, ZONDER meteen te stellen dat iemand niet gastvrij is ! Dat bedoel ik niet.
De buurman belde vorige week aan, de voordeur was dichtgevallen, of hij even door ons huis mocht ? Natuurlijk mag hij dat. Hij moest over de berg vuile was heenstappen, want ik was net aan het sorteren. (wasmachine + mand staat vlak bij de achterdeur) Daar maak ik me dan niet druk om.
vlinder schreef:En waarom zou je je ongemakkelijk voelen? Omdat iedereen jou blijkbaar alleen van je beste kant mag zien. Ik ben liever authentiek. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is, net als ik. Gezellig toch als iemand al vroeg een bakkie komt doen en ik loop nog in mijn pyama? Krijg altijd leuke reacties hoor.
Heb namelijk zo'n pyama:
Moet je niet bij ons op het dorp zijn. Schaam je om nog om zolaat rond te huppelen in je pyama/nachpon. (Terwijl je al vanaf 5 uur op ben, maar eerst alle kwarweitjes wil doen voordat je je aankleed). Joh, moet je eens bij haar onverwachts op bezoek gaan, je weet niet wat je ziet

en: prima als je onverwachts op bezoek kom, maar breng dan niet mijn hele huishouden op straat....

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- oesterschelpje
Haha, gelukkig hebben jullie Oes niet gezien afgelopen zaterdag!albion schreef:vlinder schreef:En waarom zou je je ongemakkelijk voelen? Omdat iedereen jou blijkbaar alleen van je beste kant mag zien. Ik ben liever authentiek. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is, net als ik. Gezellig toch als iemand al vroeg een bakkie komt doen en ik loop nog in mijn pyama? Krijg altijd leuke reacties hoor.
Heb namelijk zo'n pyama:
Moet je niet bij ons op het dorp zijn. Schaam je om nog om zolaat rond te huppelen in je pyama/nachpon. (Terwijl je al vanaf 5 uur op ben, maar eerst alle kwarweitjes wil doen voordat je je aankleed). Joh, moet je eens bij haar onverwachts op bezoek gaan, je weet niet wat je zietNiet dat ik me er wat van aantrek, want ik zeg ook altijd: je moet me nemen zoals ik ben,
en: prima als je onverwachts op bezoek kom, maar breng dan niet mijn hele huishouden op straat....![]()
Ik liep smiddags om twee uur nog in mijn duster buiten, had gewoon lekker een rommeldag en geen zin om me aan te kleden.
Iedereen was weg en ik was gewoon lekker mezelf!

Bij mij komt ook de hele familie/schoonfamilie altijd onverwachts binnenvallen...
Eerst ( 17 jr geleden) werd er gezegd, dat ik daar maar aan moest wennen en er geen probleem van moest maken...
Maar ik ben er inmiddels achter gekomen, dat ik andersom, onverwacht nooit welkom was(op 1 broer na), want we kwamen nooit gelegen, en er was altijd wat waardoor het niet zo goed uitkomt
Terwijl ze bij mij echt op rare tijden binnen kwamen vallen...rond 6 uur etenstijd, zaterdag tusen de middag, zaterdagavond tussen 5 en 6
Ik meld me ook liever van te voren, maar de rest van de familie dus niet, en de meesten komen dus helemaal maar niet meer, of nog steeds op stomme tijden
Een moeilijke materie blijft het wel zo
En als we een verjaardag overslaan of geen tijd/zin hebben om langs te gaan krijgen we wel van alle kanten commentaar, dus de verjaardagen moeten dan de lading van ongastvrijheid dekken
Eerst ( 17 jr geleden) werd er gezegd, dat ik daar maar aan moest wennen en er geen probleem van moest maken...
Maar ik ben er inmiddels achter gekomen, dat ik andersom, onverwacht nooit welkom was(op 1 broer na), want we kwamen nooit gelegen, en er was altijd wat waardoor het niet zo goed uitkomt

Terwijl ze bij mij echt op rare tijden binnen kwamen vallen...rond 6 uur etenstijd, zaterdag tusen de middag, zaterdagavond tussen 5 en 6

Ik meld me ook liever van te voren, maar de rest van de familie dus niet, en de meesten komen dus helemaal maar niet meer, of nog steeds op stomme tijden

Een moeilijke materie blijft het wel zo

En als we een verjaardag overslaan of geen tijd/zin hebben om langs te gaan krijgen we wel van alle kanten commentaar, dus de verjaardagen moeten dan de lading van ongastvrijheid dekken

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
oesterschelpje schreef:Haha, gelukkig hebben jullie Oes niet gezien afgelopen zaterdag!albion schreef:vlinder schreef:En waarom zou je je ongemakkelijk voelen? Omdat iedereen jou blijkbaar alleen van je beste kant mag zien. Ik ben liever authentiek. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is, net als ik. Gezellig toch als iemand al vroeg een bakkie komt doen en ik loop nog in mijn pyama? Krijg altijd leuke reacties hoor.
Heb namelijk zo'n pyama:
Moet je niet bij ons op het dorp zijn. Schaam je om nog om zolaat rond te huppelen in je pyama/nachpon. (Terwijl je al vanaf 5 uur op ben, maar eerst alle kwarweitjes wil doen voordat je je aankleed). Joh, moet je eens bij haar onverwachts op bezoek gaan, je weet niet wat je zietNiet dat ik me er wat van aantrek, want ik zeg ook altijd: je moet me nemen zoals ik ben,
en: prima als je onverwachts op bezoek kom, maar breng dan niet mijn hele huishouden op straat....![]()
Ik liep smiddags om twee uur nog in mijn duster buiten, had gewoon lekker een rommeldag en geen zin om me aan te kleden.
Jaja, die bomen verbloemen natuurlijk een heleboel, want toevallig reed ik daar nog ergens rond om die tijd.
Van 1 broer + echtgenote krijgen we tegenwoordig 4 weken van tevoren een mail, waarin precies wordt vermeld van hoe laat tot hoe laat we op de verjaardag kunnen komen. Aan de cc lijst is te zien wie de mail ook krijgen, zelfs hun eigen kinderen + aanhang
Ik word daar zo verdrietig van.

Ik word daar zo verdrietig van.

- oesterschelpje
albion schreef:oesterschelpje schreef:Haha, gelukkig hebben jullie Oes niet gezien afgelopen zaterdag!albion schreef:vlinder schreef:En waarom zou je je ongemakkelijk voelen? Omdat iedereen jou blijkbaar alleen van je beste kant mag zien. Ik ben liever authentiek. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is, net als ik. Gezellig toch als iemand al vroeg een bakkie komt doen en ik loop nog in mijn pyama? Krijg altijd leuke reacties hoor.
Heb namelijk zo'n pyama:
Jaja, die bomen verbloemen natuurlijk een heleboel, want toevallig reed ik daar nog ergens rond om die tijd.

Zag je dat witte spook in die witte badjas op die witte badslippertjes dan niet tussen het rozenperk?

Had dan ff langsgewipt! Gezellig in de tuin een kopje thee leuten!

oesterschelpje schreef:albion schreef:oesterschelpje schreef:Haha, gelukkig hebben jullie Oes niet gezien afgelopen zaterdag!albion schreef:
Jaja, die bomen verbloemen natuurlijk een heleboel, want toevallig reed ik daar nog ergens rond om die tijd.![]()
Zag je dat witte spook in die witte badjas op die witte badslippertjes dan niet tussen het rozenperk?![]()
Had dan ff langsgewipt! Gezellig in de tuin een kopje thee leuten!
Zolang ik werk dan is mijn sociale leven op een heel laag pitje. Wie weet zie je me wel eens in de vakantie. Ik moet ook nog naar V'daal (een boek wegbrengen)

- oesterschelpje

Dat kan ze niet zeggen, want ze komt onverwachtoesterschelpje schreef:Voorkeur voor een outfit?

Ik verwacht natuurlijk wel dat Albion verslag uitbrengt hoe ze jou aangetroffen heeft

- oesterschelpje
Oef, nou dan vrees ik het ergste.Mara schreef:Dat kan ze niet zeggen, want ze komt onverwachtoesterschelpje schreef:Voorkeur voor een outfit?
![]()
Ik verwacht natuurlijk wel dat Albion verslag uitbrengt hoe ze jou aangetroffen heeft

Albion, bij deze dus gewaarschuwd!

- Neeltje Jans
Haha wat een heerlijke verhalen!
Wij kregen vandaag ook onverwachts bezoek (wat we wel hadden kunnen verwachten eigenlijk, want zij komen vaak op zulke dagen omdat dan de winkel dicht is). Zaten nog net midden tussen de mc donalds happy meal dozen
Maar dat vind ik dan weer niet zo erg, het is familie, en ze zijn zo weer weg... waar ik minder goed tegen kan is dat de kinderen allerlei vriendjes en vriendinnetjes mee naar binnen slepen, die moet een boterham, de volgende plassen (waarna je gelijk kan dweilen) en de derde weer wat anders... en daar had ik me dus vroeger een heel andere voorstelling van gemaakt..in de praktijk heb ik aan m'n eigen vier kinderen al genoeg in m'n kleine huisje. Ik kan gewoon de drukte niet aan. Op dit moment is er ook een vriendinnetje van m'n dochter, en ik ben naar de computer in m'n slaapkamer gevlucht
Wij kregen vandaag ook onverwachts bezoek (wat we wel hadden kunnen verwachten eigenlijk, want zij komen vaak op zulke dagen omdat dan de winkel dicht is). Zaten nog net midden tussen de mc donalds happy meal dozen

Maar dat vind ik dan weer niet zo erg, het is familie, en ze zijn zo weer weg... waar ik minder goed tegen kan is dat de kinderen allerlei vriendjes en vriendinnetjes mee naar binnen slepen, die moet een boterham, de volgende plassen (waarna je gelijk kan dweilen) en de derde weer wat anders... en daar had ik me dus vroeger een heel andere voorstelling van gemaakt..in de praktijk heb ik aan m'n eigen vier kinderen al genoeg in m'n kleine huisje. Ik kan gewoon de drukte niet aan. Op dit moment is er ook een vriendinnetje van m'n dochter, en ik ben naar de computer in m'n slaapkamer gevlucht

Neeltje Jans, moeder van 4