Kleine ergernissen [2]

oesterschelpje

Re: Kleine ergernissen

Bericht door oesterschelpje »

Ichtus schreef:
oesterschelpje schreef:Tja, dat is ook bijna altijd zo als je onverwachts bezoek krijgt.
Is alles spik en span, zie je vaak niemand, sta je op je laddertje ramen te zemen in een kamer die "op zijn kop" staat, heeft men opeens zin om je even een verrassingsbezoekje te brengen. :?
Is dat erg dan? Je stapt gewoon van je laddertje af, zet wat dingen recht en gaat een bakkie met die persoon doen.
Als degene die dat verrassingsbezoekje doet er niet tegen kan dan moet ie zich maar van te voren melden.
Waarom ingewikkeld doen als het simpel ook kan....
Mijn posting was een reactie op die van Jolanda.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat erg vindt, alleen dat als je spik en span je boeltje voor elkaar hebt, dat je dan vaak niemand ziet.
Dat kan ook wel eens ergenis bij iemand geven!
Bij ons mag ook iedereen binnenwandelen, ook al ben ik aan het zemen, o.i.d.
Ik ga gerust midden in de bende zitten en geniet van het onverwachte. :hum
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:scooters die vlak achter je rijden.... je durft bijna niet te remmen :fi
Moet je dit verhaal: http://www.vogelvrijefietser.nl/media/V ... erlast.pdf eens lezen. Er stond nog meer artikelen erover toen in de Vogelvrije Fietser, maar er zijn 'gekken' tussen...
Lourens

Bericht door Lourens »

oesterschelpje schreef:
Ichtus schreef:
oesterschelpje schreef:Tja, dat is ook bijna altijd zo als je onverwachts bezoek krijgt.
Is alles spik en span, zie je vaak niemand, sta je op je laddertje ramen te zemen in een kamer die "op zijn kop" staat, heeft men opeens zin om je even een verrassingsbezoekje te brengen. :?
Is dat erg dan? Je stapt gewoon van je laddertje af, zet wat dingen recht en gaat een bakkie met die persoon doen.
Als degene die dat verrassingsbezoekje doet er niet tegen kan dan moet ie zich maar van te voren melden.
Waarom ingewikkeld doen als het simpel ook kan....
Mijn posting was een reactie op die van Jolanda.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat erg vindt, alleen dat als je spik en span je boeltje voor elkaar hebt, dat je dan vaak niemand ziet.
Dat kan ook wel eens ergenis bij iemand geven!
Bij ons mag ook iedereen binnenwandelen, ook al ben ik aan het zemen, o.i.d.
Ik ga gerust midden in de bende zitten en geniet van het onverwachte. :hum
Dat doet me denken aan een aantal jaren geleden.
We waren net naar ons dorp verhuisd, woonden hier een paar dagen en zaten nog midden in de troep.
Twee mannen aan de deur, bleken de wijkouderlingen te zijn die een afspraak wilden maken voor een kennismakingsbezoek.
Afspraak snel gemaakt en ze gingen weer.
Kwartier later stonden ze weer voor de deur. Bij gezin waar ze op huisbezoek moesten lag de vrouw te bevallen... of ze nu welkom waren.
Ze hebben op campingstoeltjes en wij op kistjes gezeten maar het werd heel laat en een heel fijn bezoek.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Op bezoek komen? Best, maar wel even bellen van tevoren. Soms komt het namelijk niet uit.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mister schreef:Op bezoek komen? Best, maar wel even bellen van tevoren. Soms komt het namelijk niet uit.
Het komt dus nooit uit als je onverwachts bezoek krijgt :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Orchidee schreef:
Mister schreef:Op bezoek komen? Best, maar wel even bellen van tevoren. Soms komt het namelijk niet uit.
Het komt dus nooit uit als je onverwachts bezoek krijgt :huhu
In zekere zin niet, nee. ;)
Als je met z'n tweeën bent en beiden werkt en daar omheen nog de nodige activiteiten hebt, is het soms niet anders.
Lourens

Bericht door Lourens »

Een nieuwe printer kopen en dan blijkt dat de cartridges maar proef-cartridges zijn waar weinig in overblijft als na de setup de printerkoppen gevuld zijn.

Binnen een week moet je dus nieuwe kopen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

't was wel een ergernis dat er blijkbaar een on-/off-knop voor draadloos internet op mijn laptop zit. Het duurde best lang voor ik 'm gevonden had nadat ik 'm op off gezet scheen te hebben.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:'t was wel een ergernis dat er blijkbaar een on-/off-knop voor draadloos internet op mijn laptop zit. Het duurde best lang voor ik 'm gevonden had nadat ik 'm op off gezet scheen te hebben.
:humhihi :humhihi :humhihi haha, dat had ik pas ook, demo kwam thuis van het werk en ik zei dat internet er al de hele dag uit lag..... :wiz dus niet...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

Dat snap ik wel hoor!
Zeker idd als je met z'n tweeen werkt.

Hier is het zo enorm vaak dat er onverwachts iemand op de stoep staat, soms is t echt nog een bende of wat dan ook,
de ene keer zeg ik dan, ga zitten, ik maak koffie en ik strijk ondertussen door oid.
De andere keer zeg ik gewoon eerlijk: "Wat leuk dat je/ jullie willen komen, maar het komt nu niet uit, ik haal mn agenda even en dan spreken we wat af......;)"
(maar dat komt weinig voor)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
vlinder

Bericht door vlinder »

henriët schreef:
Dat snap ik wel hoor!

Hier is het zo enorm vaak dat er onverwachts iemand op de stoep staat, soms is t echt nog een bende of wat dan ook,
de ene keer zeg ik dan, ga zitten, ik maak koffie en ik strijk ondertussen door oid.
De andere keer zeg ik gewoon eerlijk: "Wat leuk dat je/ jullie willen komen, maar het komt nu niet uit, ik haal mn agenda even en dan spreken we wat af......;)"
Nou sjonge, een bende is het zeker als je onverwacht bij jet binnenvalt... :slurp :slurp :slurp :haha
@ Zite en MM: dat had ik precies zo. Zei ook tegen memento: sinds je bent overgestapt ligt elke keer internet eruit. Ha, maar nu heb ik het kinderslot gevonden... :barbare
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
henriët

Bericht door henriët »

vlinder schreef:
henriët schreef:
Dat snap ik wel hoor!

Nou sjonge, een bende is het zeker als je onverwacht bij jet binnenvalt... :slurp :slurp :slurp :haha
quote]
:haha
maar dat was wel gezellig toen zeg!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
vlinder

Bericht door vlinder »

Ja denk er ook met plezier aan terug. Heerlijk koffie drinken in het zonnetje....
'k Kom snel weer hoor! Weet niet wanneer:)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

henriët schreef:
Dat snap ik wel hoor!
Maar dat geldt niet voor iedereen. Bij ons maakt het niet uit en wij werken ook allebei.
Soms staan vrienden voor een dichte deur soms niet.
En aanschuiven bij het (warme) eten geen probleem.
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

zo had ik het me vroeger ook voorgesteld, zoals het in de boekjes gaat, iedereen altijd welkom...helaas ben ik in de praktijk niet zo en draaf ik helemaal door van onverwachte dingen.
Neeltje Jans, moeder van 4
Gesloten