Wat doen we vandaag ? [7]

albion

Re: Wat doen we vandaag ? [7]

Bericht door albion »

We zijn net terug. We hebben een MAC-rit gereden en daarna gewacht op de uitslag.
We doen altijd maar mee voor de lol. :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
henriët

Bericht door henriët »

vanavond huisbezoek, fijn! we zien er naar uit!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lourens

Bericht door Lourens »

Straks mijn vrouw en dochter naar de stad brengen en ze later met angst en beven weer ophalen. (ondertussen de rekening in de gaten houden). :haha

Verder kijken hoe 45 botters de haven gaan verlaten en middels een ankerstart vertrekken voor de bedrijvenwedstrijd.

Vanmiddag komen ze terug en hoop ik ook wat foto's te maken.
VAnavond de solexrace.

Kortom, gezellige activiteiten in het dorp en morgen is de echte botterrace en worden we om 8 uur aan boord verwacht.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Vanmorgen het huis maar weer eens aan kant maken, vanmiddag boodschappen en voorbereiden eten/salade's maken enz, voor de gourmet vanavond.
Dochterlief houd nog haar verjaardagsfeest voor vriendinnen, het is mooi weer, dus buiten grote tafel maken en gezellig buiten eten :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
albion

Bericht door albion »

Net terug van bezinningsdag. Discussies over de Bijbelse kernwaarden... en met welke kernwaarden wij aan de gang gaan in het volgend schooljaar.
henriët

Bericht door henriët »

albion schreef:Net terug van bezinningsdag. Discussies over de Bijbelse kernwaarden... en met welke kernwaarden wij aan de gang gaan in het volgend schooljaar.
oh ja, dat is waar, was verplicht he, wel balen op zo'n dag waarop bijna iedereen vrij is.
Hopelijk heb je er veel van geleerd!
En met welke kernwaarden gaan jullie aan de gang?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion

Bericht door albion »

Ja, we waren er niet echt blij mee. Maar op zich is het altijd wel leerzaam, hoewel ik het eigenlijk niet nodig vind. Je bent lid van een gemeente, je geeft les op een ref.school, en als het goed is, straal je dat ook uit.

Eerst werden er rode en groene kaartjes uitgedeeld. De opdracht was om eerst een paar werkwoorden op te zoeken (stonden op een stencil) wat bij de kernwaarde hoort wat jij belangrijk vindt, dus waar je voor staat, waar je warm voor loopt.
Daarna hebben we met de buurvrouw of buurman van gedachte gewisseld.
Toen moesten we het belangrijkste waar we voor staan op een groot vel schrijven. Degenen die een rood kaartje hebben, schrijven het op het ene blad. Degenen die een groen kaartje hadden schreven het op het andere blad.
Deelteam 1 ging in een ander lokaal vergaderen (15 min) en deelteam 2 bleven in het lokaal. Het was erg leuk om elkaars visie te beluisteren. En dan merk je pas hoe moeilijk het eigenlijk is, want het past eigenlijk als schakels in elkaar.

Dan worden de twee bladen omgewisseld en gingen we weer 15 min discusseren (veel dingen kwamen wel met elkaar overeen. Het blijft wel vaag - betrokken zijn (?) - leuke les mevr. Wat is een leuke les? Inspiratie. etc.

Aan het eind van de ochtend werden de twee bladen opgehangen en moesten we wat wij het belangrijkste vinden met een blauwe sticker aangeven en met een gele sticker wat je als 2e plaatste.

Ik vraag me alleen af waarom we hiervoor helemaal naar het hoofdgebouw moesten, terwijl we het op onze eigen lokatie prima hadden kunnen regelen. Maar wie ben ik. :hum
Het had in ieder geval heel wat benzine uitgespaard en gezien het feit dat we moeten bezuinigen....
Lourens

Bericht door Lourens »

Vanmorgen om 8 uur aanwezig bij het schippersontbijt.
Dus........ gebakken eieren met spek, broodjes ham en kaas en koffie.
Hierna de start en hele dag een zeilrace. Na de finish anker uit en heerlijk in de zon lekker kletsen.
Na binnenkomst in de haven gezellig naar de chinees.

Nu nagloeien op de bank (ben beetje verbrand op mijn schouders).
Op tijd naar bed want morgen heel vroeg kerk.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

uitzien naar zondag!
vlinder

Bericht door vlinder »

Lourens schreef:Vanmorgen om 8 uur aanwezig bij het schippersontbijt.
Dus........ gebakken eieren met spek, broodjes ham en kaas en koffie.
Hierna de start en hele dag een zeilrace. Na de finish anker uit en heerlijk in de zon lekker kletsen.
Na binnenkomst in de haven gezellig naar de chinees.

Nu nagloeien op de bank (ben beetje verbrand op mijn schouders).
Op tijd naar bed want morgen heel vroeg kerk.
Hoe vroeg is vroeg? Op hemelvaartsdag hadden wij om 8.15 uur kerk. :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
*girly*

Bericht door *girly* »

Eeerst maar 's wachten of ik nu éíndelijk het goede tv-meubel krijg...Moet toch wel lukken...'t is de 4e x dat ze 'm komen omruilen... :?
Daarna nog even bezig met 't huishouden
vanmiddag werken..opening feestweek, i.v.m. 40-jarig bestaan!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
helma

Bericht door helma »

na een verkwikkende zondag vandaag weer vroeg paraat

zo de meiden/vriendinnen/bagage wegbrengen naar hun vakantieadres
een dochter gaat naar Ouddorp en de andere naar Hoek van Holland

We maken er zelf dan ook maar een daagie van :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Net terug van de bidgroep voor scholen.
Straks mijn jongste dochter ophalen van de PSZ, snel eten, haar weer wegbrengen en zelf naar een intake-gesprek op school.
Vanavond nog op pad voor een gesprek met wellicht een toekomstig leidinggevende van de zondagschool.

Het is weer een drukke week, morgen een bijeenkomst voor overblijfmoeders en donderdag een vergadering met de commissie deelbeleidsplan evangelisatie.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Genieten van onze zoon die sinds vorige week zondag is gestopt met krijsen en nu een lief, vrolijk en tevreden kereltje is dat ook overdag heerlijk slaapt...

Dus heb ik tijd voor de was, de strijk, en andere huishoudelijke aangelegenheden.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

MarthaMartha schreef:Genieten van onze zoon die sinds vorige week zondag is gestopt met krijsen en nu een lief, vrolijk en tevreden kereltje is dat ook overdag heerlijk slaapt...

Dus heb ik tijd voor de was, de strijk, en andere huishoudelijke aangelegenheden.
Dat is af en toe best prettig en rustgevend, als ze ook nog eens af en toe slapen ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten