Wat doen we vandaag ? [7]
Re: Wat doen we vandaag ? [7]
'shoppen' op dn diek 

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
refo schreef:Welke lain mot ik hebbe vor de kaupgaut?Orchidee schreef:Vanmiddag wezen "stadten" in de koopgoot, en nog geslaagd ook

- MarthaMartha
vanmorgen bidkring, verder de was en de strijk zien weg te werken, vanmiddag even proberen te slapen om het spoken van vannacht goed te maken, en vanavond gezellig samen uit eten!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Nou dit klinkt een beetje HaagsMarieke schreef:refo schreef:Welke lain mot ik hebbe vor de kaupgaut?Orchidee schreef:Vanmiddag wezen "stadten" in de koopgoot, en nog geslaagd ookzo praten ze daar inderdaad!

Heppie nog sesaissebrrroodjesss...dat vroegen mensen wel toen ik vroeger in een bakkerswinkel werkte op het hofplein

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- JolandaOudshoorn
Stond ik vanmorgen braaf bij school om de kleuters naar de zwemles te rijden, was is helemaal niet aan de beurt. Toen maar boodschappen doen, scheelt vanmiddag weer.
Vanmiddag dus alleen bidkring en vanavond vergadering van de evangelisatie-deelbeleidsplan commissie.
Vanmiddag dus alleen bidkring en vanavond vergadering van de evangelisatie-deelbeleidsplan commissie.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat is niet alleen vroeger. Bij ons heeft mijn broer een uitgesproken Haagse uitspraak. Zat in militaire dienst bij de jongens uit de Ravensteinstraat (erg plat Haags spreken ze daar). Terwijl ze aan mijn spraak niet kunnen horen waar ik eigenlijk vandaan kom. In ieder geval niet uit Den Haag en ook niet uit Zeeland....Orchidee schreef:Nou dit klinkt een beetje HaagsMarieke schreef:refo schreef:Welke lain mot ik hebbe vor de kaupgaut?Orchidee schreef:Vanmiddag wezen "stadten" in de koopgoot, en nog geslaagd ookzo praten ze daar inderdaad!
![]()
Heppie nog sesaissebrrroodjesss...dat vroegen mensen wel toen ik vroeger in een bakkerswinkel werkte op het hofplein

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wij praten hier thuis wel eens expres plat Rotterdams.
Vooral het: hij zegtu, Jansen, zegtie, morgen gaan we er naar toe. Jaha, dat zei die.
En weet je niet, ipv weet je wel.
Of overal een scherpe T achter zetten. De scheidsrechterT, de fietserT
Ken je het horuh dan ?
Vooral het: hij zegtu, Jansen, zegtie, morgen gaan we er naar toe. Jaha, dat zei die.
En weet je niet, ipv weet je wel.
Of overal een scherpe T achter zetten. De scheidsrechterT, de fietserT
Ken je het horuh dan ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nu een stukje Alpe d'HuZes kijken, mooi initiatief.
net de avondvierdaagse binnengehaald
Op donderdaghelma schreef:net de avondvierdaagse binnengehaald

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De héle avondvierdaagse?????helma schreef:net de avondvierdaagse binnengehaald

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
ja helaas wel; het laatste jongetje die we wat wilden geven liep achteraanMariavt schreef:De héle avondvierdaagse?????helma schreef:net de avondvierdaagse binnengehaald![]()
![]()

snottebellen af (laten)vegen, net niet de toilet halen- jongetje uit zn ellende halen, genieten met de kinderen in de kleuterklas.
En het mooiste was.. vertellen over de Heilige Geest!
Hoe moeilijk verhaal het voor ons is, het is toch onbegrijpelijk... tongen van vuur.. harde wind... de Geest...
En kinderen.. ze nemen het aan.. het is zo, want de Heere Jezus zegt het.
Hoe moeilijk verhaal het voor ons is, het is toch onbegrijpelijk... tongen van vuur.. harde wind... de Geest...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Bonny
- Contacteer:
Prachtig!henriët schreef:snottebellen af (laten)vegen, net niet de toilet halen- jongetje uit zn ellende halen, genieten met de kinderen in de kleuterklas.
The Groom's still waiting at the altar
Een medestudent geeft (voor namelijk nederlandse) les aan middelbare scholieren die nog niet zo lang in Nederland zijn. Zij vertelt ook altijd wat de feestdagen inhouden.henriët schreef:En het mooiste was.. vertellen over de Heilige Geest!
Maar de eerste reactie was: Oooh, is het een spook?
Gelukkig begrepen ze later iets beter Wie de Heilige Geest is, al blijft het moeilijk uitleggen voor mensen die het nog nooit gehoord hebben.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.